2011-01-31, 16:44
Medlem
urkinhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Just nu, #1842 (sidan 154, om jag är utloggad(jag tror att inställningarna är lika för alla då, oavsett egna inst.)

Problemet är att din länk hänvisar inte till sidan 154 utan 47
Citera
2011-01-31, 16:48
Medlem
urkinhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ursa-minor
Det inget nytt att barn kan döda föräldrar...

Var det inte förra veckan eller i helgen som nån kompis till sönerna (sonen) skrivit här om hur killarna är väldigt sorgsna och att de skulle tom ut och leta efter ett ev kärleksnäste? Vet ej om det är sant men om det är det då är det väldigt misstänksamt.
Förövaren ofta är väldigt villig att hjälpa till och leta, i syfte för att hålla handen på pulsen, veta vad som händer, ta hand eller förstöra om ev spår och tom leda ifrån rätta ställe.

Var det inte en kompis till SB:s barn (döttrar) som skrev inlägget du nämnar?
Citera
2011-01-31, 16:49
Medlem
rabarberpinglans avatar
Iofs, det är ju inte omöjligt att ett huvud skulle ha kunnat dumpas i hålet i sjön eftersom det är väldigt nära den första fyndplatsen. Om jag inte missminner mig så ser man säkert hålet från vägen eftersom vägen går precis bredvid sjön där deras bastu och brygga ligger.
Citera
2011-01-31, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TantHilda
Ja ett helt tänkbart scenario. Och jag tror droger är ett mycket större motiv än lite vänsterprassel.

Droger ,pengar,stora skulder.
Jag tror SB är inblandad och inte någon av sönerna.
Ev kan någon mer vara inblandad.Vad var det för utländsk man hon skulle umgåtts med???
Han borde kollas isåfall.
Varför styckas kroppen egentligen om annat för transport?
För att dölja något kanske.
Citera
2011-01-31, 16:53
Medlem
Ursa-minors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Varför då? Fysikaliskt kan blod approximeras till en fyraprocentig albuminlösning. En sådan har väsentligt lägre ytspänning än vatten.

Och på vilket sätt den skulle ha "approximerats till en fyraprocentig albuminlösning" vid styckningen?
Citera
2011-01-31, 16:55
Medlem
Ursa-minors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urkinha
Var det inte en kompis till SB:s barn (döttrar) som skrev inlägget du nämnar?

Nej, det menar jag inte. Jag menar Evas söner. Varför skulle SB-s barn leta efter sin pappas kärleksnäste?
Citera
2011-01-31, 16:56
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Krona
Det kan vara en missuppfattning att det var själva urverket. Om man säger klockan så tänker väl de flesta på just själva urverket och inte på armbandet.

Jag tror knappast att AB har hittat på en sån här sensationell uppgift. Förmodligen finns det nån sanning bakom det.

Jag skrev långt tillbaka i tråden angående packningen i en klocka som kan vara torr och dålig.
Att man på urmakarnas sida ville att man varje år tittade på tätheten på sin klocka.

Citat:
Ursprungligen postat av rabarberpinglan
Iofs, det är ju inte omöjligt att ett huvud skulle ha kunnat dumpas i hålet i sjön eftersom det är väldigt nära den första fyndplatsen. Om jag inte missminner mig så ser man säkert hålet från vägen eftersom vägen går precis bredvid sjön där deras bastu och brygga ligger.

Vet inte vad du menar här riktigt men huvudet ska vara funnet .
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-01-31 kl. 16:59.
Citera
2011-01-31, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vadvetman
Droger ,pengar,stora skulder.
Jag tror SB är inblandad och inte någon av sönerna.
Ev kan någon mer vara inblandad.Vad var det för utländsk man hon skulle umgåtts med???
Han borde kollas isåfall.
Varför styckas kroppen egentligen om annat för transport?
För att dölja något kanske.

Ja det kan man undra. Vissa saker kan ältas in absurdum här i tråden, och vissa uppgifter knappt ett dugg.
*utländsk man?
*ny älskare?
*sms till sonen?
*missbruk och Grindstuga?
*Luftbilsprojekt?
*swinger och sexklubbar?
*?
*?

Jag tror fortfarande att SB inte är GM, men sen om det är någons son eller vem, det vet jag inte(vad jag tror)
Citera
2011-01-31, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Vem???
vet ej hur mycket jagn kan säga men kan säga att namnet har nänts i denna tråd vid ett flertal tillfällen
Citera
2011-01-31, 17:01
Medlem
KluvenTungas avatar
Denna artikel tror jag är ny i tråden. Ber om ursäkt om den redan skulle vara postad. Inget "napp" idag.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8492673.ab
Citera
2011-01-31, 17:05
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Denna artikel tror jag är ny i tråden. Ber om ursäkt om den redan skulle vara postad. Inget "napp" idag.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8492673.ab

Det är Larssjön och där finns det hål vintertid för det är en poppis sjö att angla på .
Citera
2011-01-31, 17:05
Medlem
Ursa-minors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Jag skrev långt tillbaka i tråden angående packningen i en klocka som kan vara torr och dålig.
Att man på urmakarnas sida ville att man varje år tittade på tätheten på sin klocka.

Vet inte vad du menar här riktigt men huvudet ska vara funnet .

Blodet kunde tränga sig in om den var utspädd eller om man försökte rengöra klockan på nåt konstigt sätt. Det ni missat är att SB undervisat i maskinteknik alltså han kan teknik och fysik. Om han fått blod på klockan vid styckningen då skulle han ta hand om den ordentligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in