2011-01-16, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0xdeadbabe
Om man tänker sig en alternativ gm med motiv som att sätta åt en person via närstående till personen börjar jag fundera kring EMs barn. Vilka är de? Vilka kretsar umgås de i och finns det spelande eller narkotika eller annat med i bilden? En utomsocknes gm har råd att vara precis så slarvig som du nämner, men om det är SB är det märkligt att vara så planerande och kall i vissa avseenden och så slarvig i andra.

Lämna dem utanför. Dom är lika mycket offer som EM och dennes barn.
Snacka om att göra en Höna av en fjäder.
Citera
2011-01-16, 16:42
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0xdeadbabe
Om man tänker sig en alternativ gm med motiv som att sätta åt en person via närstående till personen börjar jag fundera kring EMs barn. Vilka är de? Vilka kretsar umgås de i och finns det spelande eller narkotika eller annat med i bilden? En utomsocknes gm har råd att vara precis så slarvig som du nämner, men om det är SB är det märkligt att vara så planerande och kall i vissa avseenden och så slarvig i andra.
Känsligt att ta upp barnen.

Tror det är ett av barnen som sitter i styrelsen för ett av hennes företag (det företag som gick med förlust under 2009). Samma person är skriven på EMs lägenhet i Örebro (medan EM är skriven på den personens lägenhet i Nora). Detta enl Ratsit. Litet märkligt: Bodde EM trots allt i Nora och sonen i Örebro, eller är det Ratsit som inte uppdaterat?

Kanske den sonen som hon skulle ha ätit lunch med?

Skulle gissa att alla barnen är vuxna.
Citera
2011-01-16, 16:44
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaGrenoille
Intressant! Länka till inlägget/inläggen då du har tid är du snäll.
Det mest sammanfattande och instruktiva inlägget var nog i gamlastantråden: https://www.flashback.org/sp17005528
Citera
2011-01-16, 16:50
Medlem
6tasys avatar
Jag tror inte barnen har någonting med det här att göra och ser helst att vi skiter i att ta upp dem här. De har nog svårt som det är just nu.
Citera
2011-01-16, 16:53
Medlem
Kungbatmans avatar
Jag kan med 99,99 procents säkerhet säga att det är en underdel av ett ben ( från knät och neråt)som hittats igår kväll i plastpåsen dom hittade. Min källa vill jag inte avslöja men den är väldigt pålitlig!
Citera
2011-01-16, 16:54
Medlem
Spindelfridas avatar
Nu tillåter jag mig att spåna fritt eftersom alla andra också gör det. För min egen del tror jag att EM dog i sin lägenhet redan på kvällen/natten till onsdagen den 29 december.
Båda huvudpersonernas bilar har av och till setts parkerade i närheten av lägenheten redan från den 28 december. Antagligen tillbringade EM och den misstänkte natten tillsammans.
Nu skriker säkert någon i högan sky eftersom det påstås att EM skickat ett SMS till sin son 07.45 på onsdagsmorgonen och dessutom att hennes bil setts i trafik några timmar senare. Det påstås också att EM - den 29 december - setts kliva in i en svart bil av samma märke som den misstänkte GM äger. Detta ska finnas på övervakningskamera.
Jag frågar mig dock: Vet vi med säkerhet att det var EM som skickade SMS:et? Vet vi med säkerhet att det var EM som satt bakom ratten? Kanske var det GM som körde, iklädd EM:s vita jacka och med luvan uppdragen över huvudet? Vet vi säkert om övervakningsbilderna verkligen härstammar från den 29 december? Vad jag förstår har polisen inte knystat ett ord om vilket datum övervakningskameran fångade EM på bild.
Som sagt, jag tror att mordet skedde i hennes lägenhet. Jag gissar på strypning. Under natten och de tidiga, mörka morgontimmarna har GM haft god tid på sig att frakta bort kroppen med hjälp av hennes bil. GM har tillfälligt gömt henne uppe vid Rusakulan, kört hem hennes bil, parkerat den i garaget och i sin panik glömt nycklarna kvar. Därefter har GM sannolikt promenerat tillbaka till EM:s lägenhet, kört iväg i sin bil för att skaffa fram "lämpliga" redskap för en styckning. Han återvänder snarast till kroppen och genomför styckningen utomhus, packar delarna och styckningsredskapen i kanske fem, sex svarta sopsäckar. Sedan kör han runt i området och dumpar några av säckarna på olika ställen. Nu är det bråttom. Det börjar ljusna. Han måste också tänka på sitt alibi. Iskallt lämnar han några säckar kvar på "styckplatsen" för att skynda hem till tvättstugan. När tvätten är klar spelar han golf för att därefter åka tillbaka till Rusakulan där han fortsätter att gömma ytterligare säckar. Han kör tillbaka till Örebro och visar sig på jobbet några gånger. Han är "stissig" och beter sig märkligt, enligt kollegerna. Kanske ligger det ytterligare någon säck kvar i skogen - och han far som en skottspole mellan Örebro och Rusakulan tills "jobbet" är utfört. Kanske han till och med återvände till Rusakulan under torsdagen för att "åka skidor"...
Citera
2011-01-16, 16:55
Medlem
MorbIdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungbatman
Jag kan med 99,99 procents säkerhet säga att det är en underdel av ett ben ( från knät och neråt)som hittats igår kväll i plastpåsen dom hittade. Min källa vill jag inte avslöja men den ärmväldigt pålitlig!

