2011-01-27, 19:36
Medlem
MorbIdas avatar
Om han nu är skyldig och bevisen läggs fram ett efter ett. Han börjar förstå att loppet är kört. Hur stor är risken att han skadar sig själv?
Citera
2011-01-27, 19:41
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorbIda
Om han nu är skyldig och bevisen läggs fram ett efter ett. Han börjar förstå att loppet är kört. Hur stor är risken att han skadar sig själv?

Kriminalkommisarie Bo Wide tror ju inte att SB kommer att erkänna. Frågan är då om han är oskyldig eller mycket kall?
Citera
2011-01-27, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MorbIda

Den tror jag är mycket liten eftersom vi har med en synnerligen fokuserad och målmedveten person att göra. Blir SB fälld så tror jag han blir det på indicier och mot sitt nekande.
Citera
2011-01-27, 19:45
Medlem
sWeePerrs avatar
Det där med kärleksnäste i en ouppvärmd stuga mitt i smällkalla vintern (vilket det verkligen var då)...nja...det vete fulingen det!
Citera
2011-01-27, 19:49
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sWeePerr
Det där med kärleksnäste i en ouppvärmd stuga mitt i smällkalla vintern (vilket det verkligen var då)...nja...det vete fulingen det!

Det kanske var ett kärleksnäste sommartid... men nu är polisen ute efter mord alt styckplatsen... som ju inte behöver vara samma plats.

Hon blev strypt enligt pressen... men sen kanske transporterad någonstans för att ta hand om kroppen.

Tror fortfarande att något gick åt skogen mellan dom i bilen...
Citera
2011-01-27, 19:54
Medlem
MorbIdas avatar
Stugor brukar ha uthus. En del stugor har båthus. Uthus och båthus kan ha kedjor, rep och krokar....
Citera
2011-01-27, 19:58
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av true_maniac
Einstein, om du läser tråden så vet du att det är fråga om en golfhall och behöver inte tråka folk, ska man va kaxig så gäller det att ha på fötterna förstår du

Har Mellringe Golf Club en golfhall?
Citera
2011-01-27, 20:02
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haagbard
Jag tänker inte gå in på exakt hur jag vet.
Stugan du nämner och som AB skrivit om, uppfattade jag som den i Fogdhyttan som sonen övertagit/bebor, så visst finns det andra platser hon har vistats på sommartid.
Polisen vid Nyttorp pratade jag med i fredags.

Tillägg: Finns artikeln om nämnda stuga publicerad på nätet, eller var den bara i papperstidningen?

Jag trodde först att det var Fogdhyttan som grannen avsåg, men fick sen reda på att sonen står skriven där. Och på grannen lät det inte som att stugan var bebodd jämt.
Jag vet inte om det var med på nätet, men jag tror att jag har tidningen kvar, ska kolla.

Fann den direkt, alltså ur AB 5/1
"Varje sommar tillbringar hon ett par veckor i familjens stuga utanför Nora, gärna tillsammans med sina tre söner.
-Hon är väldigt trevlig och hjälpsam. Hon brukar alltid komma förbi och prata lite när hon är här. Hon verkar trivas och njuta av att komma hit.Mest är en av hennes söner här, säger en granne."
Senast redigerad av Ull-Strumpa 2011-01-27 kl. 20:07.
Citera
2011-01-27, 20:03
Medlem
rullerojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Har Mellringe Golf Club en golfhall?

Golfhallen ligger brevid Liidl ungefär man kan pqarkera på Lidl
Citera
2011-01-27, 20:05
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Det kanske var ett kärleksnäste sommartid... men nu är polisen ute efter mord alt styckplatsen... som ju inte behöver vara samma plats.

Hon blev strypt enligt pressen... men sen kanske transporterad någonstans för att ta hand om kroppen.

Tror fortfarande att något gick åt skogen mellan dom i bilen...
Det där med "kärleksnäste" tror jag helt enkelt inte på. Varför i h-vete skulle de ha ett sådant - oavsett årstid - när de kan knulla på ostört i hennes lägenhet.
Citera
2011-01-27, 20:06
Medlem
Timeouts avatar
Har en fundering här som jag har gnagt på i några dagar.

Om man har blod på marken/snön... och häller på klorin...
Bleks då blodet och blir helt ofärgat?

Kan någon testa att blöda liiite och sen behandla med klorin....

Vet att veterinären behandlar blodig päls på ljusa hundar med jodopax för att bleka bort blodfärgen... och jodopax bleker textilier om man spiller det på sig.
Citera
2011-01-27, 20:12
Medlem
rullerojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Har en fundering här som jag har gnagt på i några dagar.

Om man har blod på marken/snön... och häller på klorin...
Bleks då blodet och blir helt ofärgat?

Kan någon testa att blöda liiite och sen behandla med klorin....

Vet att veterinären behandlar blodig päls på ljusa hundar med jodopax för att bleka bort blodfärgen... och jodopax bleker textilier om man spiller det på sig.

Jag har funderat på det det skulle jag tro att det gör,bleker bort allt men det luktar hemskt om klorin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in