2011-01-16, 17:43
Medlem
LaGrenoilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson
Glöm inte att det är obduktionsprotokollet efter torson som ger vid handen att mord och styckning ägt rum utomhus.

När framkom det här?
Citera
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
När skall SB ha hunnit med att göra det som det spekuleras om här?
Glöm inte att det är obduktionsprotokollet efter torson som ger vid handen att mord och styckning ägt rum utomhus.
Teckna gärna ner en tänkbar timetable här för då har vi något att hålla oss till och dra slutsatser av.
OBS! Glöm inte ta hänsyn till de alibin SB har.

https://www.flashback.org/sp28250017

Är denna till nytta? Lägg till att SB besökte uni för fika kl.14.30. inte helt säkert.

Onsdagen den 29 var han på jobbet där han tränade med en kollega och deltog i det gemensamma fikat. Där berättade han att han skulle ut och åka skidor dagen därpå.
Senast redigerad av bagarn29 2011-01-16 kl. 17:45.
Citera
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Nu tillåter jag mig att spåna fritt eftersom alla andra också gör det. För min egen del tror jag att EM dog i sin lägenhet redan på kvällen/natten till onsdagen den 29 december.
Båda huvudpersonernas bilar har av och till setts parkerade i närheten av lägenheten redan från den 28 december. Antagligen tillbringade EM och den misstänkte natten tillsammans.
Nu skriker säkert någon i högan sky eftersom det påstås att EM skickat ett SMS till sin son 07.45 på onsdagsmorgonen och dessutom att hennes bil setts i trafik några timmar senare. Det påstås också att EM - den 29 december - setts kliva in i en svart bil av samma märke som den misstänkte GM äger. Detta ska finnas på övervakningskamera.
Jag frågar mig dock: Vet vi med säkerhet att det var EM som skickade SMS:et? Vet vi med säkerhet att det var EM som satt bakom ratten? Kanske var det GM som körde, iklädd EM:s vita jacka och med luvan uppdragen över huvudet? Vet vi säkert om övervakningsbilderna verkligen härstammar från den 29 december? Vad jag förstår har polisen inte knystat ett ord om vilket datum övervakningskameran fångade EM på bild.
Som sagt, jag tror att mordet skedde i hennes lägenhet. Jag gissar på strypning. Under natten och de tidiga, mörka morgontimmarna har GM haft god tid på sig att frakta bort kroppen med hjälp av hennes bil. GM har tillfälligt gömt henne uppe vid Rusakulan, kört hem hennes bil, parkerat den i garaget och i sin panik glömt nycklarna kvar. Därefter har GM sannolikt promenerat tillbaka till EM:s lägenhet, kört iväg i sin bil för att skaffa fram "lämpliga" redskap för en styckning. Han återvänder snarast till kroppen och genomför styckningen utomhus, packar delarna och styckningsredskapen i kanske fem, sex svarta sopsäckar. Sedan kör han runt i området och dumpar några av säckarna på olika ställen. Nu är det bråttom. Det börjar ljusna. Han måste också tänka på sitt alibi. Iskallt lämnar han några säckar kvar på "styckplatsen" för att skynda hem till tvättstugan. När tvätten är klar spelar han golf för att därefter åka tillbaka till Rusakulan där han fortsätter att gömma ytterligare säckar. Han kör tillbaka till Örebro och visar sig på jobbet några gånger. Han är "stissig" och beter sig märkligt, enligt kollegerna. Kanske ligger det ytterligare någon säck kvar i skogen - och han far som en skottspole mellan Örebro och Rusakulan tills "jobbet" är utfört. Kanske han till och med återvände till Rusakulan under torsdagen för att "åka skidor"...

I ungefär samma riktning har jag också funderat. Jag tror att de träffades på kvällen och sedan åkte de ut någonstans med hennes bil. Han ströp henne och kastade av henne ute någonstans. Sen körde han tillbaka bilen. På morgonen skickade han sms till sonen för att ge sken av att hon fortfarande levde. Sedan fyllde han hela sin dag med aktiviteter för att skaffa alibi för den dag då hon förväntades ha försvunnit.

Senare åkte han och styckade kroppen och spred ut den. Antagligen hade han under tiden på något sätt skaffat sig tillgång (lånat, stulit?) till något annat fordon, t.ex. bil, traktor, plogtraktor eller snöskoter (finns det sådana i Örebro?)

Den person som såg henne i bilen kan ha sett fel. Det lär finnas en orsak till att polisen inte vill tala om när bilden från övervakningskameran är tagen.
Citera
2011-01-16, 17:46
Medlem
ulricehamnstjejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissSoFo
Är det nåt mer som inte får tas upp här nu när du ändå är den som bestämmer?
Offret själv kanske? Eller den misstänkte GM?
Spekulationer runt dom och deras sexliv skadar väl också barnen då?
DET ÄR JU DET JAG HAR SAGT HELA TIDEN....att fråga eller skriva något om sambo eller vuxna barn är det några som absolut motsätter sig....oftast samma personer. Undra VARFÖR? Hela tiden får man det svaret att de ska hållas utanför de har de svårt nog ändå.Det tvivlar inte jag på heller MEN jag undrar VARFÖR det är samma personer som får kalla fötter varenda gång detta förs på tal..Släkting eller någon som vet mer om dessa personer och ABSOLUT INTE VILL att detta ska komma till allmän kännedom? Men som sagt ju mera detta "mörkas" ju INTRESSANTARE blir det....så detta får vi nog ta och gräva i lite
Citera
2011-01-16, 17:47
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
När skall SB ha hunnit med att göra det som det spekuleras om här?
Teckna gärna ner en tänkbar timetable här för då har vi något att hålla oss till och dra slutsatser av.
OBS! Glöm inte ta hänsyn till de alibin SB har.

