2011-01-31, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trulls51
vet ej hur mycket jagn kan säga men kan säga att namnet har nänts i denna tråd vid ett flertal tillfällen

varför så hemlig.vi har väl samma mål alla.
Citera
2011-01-31, 17:07
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ursa-minor
Blodet kunde tränga sig in om den var utspädd eller om man försökte rengöra klockan på nåt konstigt sätt. Det ni missat är att SB undervisat i maskinteknik alltså han kan teknik och fysik. Om han fått blod på klockan vid styckningen då skulle han ta hand om den ordentligt.

Har vi det?
Tror att jag skrev om det för 800 sidor sen angående hans kunskaper
Citera
2011-01-31, 17:09
Medlem
Dr_Kronas avatar
Citat:
Blodet kunde tränga sig in om den var utspädd eller om man försökte rengöra klockan på nåt konstigt sätt. Det ni missat är att SB undervisat i maskinteknik alltså han kan teknik och fysik. Om han fått blod på klockan vid styckningen då skulle han ta hand om den ordentligt.

Uppenbarligen gjorde han inte det.
Nu väntar man bara på dna-svaret på klockan.
Citera
2011-01-31, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vadvetman
varför så hemlig.vi har väl samma mål alla.
Absolut har vi det men tänkte fiska efter lite mer om jag skriver för mycket här kniper nog min budbärare lovar att återkomma med mer info innom kort
Citera
2011-01-31, 17:14
Medlem
Ursa-minors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Krona
Uppenbarligen gjorde han inte det.
Nu väntar man bara på dna-svaret på klockan.

Han gjorde inte det för varför han skulle bry sig om det inte han som styckat?
DNA svaret borde de ha för länge sen och skulle matcha de skulle de tutta högt: nu har vi bevis.
Än så länge har de kammat NOLL!
Citera
2011-01-31, 17:15
Medlem
Citat:
Absolut har vi det men tänkte fiska efter lite mer om jag skriver för mycket här kniper nog min budbärare lovar att återkomma med mer info innom kort
det låter bra
Citera
2011-01-31, 17:17
Medlem
doktor-millers avatar
Citat:
vet ej hur mycket jagn kan säga men kan säga att namnet har nänts i denna tråd vid ett flertal tillfällen

AA ?
Citera
2011-01-31, 17:19
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Tänker du på att polisen kanske kör en rövare eller att det verkligen finns information om detta. Just detta kring bilden verkar mycket oklart.

Visst, det kan vara en rövare, men jag har svårt att tro det. En bild existerar säkert, grejen är bara att ingen här har en susning om när den togs eller vilken dag. Polisen har faktiskt inte avslöjat detta, det är spekulationer från någon annan som vidareförmedlats i pressen och som därefter har cementerats som ett faktum.
Den där formuleringen du hakar upp dig på om att polisens starkaste bevis är just denna bild, är nåt jag tror skribenten själv inbillat sig - han eller hon har ju inte sett bilden. Visar bilden bara taket på en svart bil och EM som kliver in, faller ju "bevisningen" platt till marken. Så var det med "starka" beviset!
Glöm inte att vissa murvlar gillar att dramatisera en aning - det ser bra ut i tidningen och chefen nickar gillande. Kanske blir det ett löp också - och hela ettan? Fint som snus för den unge murvel som vill göra snabb karriär
Citera
2011-01-31, 17:19
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Om jag fattar rätt så säger du här ovan att Det skulle ha varit korkat av Eva att gå omkring och sprida ut att hon och SB hade en relation när SB bodde ihop och uppenbarligen inte hade tid med henne annat än väldigt då och då, så därför hade hon säkert en annan relation i stället. Det hänger inte ihop särskilt bra för mig. Är det någonting som jag har missat i resonemanget?

