2011-02-26, 00:01
Medlem
Ursa-minors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Och här kom du med fakta igen eller ska jag tolka det som du är totalt utan vetskap om den här biten?
Så den trevliga och sympatiske SBs vänner som hyllar honom i blaskorna va dom medvetna om vilken lögnhals och vilka otrohetsaffärer han hade eller var det grabbgänget som ryggdunkade bara?
Pinsamt doktor -miller!

Nu överdriver du. I alla fall svenska samhället godkänner otrohet utan förbehåll. Tänk skandalen runt kungen. Hela det prydliga, royalistiska delen av Sverige skrek: låt kungen vara. Tycker du att kungen var presumativ mördare för han var notoriskt otrogen, lögnare osv osv? Det som dök upp i tidningarna var bara en liten del av hans synder.
Och vad folk gapade? Det är kungens privatsak. Varför skulle inte SB-s kamrater tycka att det var hans privatsak?
Känner kvinnor som döljer inte att de har affärer på sidan av äktenskapet, samboförhållande. Vill du säga att svenskar är det mest prydliga samhället i världen eller?
Att sätta likhetstecken att han var otrogen och därför kunde han inte ha varit lugn och trevlig det är tyvärr dårskap. I alla fall i Sverige...
Och Eva som hade ett förhållande med en gift man. Hon tom kände hans fru. Vad sa hennes vänner. Hur bemötte de henne handlande? Troligtvist började fundera om de fortsätter bjuda hem henne. Man vet ju inte, kunde hon ge sig på SB så kanske vänninans man var inte heller tabu?
Eller struntade de och håll tummarna att hennes älskling lämnar frun och allt blir fritt och fröjd?
Hittar du inte pinsamheter här?
Senast redigerad av Ursa-minor 2011-02-26 kl. 00:38.
Citera
2011-02-26, 00:39
Medlem
Varför just Kilsbergen? Jag tror att att GM tyckte det var en bra plats, med tanke på att det var så kallt dessa dagar, så att knappast någon ville åka skidor. Blev han själv igenkänd på platsen (vilket inte kunde uteslutas) så kunde denne skylla på vanlig träning/skidåkning.
OM det är SB som är GM så fanns det ju en mycket "naturlig" anledning till att han uppehöll sig där: Han skulle ju starta i Vasaloppet ganska snart och tränade inför detta. Han berättade även på jobbet att han skulle åka skidor 30 dec.
Att det var extemt kallt vid tiden för mordet, dvs 29 dec. gjorde nog att GM tänkte att det TAR LÅNG TID innan snön smälter o säckarna hittas. Han tyckte nog att han gömt dem väl under snön....
Han kanske resonerade: "Jag har även tid att omplacera dem till ett bättre ställe när jag tänkt klart, och de ligger ju på bekvämt avstånd. Jag kan återkomma flera gånger eftersom det inte verkar skumt att skida i det här området."

Själv gissar jag att dådet skedde i hastigt mod, och att motivet främst var ekonomiskt.
Det jag hela tiden undrar: Var SB ensam i lägenheten dessa två dagar? Dvs kunde han arbeta ostört?
Med nån annan i närheten hade han inte fixat detta, så därför är detta en viktig pusselbit.
Citera
2011-02-26, 01:02
Medlem
Citat:
Så den trevliga och sympatiske SBs vänner som hyllar honom i blaskorna va dom medvetna om vilken lögnhals och vilka otrohetsaffärer han hade eller var det grabbgänget som ryggdunkade bara?
Pinsamt doktor -miller!
Kan inte du få in i din trötta hjärna att ett antal människor har beskrivit sina intryck av SB såsom de uppfattat honom i olika sammanhang. Att han har (om skyldig) lyckats dölja sina mörka sidor inför alla dessa människor visar bara på att han varit väldigt slipad eller symptomfri under långa perioder. Det är väl ingen som HYLLAR honom vad jag sett. Wake up babe, haru haft en taskig barndom eller?
Citera
2011-02-26, 02:01
Medlem
Citat:
Har man fattat det först nu?
Att det förmodligen rör sig om en lägenhet?
Och att man kört bil eller motorfordon på upplogad väg då man placerat fynden
.
Stämmer detta är den en bra statistisk analys.
Förutom socialgruppen då .

