2011-01-22, 16:24
Citat:
Ursprungligen postat av Henkemannen83
Min första dietdag va igår o jag föll redan för sötsuget på kvällen.. käka 100gr godis... skänns hemskt,jag menar, första dagen?? Är på dieten idag igen och lossas som inget har hänt.
Mitt tips är att du INTE låtsas som om inget har hänt. Fundera på vad som hände, varför det hände och vad du ska göra för att det inte ska hända igen. Behöver du någon hjälp av folk runt omkring dig kanske, för att motstå nu i början? Be om det då. Behöver du slänga allt du har i skåp/hyllor/kyl/frys - gör då det, eller be en granne förvara det åt dig så länge. Klarar du inte av att gå i affärer - be någon annan handla hem sakerna till dig, alltså pulvret och annat du behöver för dieten. Försök dra lärdom av vad som hände istället för att sopa det under mattan.
Dock bra att du inte tar ett bakslag som ett misslyckande - många som fallit i fällan "Äsch, jag har redan misslyckats, lika bra att ge upp.." och det funkar ju aldrig..
Citat:
Ursprungligen postat av Gidella
Men det jag känner jag kommer få det tufft med är att dricka vatten. Jag är så himla dålig på att få i mig ordentligt med vätska. Men det ska nog fixas.
Jag gör så att jag häller upp allt vatten jag ska få i mig under dagen i halvlitersflaskor och ställer i kylen. På det sättet är det lätt att få överblick på vad jag HAR druckit och vad jag har kvar att dricka. För min del är det också lättare att dricka mycket ur flaska än ur glas..
Testa också med mineralvatten/kolsyrat vatten om du har lättare för det (hjälper också en del emot hungerskänslor, även om vanligt vatten också gör det till viss del) eller smaksätt eget. Det är också okej att dricka light saft, typ fun light, om det går enklare. Även te och kaffe går bra att dricka, men tänk på att ersätta allt kaffe och te med hälften så mycket vatten extra. (alltså, en liter te under dagen räknas bara som en halv liter vatten)