Personligen tycker jag att det inte är självklart rimligt att kräva att människor ska uppträda rationellt i relationssammanghang, och följaktligen att det är ett dåligt argument mot en hypotes att den förutsätter att EM inte var rationell visavi SB, eller tvärt om. Att påstå att man har en relation fast man inte har det är till exempel ett typiskt inslag vid stalkerbeteende. Omvänt kan en honungstungad player nog få argumentationslinjen Det förstår du väl att det är bara dig jag älskar egentligen, men jag måste bo ihop med henne just nu av praktiska skäl att fungera åtskilligt längre än vad man som utomstående skulle kunna tro vara möjligt.
Jag menar att, för det första så bestämmer man väl inte själv att flytta ihop med någon? ungeför som om jag bestämma att jag skulle bli sambo med dej från 1/4!
Eftersom SB hade/har sambo så är det inte troligt att EM har någon djupare relation med SB eftersom hon hade dålig koll alternativt att hon är dummare än jag trott.
Om man ska tro vad vänner till EM berättat så var tanken med EM´s flytt till Ö-o att komma närmare arbetet, inte att flytta ihop med någon.
Vidar emenar jag att för att EM skulle få det till att vara någon form av seriös relation borde de väl ha mer tid att umgås? Tar för givet att SB arbetar heltid + spenderar fritid med att sporta med barn och sambo. Vad blir det för tid över att invagga EM i någon sorts tro att de skulle ha en djupare relation som pekar åt att SB vill bli sambo med EM oavsett hur honungstungad SB än må ha varit? Då är jag tillbaka till det att EM bara blir dummare och dummare ju längre man resonerar på det viset!
Men visst hon kanske bara hade fackkunskap i sin yrkesutövning och sedan var ett mentalt vrak med total avsaknad av all socal kompetens och var en irriterande stalker för SB, men det låter ganska långsökt.
Citera
2011-01-31, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TantHilda
Ja det kan man undra. Vissa saker kan ältas in absurdum här i tråden, och vissa uppgifter knappt ett dugg.
*utländsk man?
*ny älskare?
*sms till sonen?
*missbruk och Grindstuga?
*Luftbilsprojekt?
*swinger och sexklubbar?
*?
*?

Jag tror fortfarande att SB inte är GM, men sen om det är någons son eller vem, det vet jag inte(vad jag tror)
Hade SB någon form av relation till E s söner,Jag menar även om man är vänner bara flera år så känner man ju barnen,vore ju rimligt.Om det inte var alldeles hemligt.
Man kan ju vara vänner ,kolleger utan nåt annat,inför barnen
Han var ju i Nora titt som tätt ,men var det bara för att få ett ligg.
Citera
2011-01-31, 17:24
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Och på vilket sätt den skulle ha "approximerats till en fyraprocentig albuminlösning" vid styckningen?
Hur det blir med blodets fysikaliska egenskaper vid styckningen beror helt på hur den görs, och hur snabbt post mortem den görs. Om gm, som spekulerats tidigare i tråden, har hängt upp liket för att bloda av det, och detta har skett i anslutning till dådet, finns rika tillfällen för exponering för okoagulerat blod för gärningsmannen. Ju längre tid post mortem det tar, dess mer har blodet koagulerat, och separerat till kaogel och serum. Renseparerat serum är halmgult och innehåller i princip inga blodkroppar alls, men för att få det måste man centrifugera det koagulerade blodet. Serum kan ännu bättre approximeras till fyraprocentig albuminlösing än blod, och serum från ett lik kan fortfarande vara tillräckligt rödfärgat för att tas för blod, och innehålla tillräckligt många vita blodkroppar för att kunna analyseras med avseende på DNA.
Citera
2011-01-31, 17:29
Medlem
[quote=doktor-miller]AA ?[/QUOT

SBs sambo

Ja kärlekssorg är fruktanssvärda känslor.
Hur många gånger har inte de flesta tänkt,jag ska strypa den jävla apan vid svartsjuka, speciellt kvinnor tänker så kan jag tala om.Strypa eller klösa .

Men det stannar vid det,ok kan tjejer rycka varann i håret och verbalt otäcka på krogen mm

Det finns spärra hos de flesta.

Kanske AA ströp henne och SB städade
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in