Jag förutsätter att du känner till de upplogade vägarna i anslutning till fyndplatserna. Och vilken lägenhet syftar du på?

Och här kom du med icke fakta igen eller ska jag tolka det som du är totalt utan vetskap om den här biten?
Så den trevliga och sympatiske SBs vänner som hyllar honom i blaskorna va dom medvetna om vilken lögnhals och vilka otrohetsaffärer han hade eller var det grabbgänget som ryggdunkade bara?Pinsamt doktor -miller!

Ett lågvattenmärke... Menar du att de ska beskriva honom så att det passar in i din världsbild för att de ska vara trovärdiga? Ryggdunkningar etc är din egen tolkning. Enligt den officiella rapporteringen så känner ingen av hans vänner till SB´s relation till EM, och det är inte särskilt underligt. De flesta män dunkar inte varandra i ryggen när man får höra talas om ett vänsterprassel . Tvärtom skulle jag vilja påstå, såvida man inte är 16 år gammal!

Edit: För att hålla mig till topic vill jag understryka att SB's relation till EM var okänd för SB's vänner, det är det enda vi vet om man utgår från den officiella rapporteringen.
Senast redigerad av Stenstocken 2011-02-26 kl. 02:22.
Citera
2011-02-26, 03:04
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenstocken
Ett lågvattenmärke... Menar du att de ska beskriva honom så att det passar in i din världsbild för att de ska vara trovärdiga? Ryggdunkningar etc är din egen tolkning. Enligt den officiella rapporteringen så känner ingen av hans vänner till SB´s relation till EM, och det är inte särskilt underligt. De flesta män dunkar inte varandra i ryggen när man får höra talas om ett vänsterprassel . Tvärtom skulle jag vilja påstå, såvida man inte är 16 år gammal!

Edit: För att hålla mig till topic vill jag understryka att SB's relation till EM var okänd för SB's vänner, det är det enda vi vet om man utgår från den officiella rapporteringen.

Tja du kan tolka det bäst du vill.
Skenet bedrar anser jag.
Han sidosysslor påminner mig om att det rör sig om en falsk person.
Otrohet är inget vardagassysslomål för majoriteten av folket även om vissa inskränkta individer tycker att det är okey.
Dessutom vittnar det om flera otroheter så xfrun har säkert sagt sitt till gemensamma vänner .
Men dom uttalade sig säkert inte i pressen.
Och i min värld är det inte okey.
En egenskap man kan vara utan.

Det du kan understryka är att inte alla vänner är intervjuade så det vet du inget om!

Citat:
Pellepitt
Lyckats dölja sina mörka sidor inför alla dessa människor visar bara på att han varit väldigt slipad eller symptomfri under långa perioder.

Symptomfri`?
NU spelar du väl ändå över va ska bli intressant att se vad du har för belägg för detta.
Och jag understryker också skribenten tidigt i tråden som hade information om olika kvinnor och dessa otroheter.
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-02-26 kl. 03:14.
Citera
2011-02-26, 04:23
Medlem
Citat:
Tja du kan tolka det bäst du vill.
Skenet bedrar anser jag.
Han sidosysslor påminner mig om att det rör sig om en falsk person.
Otrohet är inget vardagassysslomål för majoriteten av folket även om vissa inskränkta individer tycker att det är okey.Dessutom vittnar det om flera otroheter så xfrun har säkert sagt sitt till gemensamma vänner .
Men dom uttalade sig säkert inte i pressen.
Och i min värld är det inte okey.
En egenskap man kan vara utan.

Det du kan understryka är att inte alla vänner är intervjuade så det vet du inget om!

