Citat:
Ursprungligen postat av Zlatanist
3:e gången gillt.....
Började i måndags (17/1-2011)
Kvinna
1,60 lång
88,9 kg
101,5 cm (midjan)
Har fixat att gå ner 2 ggr tidigare, men inte lyckats hålla vikten. Detta är definitivt 3:e gången gillt!!
Kämpa på alla!
Vad är det som har gjort att du inte lyckats hålla vikten tidigare, och vad ska du göra annorlunda den här gången? Försöker dra så mycket nytta jag kan av andras misstag och felsteg som förberedelse inför min egen övergång till mat sedan..
Citat:
Ursprungligen postat av carlinho
Inne på andra dagen på ren kur nu.
Man
18
180 cm
87 kg startvikt
Målvikt : 75~
Gick en kvällspromenad i tisdags, alltså dagen innan jag började på dieten på riktigt. Var ute i 50 minuter. Dessutom gick jag cirka en timmes promenad igår. Med 4 påsar + 1 bar under dagen (vet att jag skulle ha fått i mig en till men hann verkligen inte. Ska börja med 2 påsar tre gånger om dagen istället).
Tycker inte alls att pulvret är särskilt äckligt, kör med nutrilette fruit. Med det kanske kommer lite senare, hehe. Känner i alla fall att jag kommer att klara detta, sjukt skön känsla i kroppen redan nu!
1 bar innehåller ungefär samma sak som två shakes, så du var rätt på det. Men ja, annars ska du få i dig sex påsar, man tjänar inte på att fuska med det. Känner du att du inte hinner äta sex gånger om dagen är 3x2 påsar super istället.
Nejdå, var nöjd med att du har hittat något du gillar. Jag har gillat min sedan jag började, men tröttnat lite bara. Testade därför Naturdiet Smultron/vanilj som är en ny favorit. Sjukt god. Såldes på extrapris på Ica i Lund också, för er som bor i närheten.
Grymt - kämpa på bara så ska du se att det går vägen!
Citat:
Ursprungligen postat av Lensbaby
Har de senaste veckorna försökt med denna kur utan att lyckas. Förra gången var det mycket enklare (69->50). Nu 56 -> 50. Kan bero på att vi var två som peppade varandra och sa ifrån när man var nära ett "återfall".
Använd tråden här för peppning och stöd när det är jobbigt. Inte riktigt samma sak, men det hjälper det också. Mitt knep är att jag har min motivation nedskriven på ett papper, uppsatt vid datorn där jag spenderar en väldans massa tid, tillsammans med mina delmål, slutmål och belöningar. Har också före-bilder som jag tittar på när det är jobbigt, samt en motivationsklänning - den klänning jag vill kunna komma i när jag är klar med kuren - upphängd i lägenheten.
Citat:
Ursprungligen postat av schtehkelxyugat
Omega3 tabletter kan väl inte skada att ta under kuren?
2 tabletter innehåller visserligen 1000 mg fleromättat fett och lite vanligt fett. Men detta ska väl inte påverka något på kuren?
Pissade förövrigt på sån där ketospinne idag och är mellan dem två högsta!
Nej, omegatabletterna kommer inte att ställa till det för dig. 1 gram fett är 9 kcal, så res dig ur stolen och sätt dig ner igen tre gånger så har du nog bränt de extra kalorierna..=)
Citat:
Ursprungligen postat av Divinely
Jag tycker färgen har varit ett mellanting. Varken krafftigt färgad eller genomskinlig.
Såhär har det sett ut sen jag startade. Gått ned 2kg, endast vatten alltså. Hur är det ens möjligt då man går på jordens kaloriunderskott?
8/1 - Start ren kur, pulver
9/1 - Pulver
10/1 - Pulver
11/1 - Pulver + Power walk 8km
12/1 - Pulver
13/1 - Pulver
14/1 - Åt en liten portion köttfärsås
15/1 - Åt en mini pizzabit
16/1 - Pulver
17/1 - Pulver
18/1 - Pulver + Power walk 8km
19/1 - Pulver + 30min spinning
20/1 - Pulver + 45min spinning
21/1 - Idag pulver
De dagarna där du har skrivit upp köttfärssås och pizza - du har ätit ditt pulver de dagarna också va? Äter du alla dina påsar?
