2011-02-05, 00:18
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Dessutom vete fan om man verkligen styckar en människa med kniv. Det är ju rätt mycket senor och ben att karva i...görs inte sådant med motorsåg och det lever väl om?
Man och man... Jag skulle föredra att göra det med bra knivar. Och jag skulle kunna göra det med bara skalpell, om jag var tvungen.
Citera
2011-02-05, 00:18
Medlem
underhands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cochran
Det är precis vad jag försöker framföra, eftersom det verkar finnas några skribenter i tråden, som anser att hans "obrottsliga" förflutna talar för att han är oskyldig.

Hans tidigare historik säger inte ett smack... En hyfsat tråkig akademiker som "knullar runt"...
Tycker bara att man rent allmänt måste hålla dörren öppen för att det skulle kunna finnas någon annan GM

I den här tråden klassar många otrohet som ett brott, man har gjort egenhändiga psykoanalyser och kommit fram till psykopat (den populäraste diagnosen) adhd, borderline, sexmissbrukare och en hel massa andra oidentfierade sjukdomstillstånd...
Så fort man säkerställt någon form av teknisk bevisning... Lås in karl`n å släng nyckeln.
Innan dess... Tror jag det kan vara fel kille..........
Citera
2011-02-05, 00:20
Medlem
cochrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Jag tror att det är få akademiker som är så anala så att man stänger ner datorn när man går på lunch eller kafferast. Jag hade en kollega som stängde av datorn när han åkte på semester, voilà tout. Och en gång glömde han det med.

Förutom två jurister är alla vi övriga civilekonomer på min arbetsplats (betr. akademiker). Vi har givetvis mycket "kraftfulla" datorer, som startar oerhört snabbt.

Jag vet inte varför företagsledningen kräver att vi stänger av våra datorer, eftersom vi liksom alla andra byter lösenord varje månad, men så är det i alla fall.
Senast redigerad av cochran 2011-02-05 kl. 00:25.
Citera
2011-02-05, 00:21
Medlem
Kams avatar
Citat:
Jodå, det går. Dessutom är mannen så vitt jag förstår, kemiskt bevandrad, så det är mycket troligt att han har vetskap om hur man löser upp blodfläckar. Först lägger man kläderna i kallt vatten och sedan in i maskinen med tvättmedel som är blekande,samt hög temperatur. Detta bör dock ske förhållandevis snabbt, innan blodet torkt in, men jag har lyckats tvätta bort intorkat blod också. Har en tonårsdotter som är expert på att under "lingonveckan" bloda ned både lakan och annat och då är det denna metod som gäller i huset, vilket fungerar utmärkt.
Man kanske har upptäckt att hans kläder har krymt eftersom de tvättats vid hög temperatur
Citera
2011-02-05, 00:21
Medlem
Ursa-minors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Då får ju allmänheten ta och sansa sig med att han faktiskt kan vara oskyldig.
Förhoppningsvist så är väl häxprocessen ett minne blott.

Kloka ord.
Hade känslan att allt går överstyr, att man tänker inte bara man vill ha den där mannen dömd.
Och det är möjligt att han är skyldig men det förnuftet som ska leda till att han blir dömd och inte viljan.
Citera
2011-02-05, 00:26
Medlem
Kams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ursa-minor
Kloka ord.
Hade känslan att allt går överstyr, att man tänker inte bara man vill ha den där mannen dömd.
Och det är möjligt att han är skyldig men det förnuftet som ska leda till att han blir dömd och inte viljan.
Jag vidhåller att det inte blir bra för honom om han skulle släppas i brist på bevis. Undrar om sambon väljer att flytta hem t ex. Han blir nog undangömd ett tag liksom Marinas sambo blev efter att han suttit misstänkt.
Citera
2011-02-05, 00:26
Medlem
Kavelduns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rohanna
Isf måste det vara någon som han kan lita på till 100%.Undrar om man vågar chansa på det i ett sånt här läge??

Om GM har fått hjälp av någon så måste det nog vara någon han kan lita på till 100%.
Självklart behöver det inte vara någon med preferensen BDSM, vilket var ett antagande från min sida taget helt ur luften efter influenser från tidigare antaganden här i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Sen när kan man anta att BDSM folket är hjälpsamma då det handlar om att stycka och paketera en människa?
Jag undrar i så fall varför Gm inte bara ringer en kamrat bara utan intresse för BDSM?
Vad har du för uppfattning om just BDSM?
Mer benägna att stycka kroppar eller utföra tjänster för andras eventuella misstag.
Jag förstår inte det här resonemanget alls.

Jag vet inte om BDSM är mer benägna att vara hjälpsamma vid styckning eller paketering och jag har inge särskild uppfattning om BDSM. Det är inget krav att du skall förstå det här resonemanget. Det är många resonemang i den här tråden som jag inte förstår och jag är säkert inte ensam om det.