Symptomfri`?
NU spelar du väl ändå över va ska bli intressant att se vad du har för belägg för detta.
Och jag understryker också skribenten tidigt i tråden som hade information om olika kvinnor och dessa otroheter.

Ja du kan ju tycka vad du vill, men kom gärna ut ur din fantasibubbla.
Om hans "sidosysslor" gör honom falsk, så gör det iaf honom inte till styckmördare.
Man kan ana av dina inlägg att du blivit bedragen, och är bitter. Ok, tråkigt. Men applicera inte dina erfarenheter på en man du inte vet ett skit om. Förutom då otroheten.
Eva har ju också varit otrogen, har vi fått veta i tråden. Men det bortser du väldigt lätt ifrån.

Här följer ett par länkar om verkligheten. Vare sig vi tycker det är ok eller inte.

http://www.aftonbladet.se/wendela/relationer/article297241.ab
http://www.victoriamilan.se/blog/?p=107
Citera
2011-02-26, 05:15
Medlem
Shaggymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CROSS-i-taket
Polisens talesman Torbjörn Carlsson har gjort ett intressant uttalande om detta hårstrå:
Läs själva NA:s artikel och begrunda:
Uppgiften om ett okänt hårstrå som fastnat i tejpen är helt okänd för oss. När den publicerades på fredagen kontrollerade jag med utredningsgruppen och ingen har hört något om detta.
Detta uttalande går stick i stäv med rubriken till samma artikel "Hårstrå på plastsäck förnekas av polisen".
http://na.se/nyheter/orebro/1.1108210-harstra-pa-plastsack-fornekas-av-polisen

För övrigt har jag idogt samlat på mig citat och referenser för att göra en ny uppdatering av SB:s tidslinje dagarna kring Evas försvinnande.
Avser att sammanställa dessa inom ett par dagar.
Skicka mig gärna PM om ni har ytterligare uppgifter, som passar in där.

Jaha. Välgörande info om det eventuella hårstrået, var det du gav. Man bockar.

Nu väntar vi även på en dementi angående blodet i klockan (skoja, ha ha).

Undrar vart han packade in paketen. Det verkar ju nästan vara i en steril miljö om tejpen är
kemiskt ren från spår förutom det obefintliga hårstrået. Omvittnat intelligent - ja. Men hur
har han hittat steril miljö?

Nåt måste ju ha fastnat på den klibbiga tejpen - mikroskåpiska spår från omgivande luft.?. Tar
säkert gott om tid i anspråk att analysera en hel del tejp, om man ens bryr sig om att leta efter
så försvinande små partiklar. beror på vilken kapacitet man har på SKL. har ingen aning.

Fan vet om han inte går fri?
Citera
2011-02-26, 05:32
Medlem
Shaggymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Har vi - trots närmare 1.500 sidor - missat följande möjlighet, eller har den redan lanserats och jag har missat den:

Det kan ju faktiskt ha varit så att SB och EM verkligen talade ut den 29/12 och att de faktiskt kom fram till ett konstruktivt förslag som de kunde enas om (om det nu gällde deras egen framtid eller något annat låter jag vara osagt).

Att EM vill ha detta möte berodde på att EM hade något på gång - kanske med en annan person - och EM ville därför ha någon form av besked från SB om framtiden för att kunna ta tag i detta andra.

Så strax efter mötet med SB träffar EM någon annan person, som vi kan kalla X, och meddelar vad SB och EM kommit fram till och vad detta innebär för EMs och X framtid. X - som kanske inte är en välbalanserad person - blir halvt vansinnig och slår ihjäl EM i affekt.

Jag vet att en och annan nu tänker på AA. Men jag tänker snarare på någon mansperson, men har inget konkret förslag på vem det kan vara.

Ren spekulation, som sagt. Men visst öppnar det upp vissa möjligheter?

Notera, att resultatet från EMs och SBs möte kan ha medfört olika konskvenser för EMs del - hon kanske bestämde sig för att flytta tillbaka till Nora, hon kanske ville eller inte ville inleda ett förhållande med någon ny etc etc.