Vilka delar fattas?
Citera
2011-01-16, 16:56
Medlem
Kungbatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorbIda
Vilka delar fattas?

Vad jag tror och hört är det väl ännu ett ben, låren, armar och huvudet som fattas.....
Citera
2011-01-16, 17:02
Medlem
Arcturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QEX13
Tydligen låg kroppsdelen vid en grillplats, varför i helvete dumpar man en kroppsdel vid en sådan plats? Vill mördaren att kroppsdelarna ska hittas?

Helst ville han nog inte att delarna skulle hittas, men han hade troligen ej något val. Med kylan, snön och knappt om tid har han nog gjort vad han kunnat. Tror att styckningen syftat till att försvåra fastställande av dödsorsak. Om det ej kan fastställas att hon dött för någon annans hand kommer han kanske undan med brott mot griftefriden, jfr Mats Alm.
Jag har funderat lite på sambon. Inte för att rota i hennes identitet, men man undrar varför han var så mån om att hålla fast vid henne. Kanske har hon bra ekonomi och är värdefull på detta sätt? För han verkar inte speciellt mån känslomässigt om sina kvinnor. Hade han varit det hade han inte varit notoriskt otrogen. Verkar som om det finns ett personlighetsdrag hos honom som är ganska känslokallt.
Citera
2011-01-16, 17:02
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Han kanske har åkt i en triangel och slängt delar.

http://i1237.photobucket.com/albums/ff471/UllaBullaBengtsson/KopiaavBocksbosjn-Lockhyttan.jpg
Citera
2011-01-16, 17:03
Medlem
urkinhas avatar

Som jag förstått, det är uteslutet att hennes bil användes för att transportera kroppen. (Likhundarna)

EDIT: hans också.
Citera
2011-01-16, 17:03
Medlem
LaGrenoilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det mest sammanfattande och instruktiva inlägget var nog i gamlastantråden: https://www.flashback.org/sp17005528

Tack! Lite av "Mjölka den kossa som står närmast" alternativt "Varför i h - e går man över ån efter H2O"
Det brukar jag gå efter.

Gillar även "Och detta är hard facts som inte kan borstas bort med hänvisningar till att soc, polisen, rättsväsendet, statsapparaten och universum skulle vara genomsyrade av ett pedofilt patriarkat." Det kunde du bara inte låta bli att lägga till...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in