2011-02-02, 22:08
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Ni i tråden, som har känningar inom polisen, arbetar dom med nåt parallellspår. Ett seriöst spår, eller är det helt kallt förutom SB?

De kanske har nån mer teori än att den häktade är GM, det har ju pratats om ev. medhjälpare.

Nån som har hört nåt nytt.

Ja, med tanke på detta blir man också lite nyfiken hur det har gått med gärningsmannaprofilgruppens rapport, inget nytt om denna?
Citera
2011-02-02, 22:10
Medlem
GraddMajas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sWeePerr
Ja, det är väl symptomatiskt i den här tråden att SB helt plötsligt är uppväxt på en skogsfastighet inte alltför långt från brottsplatsen.

Läs inlägget, han är INTE uppväxt där, det har sagts (inte bekräftat) att hans föräldrar har haft en Gård Dalkarsberg när SB jobbade i Nora. Jag lägger ut det här för att se om någon kan bekräfta eller dementera
Citera
2011-02-02, 22:10
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helmuths
Varför denna fokus på Efterlyst? Skulle de "tomtarna" vara bättre informerade än GW?
Näppeligen!

Nej det är få som är det
Han har lite mer koll på allt kan man säga.
Jag blev besviken på det tunna materialet dom har samlat på sig och sätter det inte fart kommer han gå loss.
Ibland undrar jag hur skickliga dom är egentligen .
Eller är det GM som är smartare än så!

Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Ja, med tanke på detta blir man också lite nyfiken hur det har gått med gärningsmannaprofilgruppens rapport, inget nytt om denna?

Inte ett ljud om det mer än att dom är kvar och att man har bästa expertis på plats

Citat:
Sannolikt kan det vara rätt GM, om man nu kan utesluta andra förstås. Men frågan är om inte bevisläget är lite tunt, kanske till och med så pass tunt att det inte går att utesluta annan GM.

Ja ett indicier mål verkar vara det som gäller .
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-02-02 kl. 22:13.
Citera
2011-02-02, 22:12
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Varför är det svårt att säga att han är lögnare?

Det är redan konstaterat i tråden att han är alkolist, hustrumisshandlare, manupulativ, troligtvis tar anabola, kanske är heroinmissbrukare, självklart kokain och är tjejtjusare därför att han hade älskarinna, utöver att han förstås även har psykotiska drag och troligtvis lider av ADHD eller någon annan trevlig bokstavskombination.

Denna tråd springer i väg och inte ett enda påstående har kunnat klarläggas som fakta trots att samma spekulationer kommer upp gång på gång med samma resultat som de tio övriga gångerna det ältades i tråden.

Därför är är jag nyfiken på om något nytt kommit fram i Efterlyst nu ikväll som kan föra tråden framåt?
Jag får en känsla av att dessa drag på S.B kommer fråm omkretsen till offret.
Det är nog svårt att tänka om för dem när de är så inprintade av rykten som florerar i byn.
Citera
2011-02-02, 22:13
Medlem
http://na.se/nyheter/orebro/1.1089220-tyst-om-mordarprofil

Angående Gärningsmannaprofilgruppen - Inget svar än
Citera
2011-02-02, 22:14
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GraddMaja
Läs inlägget, han är INTE uppväxt där, det har sagts (inte bekräftat) att hans föräldrar har haft en Gård Dalkarsberg när SB jobbade i Nora. Jag lägger ut det här för att se om någon kan bekräfta eller dementera

Ja, eller kanske rent av endast en sommarstuga?
Citera
2011-02-02, 22:15
Medlem
legoboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
... Jag har själv fått några PM som detaljerat beskriver litet bakgrundsinfo som kan vara relevant i detta fall. I några fall har jag blivit ombedd att lägga ut det i tråden och då har jag gjort det. I andra har jag blivit ombedd att inte lägga ut något i tråden. Och då gör jag inte det. Ett par gånger har jag uppmanat PM-aren att tipsa polisen.

Tror att de som skickar sådana PM oftast är folk som faktiskt har riktig information och som vill väl men som är osäkra på vad de ska göra med den eller helt enkelt vill kunna diskutera anonymt med någon.
Vänta ett tag. Om det är folk som är osäkra och vill väl, och folk som faktiskt VET något, varför vänder de sig inte till polisen? Varför vänder de sig till en användare på ett suspekt diskussionsforum? Om du har detaljerad bakgrundsinfo är det bra. Om du har detaljerad detaljinfo är det ännu bättre, då kan du faktiskt ge fan i de anonymas önskemål och istället kontakta polisen.
Citera
2011-02-02, 22:17
Medlem
GraddMajas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Ja, eller kanske rent av endast en sommarstuga?

Det kan så vara, det vet vi ju inte
Citera
2011-02-02, 22:19
Medlem
MrsMagoos avatar
Ett PM kom nu och är ytterst trovärdigt.

Nu bör den här tråden bredda så ni som har ont av allt som rör personer runt misstänkte gm får ha överseende

Jag tror inte att hon är kurator, i så fall utbildad på senare år.
Hon arbetar iaf inte inom Örebro kommun.
Jag vet att hon tidigare jobbade på sydkraft numera kallat e-on, kanske gör hon det fortfarande... Det ligger ca 100 m rakt över ån från Stubben där BO kontor/företag finns.
En kurator tjänar dessutom i regel inte så mycket. AA är en dam med lite finare vanor...har bott dyrt på B*tyx*väg*n i *dolfsb*rg efter att hon skilde sig, bodde sen i dyr lgh inne i stan på Ol**g*tan tills hon flyttade ihop med SB på en betydligt enklare och mindre flashig adress på norr.
Citera
2011-02-02, 22:20
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Det kom iaf fram i efterlyst att insatsstyrkan inte hittat något i sjön som de sökte igenom häromdan.
Citera
2011-02-02, 22:21
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Jag får en känsla av att dessa drag på S.B kommer fråm omkretsen till offret.
Det är nog svårt att tänka om för dem när de är så inprintade av rykten som florerar i byn.

Visst är det så, inget illa menat mot de som spekulerar, tycker dock att det är väldigt få uppgifter som blir bekräftade av fler än bara uppgiftslämnaren.
Citera
2011-02-02, 22:22
Medlem
legoboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Ett PM kom nu och är ytterst trovärdigt.

Nu bör den här tråden bredda så ni som har ont av allt som rör personer runt misstänkte gm får ha överseende

Jag tror inte att hon är kurator, i så fall utbildad på senare år.
Hon arbetar iaf inte inom Örebro kommun.
Jag vet att hon tidigare jobbade på sydkraft numera kallat e-on, kanske gör hon det fortfarande... Det ligger ca 100 m rakt över ån från Stubben där BO kontor/företag finns.
En kurator tjänar dessutom i regel inte så mycket. AA är en dam med lite finare vanor...har bott dyrt på B*tyx*väg*n i *dolfsb*rg efter att hon skilde sig, bodde sen i dyr lgh inne i stan på Ol**g*tan tills hon flyttade ihop med SB på en betydligt enklare och mindre flashig adress på norr.
Varför är det "ytterst trovärdigt"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in