2011-02-25, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Findmypast
Konstigt nog åkte han dit 2-3 (?) gånger till för att rasta hunden innan han gjorde sitt fynd.

Om han nu var ute för att åka skidor, och låta hunden springa av sig, så är det ju lite konstigt att han åkte tillbaka till samma plats. Det gick ju inte att åka skidor där pga skogsavverkning.

Det är säkert inget att hänga upp sig på, men ändå.
Jag har inte artikeln framför mig, men onekligen var det så att han vid det första tillfället hade för avsikt att åka skidor. En personlig gissning är att han inte hade den avsikten vid de andra tillfällena. Det är ett rekreationsområde som många söker sig till (t o m styckmördare), så det framstår för mig inte som särskilt anmärkningsvärt. Diskussionen var uppe i tråden vid någon tidpunkt, men oavsett hur man vrider och vänder på anledningen till att hundägaren befann sig i området vid flera tillfällen så löser det inte gåtan. En del av EM återfanns de facto på platsen, och det finns väl inga indikationer på att några misstankar riktats mot hundägare.
Citera
2011-02-25, 19:21
Medlem
Findmypasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenstocken
.... det finns väl inga indikationer på att några misstankar riktats mot hundägare.

Helt rätt, det finns hur många skäl som helst för en hundägare att rasta hunden just där.

Jag skriver också att det inte är något att hänga upp sig på. Det obefintliga spåret är iskallt.
Citera
2011-02-25, 19:21
Medlem
Kams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findmypast
Konstigt nog åkte han dit 2-3 (?) gånger till för att rasta hunden innan han gjorde sitt fynd.

Om han nu var ute för att åka skidor, och låta hunden springa av sig, så är det ju lite konstigt att han åkte tillbaka till samma plats. Det gick ju inte att åka skidor där pga skogsavverkning.

Det är säkert inget att hänga upp sig på, men ändå.
Nej för allt i världen. Senaste gången åkte hundägaren dit p g a att "poletten ramlade ner" och han for för att kolla om hunden skulle markera där igen..vilket den gjorde och då ringde han polisen. Detta är diskuterat förut och vi hundägare enades om att finns det ett lugnt och fint område för rastning, så åker man gärna dit.
Citera
2011-02-25, 19:32
Medlem
Findmypasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kam
Nej för allt i världen. Senaste gången åkte hundägaren dit p g a att "poletten ramlade ner" och han for för att kolla om hunden skulle markera där igen..vilket den gjorde och då ringde han polisen. Detta är diskuterat förut och vi hundägare enades om att finns det ett lugnt och fint område för rastning, så åker man gärna dit.

Absolut, hundar nosar och luktar med stor frenesi ibland. Oftast är det spillning efter katt eller andra djur som väcker störst intresse. Usch ja, vill inte säga vad de gör med skiten.
Citera
2011-02-25, 19:44
Medlem
CROSS-i-takets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evidens
Tack för påpekandet CROSS-i-taket. Tror jag datumsammanblandat. Då är det i så fall fredag den 31 min info. handlar om. Jag skall kolla upp detta så det inte blir fel. Återkommer.
F.ö skvallrades det idag i ÖU-korridorerna om att polisen ev. skulle komma och titta på vilken sorts tape som finns på aktuell institution. (Verkar dock overkligt segt att titta på detta först nu).
Intressant att du finns på plats på ÖU.
Vad har du mer att berätta om skvallret mellan väggarna?
Citera
2011-02-25, 19:55
Medlem
doktor-millers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det med beroendeframkallande mediciner är klart att man får en del förändringar i form av aggressioner vid längre intag av tex vissa smärtstillande.Vännerna som beskriver honom tar jag med en stor nypa salt.Jag inväntar slutresultatet om vilken samlad lugn och bra man det här är.
Under ytan finns det troligen något helt annat som kommer uppdagas så småningom.

Första påståendet : vilka dumheter du pratar, jag vet personer som ätit smärtstillande i många år p.g.a olika kroniska sjukdomar men de är inte det minsta aggresiva däremot kanske man kan bli grinig och trött på att alltid ha värk men det är en annan sak

Andra påståendet: Om detta är GM så har han självklart haft ett humör som vissa aldrig har märkt men att ifrågasätta vännernas påstående om att han är lugn och trevlig i de sammanhang som de träffat honom i finns det ingen anledning till anser jag jag tror inte att alla dessa som bekräftat detta har fel och du har rätt som över huvud taget aldrig har träffat personen ifråga. Trots att jag tar offrets parti så sitter jag inte och hittar på de mest märkliga påståenden om denna MG lite får man väl sansa sig ändå.
Citera
2011-02-25, 20:02
Medlem
F.ö skvallrades det idag i ÖU-korridorerna om att polisen ev. skulle komma och titta på vilken sorts tape som finns på aktuell institution. (Verkar dock overkligt segt att titta på detta först nu).