Urinen ska vara svagt, svagt färgad, så är den mörkare än så så försöka dricka lite till. Annars vet jag faktiskt inte varför du inte droppar i vikt, det borde du gör. Trappa ner på träningen lite och se om det hjälper - det kan göra det ibland, eftersom man inte stressar kroppen så den utsöndrar kortisol. Ta lugna promenader istället.
Citat:
Ursprungligen postat av z0rix
Liten snabb uppdatering då jag sitter på jobbet.
Vägde mig imorse.
invägning 14/1 93,3 kg (em med nästan en dagskur i kroppen)
invägning 21/1 88,2 kg
- 5.1 härliga kg!!
Tänk bara på att väga dig vid samma tid i fortsättningen, vikten fluktuerar rätt mycket under dagarna. Det bästa tillfället är på morgonen (ungefär samma tid) efter att du har gått på toaletten, men innan du ätit eller druckit något. Även då kan ju vikten vara lite olika beroende på olika mängd tarminnehåll och liknande, men den är ändå jämnast och mest rättvisande då.
Citat:
Ursprungligen postat av Henkemannen83
Första dagen idag med Nutrilett intensiv choklad. Jag vet inte min invägningsvikt för jag vågar inte ställa mig på vågen.. tror jag blir ledsen av hur mkt min vikt har skenat iväg sista månaderna pga antidepresiva preparaten...
Anyway, eish me gooooooood luck ! ! ! =D
Ps. Är bajsrädd för min första vecka eftersom det verkar va den tuffaste tiden under hela dietkuren.
Jag rekommenderar att du pratar med läkaren som skrivit ut dina preparat - det är inte alltid lämpligt att gå på VLCD om man käkar mediciner. Får du godkänt av honom/henne så kör på så får du en massa stöttning i tråden här.
Första veckan är jobbigast ja, men den är inget att vara bajsrädd för. Se till att dricka mycket vatten - jag häller upp allt vattnet jag ska dricka på en dag och ställer i petflaskor i kylen, på det sättet kan jag enkelt se att jag dricker allt jag ska, hur mycket jag har kvar och så där. Sov ordentligt (även om det kan vara svårt att sova ungefär dag 2-4) och försök ta lugna, kortare promenader om du orkar på dagarna.. Ät också alla påsarna och fuska inte med något annat. Kommer du genom första veckan så går resten som på räls sedan.
Vad gäller väga sig/inte väga sig kan du göra lite som du vill. Jag får sjukt mycket motivation av att se vikten droppa, och mina delmål är också byggda på min vikt. Känner du att du kommer att tappa motivationen genom att väga dig så gör inte det - men se till att du har någon form av referensvärde - vikt, mått eller något annat som du kan se framstegen i - så att du hela tiden kan följa din utveckling.
Själv har jag haft en riktigt crappy vecka. Jag har jobbat långa pass på extrajobbet, vilket tyvärr ledde till att jag gjorde dåliga val - käkade nachochips och liknande. Helgen som gick var jag iväg och hade visserligen planerat att äta mat, men det blev inte så kontrollerat som jag hade hoppats, och jag föll tyvärr också för kakor och lite chips på natten när vi satt uppe och snackade skit.. Så ketosen rök, och vikten visade självklart på plus, men nu är jag tillbaka. Valde idag bort en resa med kompisgänget som med allra största sannolikhet hade fått mig att äta en massa dåliga saker och dricka alkohol. Eftersom jag kände att jag idag inte mår så bra och inte är så stark så valde jag helt enkelt bort att åka helt och hållet istället. Ska istället stanna hemma och treata mig själv med bra TVserier, goda shakes med is och kanske en bar ikväll.. Kändes jobbigt precis när de reste, men nu är jag mycket nöjd med mitt val.
Kämpa på, och peppa varandra!