2011-01-31, 15:55
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Fast enligt experterna behöver inte Evas blod i klockan vara avgörande. Och vi bor ju i Sverige där man kan komma undan med mord fast man återfinns brevid offret mitt ute i stora dalaskogen (Mats Alm). Det ska vara uteslutet att inget annat skett och t.ex. Evas blod i urverket kan säkert förklaras bort med att Eva hackat lök, råkat skära sig och snälle S hjälpte till och plåstrade om och råkade få in blod i urverket" Halstarriga närmndemän och allvarliga domare kommer resonera som så att : "Nej, det är inte uteslutet att det inte gick till så och han frias om de inte får mer tekniskt på fötterna. Indicier räcker inte. Indicier kan förklaras bort med kinesmaffian och säkert med aliens ifrån Mars. ja, jag är förbittrad.
Formeln är uteslutet bortom rimligt tvivel, och den stora uppförsbacken i Alm-fallet var att man inte hade någon dödsorsak. Domstolen var övertygad om att Alm ljög, men de ansåg sig inte vara tillräckligt säkra på vad Alm ljög om för att fälla för dödandet.
Citera
2011-01-31, 16:00
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Vet du att det inte finns någon verklighetsförankring till det antagande? Vill du isf verifiera detta.

Enligt privata e-mail har det berättats att det finns en son med drogproblem samt att kretsen kring honom sluter upp kring honom. Det behöver inte ha att göra med Es dödsfall men problemen finns.

Nej, jag kommer inte att lägga ut dem i tråden.

Och enligt flera mail som jag har fått så är det en helt annan familjemedlem som har missbruksproblem.
Inte någon av hennes söner.

Och nej... jag kommer inte heller att lägga ut dem i tråden.

Varför begär du att jag ska verifiera mina uppgifter... men du vägrar lägga ut dina egna???
Citera
2011-01-31, 16:03
Medlem
Ull-Strumpas avatar
[quote=Lalajlaj]
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo

Är det inte is på sjöarna fortfarande?

Kom på det här inlägget, ursprungligen postat av rabarberpinglan

rabarberpinglan
Medlem

Reg: Jul 2009
Inlägg: 36 Jag pratade nyss med min kollega som bor strax efter där polisen är nu och letar. Hon sa att det är fullt av poliser och journalister där. Hon erbjöd några journalister att komma över och dricka kaffe hos henne om de ville-får se om de kommer. Hon berättade iaf att de har gjort upp ett hål i isen där de bor och som de har badat i runt nyår. Där skulle en kropp kunna ha lagts ner nattetid...
Citera
2011-01-31, 16:03
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Och enligt flera mail som jag har fått så är det en helt annan familjemedlem som har missbruksproblem.
Inte någon av hennes söner.

Och nej... jag kommer inte heller att lägga ut dem i tråden.

Varför begär du att jag ska verifiera mina uppgifter... men du vägrar lägga ut dina egna???

Jo, jag vet att det finns en till men det rör sig om "den svenska folksjukdomen".

Lite fel där jag skrev "vill" i en vänlig fråga. Inte "begär" som du påstår. Som du säkert inser är det lite skillnad.
Citera
2011-01-31, 16:05
Medlem
urkinhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Hej Urkinha! Jag vill bara klargöra att du använder mitt inlägg som referens för dina egna kommentarer nu. Det som ligger i spoilern är skrivet utifrån en vilja till förståelse av relationen mellan SB och EM, inte som svar på något inlägg från dig. Och verkligen inte ur genusperspektiv! Då skulle min analys sett betydligt annorlunda ut vill jag lova!
Däremot refererar jag till ditt inlägg mot slutet här i denna text och avser då enbart det du tog upp jämfört med hur artikel i NA framställer de båda lägren. Detta stycke har blivit ofullständigt editerat , så därför är text borta mot slutet.

Anser nog att ämnet hör till tråden, oavsett. Detta för att det framgår så tydligt i tolkning och rapportering hur man ser på respektive BO och GM med olika sorters glasögon. Detta blir ett ämne för kommande uppsatser för min del, så tackar för alla vinklar på tråden!

Jag ser fram emot din analys, som jag tycker ger mycket bra underlag för diskussionen. Vill bara undvika att sådana givande inlägg raderas som OT, men så länge man tillämpar teorin i det aktuella fallet tror och hoppas jag att faran inte finns.
Senast redigerad av urkinha 2011-01-31 kl. 16:17.
Citera
2011-01-31, 16:10
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Njae, nu verkar det inte som om det skulle vara intressant för 99,9% av de som följer och skriver i tråden att se någon alternativ GM utan i stället ställa diagnis på SB med utgångspunkt av hur hans hud ser ut på ett foto och vad man kan se från Lidels P-plats.