Citat:
Ursprungligen postat av CROSS-i-taket
Ursäkta, jag vill verkligen inte vara tröttamt skeptisk men hur uppstår detta skvaller? "Hej, detta är Örebropolisen. Vi kommer kanske in och tittar på vilken tape som finns på arbetsplatsen. Ha en bra dag!"? Jag tvivlar... Men jag är också nyfiken på om det finns någon "innanför väggarna på ORU" i tråden som har lite matnyttig information att komma med.
Citera
2011-02-25, 20:09
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Det har du rätt i, men Bosbsbosjön ligger inte efter den vägen. När gm väl kommer fram till Klockhammar måste han välja vägen upp mot Bocksboda. Att avstjälpningsplatserna av en tillfällighet hamnar 2 km ifrån varandra efter all rundkörning i området känns som en högoddsare... Men visst, det går inte att utesluta.
Jomenvisst fortsätter man efter Klockhammarsvägen upp mot Bocksboda - Bocksbosjön, eller hur menar du?

http://kartor.eniro.se/m/IkZi7
Citera
2011-02-25, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CROSS-i-taket

Egentligen inget som skulle kunna föra tråden framåt. Ingen av de jag känner (som känner/känner till SB) skulle kunna föreställa sig att han är kapabel till detta och overklighetskänslorna tränger väl sig på en del. Men det är ju väntat. Annars skulle det nästan förutsätta att folk innan liksom skulle gått och tänkt i banor som att: - "undrar om min kollega x eller y är kapabel att ha ihjäl och stycka någon". Knappast att man skulle lägga fram en sådan tanke kollegialt efter en sådan här händelse. Sedan att det finns folk här som säkert haft våta drömmar om att ha ihjäl och stycka konkurrenter, rövslickare och en och annan chef är en annan sak. Förekommer nog alltid i konstruerade hirerkier, men det går sällan längre än en bildlig "kniv i ryggen". Gillar man intriger och fulspel så är det rätt plats.
Citera
2011-02-25, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sWeePerr
Jomenvisst fortsätter man efter Klockhammarsvägen upp mot Bocksboda - Bocksbosjön, eller hur menar du?

http://kartor.eniro.se/m/IkZi7
Vi kan diskutera detta via pm (eftersom det blir för detaljerat för att ta i tråden), för jag är nyfiken på din teori. Jag har varit i området, och finner ingen som helst logisk koppling mellan fyndplatserna. Men jag kan mycket väl ha missat något, och i så fall gör det väl tråden bara gott om den kommer upp i dagern. Jag ifrågasätter dig inte för sakens skull... Jag rekar lite imorgon. Vi hörs!
Citera
2011-02-25, 20:29
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QEX13
Så det var det fallet du tänkte på?

Visst är det så. Men jag tror du ska läsa mitt inlägg igen, för det var inte det jag sa något om. Det enda jag menar är att det egentligen inte krävs speciellt mycket för att sitta häktad på sannolika skäl, så det är egentligen ingen indikator på om han är skyldig eller ej.
Citat:
Ursprungligen postat av Kungbatman
Måste tyvärr rätta dig här, det krävs ganska mycket för att sitta häktad för sannolika skäl.....
Jag citerar två exempel på åsikter om vad som krävs för att bli häktad på sannolika skäl, men det finns många inlägg i ämnet. Jag själv har påstått att det inte krävdes speciellt mycket på fötterna.
Räcker månne följande?
Citat:
11/1 HÄKTAS FÖR MORD
Ny häktningsförhandling.

Flera omständigheter är försvårande för 51-åringen.
Hans bil har setts i området där Eva har hittats styckad och de har haft ett hemligt förhållande.
Han häktades därför på sannolika skäl misstänkt för mord. Mannen nekar.
Källa: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8470218.ab
Citera
2011-02-25, 20:34
Medlem
Citat:

Ursäkta, jag vill verkligen inte vara tröttamt skeptisk men hur uppstår detta skvaller? "Hej, detta är Örebropolisen. Vi kommer kanske in och tittar på vilken tape som finns på arbetsplatsen. Ha en bra dag!"? Jag tvivlar... Men jag är också nyfiken på om det finns någon "innanför väggarna på ORU" i tråden som har lite matnyttig information att komma med.

Ja, hur uppstår skvaller? Sannolikt så är det precis som du säger. Polisen kanske inte vill komma med hela insatsstyrkan och bryta sig in i ett förråd. De kanske planera sin arbetstid och slår en pling först och kanske tar reda på vem man skall kontakta för att få ärendet utfört på ett smidigt sätt. Mer än så behövs nog inte för att skvallret är igång. Det är ju ingen undercoveropereration att kolla på lite tape. Inte heller hotar de med att tortera och slänga in folk i Guantanamo om de skulle prata vid sidan. Herregud förresten, att ställa en sådan fråga på detta forum Jodå, det är helt ok att vara skeptisk. Men jag skrev också skvaller helt medvetet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in