Jag spånade lite i natt...

Om vi tänker oss att det stämmer att han var på gymet på skolan och sen fikade 9.30 till 10... hämtar upp Eva strax efter 10... då har dom bara 1,5 timme på sig fram till 11.30 när Eva hade stämt träff med en släkting för lunch.
Från ca 12.15 finns SB på golfhallen.

Allt faller ju med tiden här... om vi antar att han har från strax efter kl 10 till 12.15 på sig att åka någonstans.
Men han hinner ju döda henne och gömma henne på den tiden... men då i eller nära Örebro.
Styckade henne gjorde han antagligen senare...
Dom där dryga 2 timmarna är intressanta...

Det har ju påståtts tidigare i tråden att han inte skulle hinna med allt med gym, hämta Eva, golfhallen osv.

Gym fram till 9.30...

Fikar med kollegor 9.30-10
Åktid mellan universitetet och Stubbengatan? Någon som vet?

Hämtar upp Eva någon gång efter kl 10?

Åker hem och lägger i en tvätt.
Grannen berättar. ”–Han tvättade på morgonen eller tidigt på förmiddagen. Jag träffade honom vid lunchtid och då frågade han om det var okej.
Åktid mellan hemmet och golfhallen? Någon?

Kommer till golfhallen 12.15
Polisen har hittat ett kvitto i mannens plånbok och enligt det betalade han 80 kronor för en halvtimmes spel klockan 12.25

Han har spelat klart ca 13.00

När köper han klorinet... mellan 10 och 12... eller efter kl 13?

Vad gör han sen resten av dagen?

Han har massor av tid över...
Citera
2011-01-16, 17:50
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6tasy
Jag tror inte barnen har någonting med det här att göra och ser helst att vi skiter i att ta upp dem här. De har nog svårt som det är just nu.

Visst har de det svårt men de är ju trots allt vuxna. Att det inte ska spekuleras kring dem tror jag får rakt motsatt verkan här på FB.
Citera
2011-01-16, 17:52
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorbIda
Tryggt. Kanske var det därför han ville vara sambo. Han ville väl ha familjelivet med jul osv. Kanske började han också förstå att han faktiskt inte är forever young. Kanske var han rädd för att sitta ensam på ålderns höst?
Han kanske rentav älskar sin sambo. Vet vi att han har haft något sexuellt förhållande eller kärleksförhållande med Eva sedan han träffade sin nuvarande sambo? Eller har han och Eva bara behållit kontakten och träffats ibland? Jag tycker att det har framkommit att hon är den som varit besviken över att inte få honom, medan SB tycks ha varit helt nöjd med sin nuvarande relation och inte har haft något intresse av att ha Eva vid sidan av.
Citera
Medlem
BrunoReinfeldts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Vad gör han sen resten av dagen?

Han har massor av tid över...
Det är här sambon kommer in i bilden. Kan någon bekräfta att hon varit bortrest den 29:e och 30:e december? Har SB något alibi för tiden när Eva styckades och likdelar spreds ut?
Citera
Medlem
MissSoFos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungbatman
Jag personligen tycker vi kan ta upp allt i denna tråden.....man måste ju utreda alla utvägar även här på fb men därför behöver vi inte nämna namn osv här i tråden.....om ni förstår vad jag menar
Javisst, jag tror inte att någon här har nån orsak eller önskan att veta nåra snaskiga detaljer runt barnen eller BS:s sambo.
I och med att de faktiskt finns så är de dock intressanta ur mågna synvinklar.
Den info de förmodligen har är ju värdefull men den lär vi ju inte få ta del av på länge.
Citera
2011-01-16, 17:56
Medlem
FruGondols avatar
Kan misstänkt GM och BO varit ute på gemensam morgon-skidtur den 29.e ?
Citera
2011-01-16, 17:58
Medlem
doktor-millers avatar
Har inte förhörts Den misstänkte 51-åringen har ännu inte pressats av förhörsledaren gällande obduktionsresultatet.

– Nej, vi har inte förhört honom om det. Och vi har heller inget förhör inplanerat just nu, säger Torbjörn Carlson, polisens informationschef.

De har inte heller konfronterat honom gentemot sambons tidsangivelser omkring dessa dagar. Man får ju känslan av att han inte pressas över huvud taget eftersom han fortfarande blånekar. Eller hade de endast en träff och att han senare släppte av henne och helt enkelt inte kan erkänna något som han inte gjort. Då går det en riktig galning lös i så fall brrrr. Allt blir bara märkligare och märkligare
Citera
2011-01-16, 18:01
Medlem
rabarberpinglans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doktor-miller
Har inte förhörts Den misstänkte 51-åringen har ännu inte pressats av förhörsledaren gällande obduktionsresultatet.

– Nej, vi har inte förhört honom om det. Och vi har heller inget förhör inplanerat just nu, säger Torbjörn Carlson, polisens informationschef.

De har inte heller konfronterat honom gentemot sambons tidsangivelser omkring dessa dagar. Man får ju känslan av att han inte pressas över huvud taget eftersom han fortfarande blånekar. Eller hade de endast en träff och att han senare släppte av henne och helt enkelt inte kan erkänna något som han inte gjort. Då går det en riktig galning lös i så fall brrrr. Allt blir bara märkligare och märkligare

Har polisen sagt något om att sambon lämnat tidsuppgifter? Jag har inte sett nåt om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in