Men håller med dej om att det verkar skumt med dessa relationsteorier.
OM Eva under en längre tid ansåg att hon hade ett förhållande med SB
Då har SB 48 timmar på dygnet samt ett annat boende. För inte kan det väl vara så att SB använder EM som picksnurra lite då och då men eftersom han är sambo så är det knappast trolgt att det någonsinn var hemma i SB/AA boende de träffades för att sköta kroppen?
SB borde även ha haft mur mycket fritid som hels om han nu hade gett sken av att de hade någon form av förhållande!
AA borde ha koll på hur SB spenderade sin fritid, men nu verkar det ju som om de hade många genmensamma fritidsintressen och jag drar då den slutsatsen av att de spenderade mycket av sin fritid tillsammans.
Inte säger man väl att man har en "relation" med en KK som man träffar lite då och då?
Än mindre att man inom en snar framtid ska flytta ihop med en person som man aldrig varit hemma hos eller umgåtts med mer än korta möten?
Inte var väl EM så totalt urblåst och desperat att hon skulle göra någonting sådant....nej tror inte det va?
Skulle EM gå och sukta efter en mansperson i åratal? Verkar inte stämma överens med den beskrivningen som kommit fram av hennes personligt, där hon beskrivs som intelligent och målmedveten.
Därför lutar det åt att EM hade ny relation med en eller fler.
EM hade (med de uppgifter jag fått) ett vidlyftigt sexliv och åkte bland annat med NN (boende Karlskoga) till swingerklubbar.

Därför tror jag inte att EM skulle ha hakat upp sig på om SB inte ville knulla henne henne längre, och jag tror inte på att det skulle vara SB som hon skulle flytta ihop med , OM det nu var någon över huvudtaget.
Om jag fattar rätt så säger du här ovan att Det skulle ha varit korkat av Eva att gå omkring och sprida ut att hon och SB hade en relation när SB bodde ihop och uppenbarligen inte hade tid med henne annat än väldigt då och då, så därför hade hon säkert en annan relation i stället. Det hänger inte ihop särskilt bra för mig. Är det någonting som jag har missat i resonemanget?

Personligen tycker jag att det inte är självklart rimligt att kräva att människor ska uppträda rationellt i relationssammanghang, och följaktligen att det är ett dåligt argument mot en hypotes att den förutsätter att EM inte var rationell visavi SB, eller tvärt om. Att påstå att man har en relation fast man inte har det är till exempel ett typiskt inslag vid stalkerbeteende. Omvänt kan en honungstungad player nog få argumentationslinjen Det förstår du väl att det är bara dig jag älskar egentligen, men jag måste bo ihop med henne just nu av praktiska skäl att fungera åtskilligt längre än vad man som utomstående skulle kunna tro vara möjligt.
Citera
2011-01-31, 16:11
Medlem
Eva som var en trogen "hydd-byggare" kan ha byggt en hydda ute i Svenska skogarna där dom följaktligen genomförde älskog, frågan är om hon då byggde in VVS möjligheter?
Citera
2011-01-31, 16:11
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa

Kom på det här inlägget, ursprungligen postat av rabarberpinglan

rabarberpinglan
Medlem

Reg: Jul 2009
Inlägg: 36 Jag pratade nyss med min kollega som bor strax efter där polisen är nu och letar. Hon sa att det är fullt av poliser och journalister där. Hon erbjöd några journalister att komma över och dricka kaffe hos henne om de ville-får se om de kommer. Hon berättade iaf att de har gjort upp ett hål i isen där de bor och som de har badat i runt nyår. Där skulle en kropp kunna ha lagts ner nattetid...

Lägger till länken till sidan, om ni vill läsa fortsättningen.

https://www.flashback.org/t1408276p47
Citera
2011-01-31, 16:14
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Det har här i tråden spekulerats om SB ev skulle ha använt sig av klorin för att städa upp en styckningsplats.
GM borde vid styckningen ha varit försiktigt i hantering för att minimera att det svätte runt blod, till skillnad från handeringen av ev klorint som GM torde ha "skvättat" hej vilt.
Ser det då mer troligt att det borde ha kommit klorin i i klockan än att det skulle ha kommit in blod med tanke på viskositeten blod vs klorin.
Det är dock ytspänningen mycket mer än viskositeten som är kritisk när det gäller hurpass mycket vätskor tränger in i skrymslen.
Citera
2011-01-31, 16:15
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Tack för info.

Nu är blod tjockare än vatten så frågan är hur det i såfall har kommit rikliga mängder blod in i en klocka.

Varför har man klocka på sig när man styckar, det låter inte heller optimalt. Kan det vara så att det är något annat än blod?

Men, vi får se vad de kommer fram till.

Skulle verkligen bli förvånad om det kommit in blod I klockan.
Armbandet och bandstiften som har svåråtkomliga håligheter är mer troligt.
Citera
2011-01-31, 16:18
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Bara en så enkel sak som att alla klockor är väl vattentäta idag, eller?
Dock innebär beteckningen vattentät på en klocka för ingen del att det inte kan komma in vätska i den. Täthetsbeteckningen vattentät betyder i praktiken ungefär någorlunda dammtät. Det kommer in fukt i en "vattentät" klocka redan efter att bäraren har varit ute i ett någorlunda intensivt regnväder.
Citera
2011-01-31, 16:21
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Summa summarum: I dagsläget har vi inte den blekaste aning om när denna bild togs, eller vilken dag!
Inte vi, nej. Men med all sannolikhet polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in