Det där vet jag inte om jag köper? Det har tidigt i detta ärende sagts att (jag vet inte om det var rent skvaller eller fakta) att Eva givit honom ultimatum om ett besked om deras fortsatta förhållande före nyår. En styckning vore i sanning ett tydligt besked men, som sagt börjar jag tvivla i skuldfrågan.

Finns det en tredje person tror jag det ser annorlunda ut än i ditt scenario. Men hur kan jag inte säga.
I och för sig...

Bortser inte polisen litet väl ofta från andra män än de i offrets närmaste krets?
Citera
2011-02-26, 06:07
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ursa-minor
Och Eva som hade ett förhållande med en gift man. Hon tom kände hans fru. Vad sa hennes vänner. Hur bemötte de henne handlande? Troligtvist började fundera om de fortsätter bjuda hem henne. Man vet ju inte, kunde hon ge sig på SB så kanske vänninans man var inte heller tabu?
Eller struntade de och håll tummarna att hennes älskling lämnar frun och allt blir fritt och fröjd?
Hittar du inte pinsamheter här?
Vem har sagt att hon kände hans fru?
Det är ny information för mig.
Citera
2011-02-26, 06:27
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jag gör ett nytt försök!

Deras tidigare/hemliga relation, EM i en svart bil, SB:s bil i närheten av fyndplatserna, kan det räcka för sannolika skäl? Kan man påstå att dessa fakta knyter SB till brottet?
Vad man kan fundera över är just varför han först blev anhållen så snabbt. Han blev ju dock sedan bara häktad som skäligen misstänkt. Som jag uppfattade då hade han troligen släppts om de inte hade hittat första fyndet av likdelarna. Vad var det som gjorde att man drämde till med sannolika skäl vid andra häktningsförhandlingen? Var det bara att man för att man ändrade rubriceringen till mord. Vad gick man på vid första? Alltså, som jag ser det så måste det ha varit en kombination av de föreliggande skälen + konstaterande att det var ett mord som fick honom häktad på den starkare graden. Varför då? Det låter trots allt inte som så mycket.

Jag tror inte heller att de långa häktningsperioderna skulle tyda på att de är säkra utan snarare tvärtom. Åklagerskan har bara lyckats övertyga domaren att det kommer ta tid att få fram bekräftelse på vissa omständigheter och bevis.
Senast redigerad av sWeePerr 2011-02-26 kl. 06:48.
Citera
2011-02-26, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sWeePerr
Vad man kan fundera över är just varför han först blev anhållen så snabbt. Han blev ju dock sedan bara häktad som skäligen misstänkt. Som jag uppfattade då hade han troligen släppts om de inte hade hittat första fyndet av likdelarna. Vad var det som gjorde att man drämde till med sannolika skäl vid andra häktningsförhandlingen? Var det bara att man för att man ändrade rubriceringen till mord. Vad gick man på vid första? Alltså, som jag ser det så måste det ha varit en kombination av de föreliggande skälen + konstaterande att det var ett mord som fick honom häktad på den starkare graden. Varför då? Det låter trots allt inte som så mycket.

Jag tror inte heller att de långa häktningsperioderna skulle tyda på att de är säkra utan snarare tvärtom. Åklagerskan har bara lyckats övertyga domaren att det kommer ta tid att få fram bekräftelse på vissa omständigheter och bevis.

Att de gick från skäligen till på sannolika skäl kan vad jag förstår bara bero på att polisarbetet gett resultat som stärkt misstanken mot SB.
Att hon mördats kan knappast påverka.
Citera
2011-02-26, 07:13
Medlem
Glitterkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sWeePerr

Det var bra bilder du fotade ute för att vsa oss!
Jag jämför lite och tittar på 48timmar om mord.De flesta där erkänner aldrig trots att teknisk bevisning finns,De erkänner inte ens när de är fällda i domstol.
Jag vet inget om SB är skyldig eller ej men att han nekar är inte ovanligt enligt dokumentärerna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in