Med tanke på den här trådens tema; att kasta fram antaganden för att eventuellt kunna leda det hela framåt, så anser jag att mina påståenden har samma rätt som andra inlägg utan att kräva vare sig bevis eller källhänvisning.
Citera
2011-02-05, 00:27
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Jodå, det går. Dessutom är mannen så vitt jag förstår, kemiskt bevandrad, så det är mycket troligt att han har vetskap om hur man löser upp blodfläckar. Först lägger man kläderna i kallt vatten
Ljummet vatten med en knapp matsked salt per liter går ännu bättre, för då spräcker man inte fler röda blodkroppar än man behöver. Allra bäst går det om man dessutom har i en tesked citronsyra och ställer upp pH till någorlunda neutralt värde med lite lut. Man kan använda starkt te som indikator för när man har nått neutralt pH, om man inte har nåt bättre hemma.
Citera
Medlem
urkinhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av underhand
Hans tidigare historik säger inte ett smack... En hyfsat tråkig akademiker som "knullar runt"...
Tycker bara att man rent allmänt måste hålla dörren öppen för att det skulle kunna finnas någon annan GM

I den här tråden klassar många otrohet som ett brott, man har gjort egenhändiga psykoanalyser och kommit fram till psykopat (den populäraste diagnosen) adhd, borderline, sexmissbrukare och en hel massa andra oidentfierade sjukdomstillstånd...
Så fort man säkerställt någon form av teknisk bevisning... Lås in karl`n å släng nyckeln.
Innan dess... Tror jag det kan vara fel kille..........

Kommer han någonsin att läsa den här tråden så tror jag att han låser sig och slänger nyckel själv, vare sig han är skyldig eller inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Man och man... Jag skulle föredra att göra det med bra knivar. Och jag skulle kunna göra det med bara skalpell, om jag var tvungen.

Ja, men vem har skalpell hemma? Relativt få människor tror jag, även om det är det naturligaste instrumentet (för en obducent iaf).

Jag vet inte om det är en myt, men det ska ju vara svårt att stycka en människa. Om det stämmet, är det nästan det enda jag anser nästan utesluter honom som styckare, då han tydligen inte ska ha styckningsvana alls (som jägare kan ha). Å andra sidan läser man här att djupt kriminella ibland utfört styckmord och de är knappast i regel jägare på sin fritid, så det här med attd et är så komplicerat kanske man ska ta med en nypa salt. Allt kanske går med lite envishet (konstaterar en som knappt kunde skära sönder sin entrecote igår....)
Citera
2011-02-05, 00:31
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaveldun
Om GM har fått hjälp av någon så måste det nog vara någon han kan lita på till 100%.
Självklart behöver det inte vara någon med preferensen BDSM, vilket var ett antagande från min sida taget helt ur luften efter influenser från tidigare antaganden här i tråden.

Jag vet inte om BDSM är mer benägna att vara hjälpsamma vid styckning eller paketering och jag har inge särskild uppfattning om BDSM. Det är inget krav att du skall förstå det här resonemanget. Det är många resonemang i den här tråden som jag inte förstår och jag är säkert inte ensam om det.

Med tanke på den här trådens tema; att kasta fram antaganden för att eventuellt kunna leda det hela framåt, så anser jag att mina påståenden har samma rätt som andra inlägg utan att kräva vare sig bevis eller källhänvisning.
Det är väldigt populärt att spekulera om medhjälpare i krimtrådarna på Flashback, men det har veterligen aldrig varit rätt. En medhjälpare i det här fallet måste rimligen vara obrottsligt pålitlig och lojal, och dessutom ha samma incitament till att röja EM ur vägen. Som jag ser det finns det bara en människa som ens kan tänkas stämma in på den beskrivningen, och det är AA.
Citera
2011-02-05, 00:37
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ja, men vem har skalpell hemma? Relativt få människor tror jag, även om det är det naturligaste instrumentet (för en obducent iaf).
Min poäng var att det inte är särskilt naturligt, och en obducent har andra, betydligt mer storbladiga, knivar till sitt jobb. Jag kanske för pedagogikens skull skulle ha sagt att jag åtar mig att göra det med en vass pennkniv.

Citat:
Jag vet inte om det är en myt, men det ska ju vara svårt att stycka en människa.
Tekniskt sett är det inget märkligt. Man ska egentligen bara veta hur lederna och deras ligament går. Är man bara lite systematisk fixar man det nog hyfsat lätt utan mina anatomikunskaper. Emotionellt - ja, det är naturligtvis inget som en normal människa gör som söndagsnöje. Men om resten av ens liv i frihet hängde på det - tja, det är nog en helt annan sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in