2011-02-02, 20:31
Medlem
GraddMajas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av legoboy
Är det möjligt att Eva är på väg till ett parkeringshus via Nygatan vid konserthuset?

Ja eller annars kom hon från ett parkeringshus, det finns flera i närheten.
Citera
2011-02-02, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulricehamnstjej
Ursäkta om jag har missat det viktiga i detta.....men varför är det så viktigt hur Eva körde på morgonen....tycker att det verkar uttjatat nu
Det är säkert uttjatat som så mycket annat . Men en viss relevans kan det väl finnas i att spekulera i varför hon rörde sig i detta område samma dag som hon försvann. Sedan visar det väl sig (förhoppningsvis) om det är relevant i sammanhaget.
Citera
2011-02-02, 20:35
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urkinha
Vad vi vet om SB:s uppväxt är detta

Det kan vara sant med gård och jakt, men ...först tjänstgjorde han med FN i Libanon, sedan skrev han ett felfritt högskoleprov och nu ägde de gård. Snart ska vi erfara att SB var storjägare med Kungen i Afrika också

Kollade länken du la in och kan inte hitta någon fler kronologi om SB som visar var han har bott senare.

Fick följande info... SB jobbade på en skola i Fjugesta, men förstod det som att han/de bodde i Örebro. Telefonkatalogen (från 1998) bekräftade att en Stefan Börjesson haft telefon kopplad till Ekhagagatan 20 i Fjugesta.
Vet inte om den infon är till någon större nytta för tråden.
Citera
2011-02-02, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bett
Precis! Det faktum att man går runt och snackar om att man har skrivit fullt på högskoleprovet kan ju till en del antyda en storvulen och grandios sida hos SB, särskilt om inte uppgifterna är sanna, då kan det även antyda ett visst mindervärdeskomplex. Det vore intressant att få se några bevis på påståendet, mer än bara SB:s ord.
Det vore även intressant att få veta vad vänner och kolleger har att säga om den saken. Är han en storskrävlare med mindervärdeskomplex borde de rimligtvis ha en uppfattning om det också. Han är inte direkt en tillbakadragen blygis i sin position.
Citat:
Det faktum att likdelarna är spridda i fyrdubbla plastsäckar och att polisen även i övrigt har besvär med att hitta bevis mot SB tyder på en noggrann planering, inget någon dumskalle gör.
Alternativt att han faktiskt är oskyldig..
Citat:
SB:s oberörda attityd i cellen stärker inte precis hans sak då en som är oskyldigt misstänkt för mord på sin - sedan många år tillbaka- älskarinna, borde må väldigt dåligt av dels dödsbudet och dels av anses vara skyldig till mordet i sig och likadant borde det vara med någon som är skyldig, men spelar oskyldig. Denne borde också må väldigt dåligt, men att vara oberörd/likgiltig är en mycket underlig hållning.
Vi vet inte hur han mår annat än att han inte är knäckt i den mån att han inte erkänt. Kan mycket väl vara som så att han är sammanbiten då han inser allvaret i anklagelserna. Vi reagerar nog alla olika, själv har jag ingen aning om hur jag skulle reagera om jag vore oskyldigt häktad för mord på en gammal vän. Än mindre hur jag skulle agera om jag vore skyldig...
Citera
2011-02-02, 20:37
Medlem
GraddMajas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Enligt tidigare uppgift är i tråden SB inte jägare:

https://www.flashback.org/sp28293094

Har du andra uppgifter är det givetvis intressant!

uppgiften kommer ifrån en kollega från tiden i Nora.
Citera
2011-02-02, 20:41
Medlem
GraddMajas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Finns det uttagsautomat där? Isf är det den närmsta från Lövstagatan sett?

Ja det finns väldigt många precis i närheten, korsningen Nygatan/Drottninggatan använder sig de flesta av när de kommer med bil på nygatan
Citera
2011-02-02, 20:41
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kam
Det är detta PM jag är här och undrar om. Är det ingen som kan erindra sig vem som avses?
Eftersom det, om jag förstår MeMajks inlägg rätt, är h*n som har fått det citerade pm:et, så kanske h*n skulle kunna ställa frågan till den som skickade det.
Citera
2011-02-02, 20:44
Medlem
GraddMajas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVatson
Detta har varit uppe ett flertal tillfällen men enligt uppgift är Örebro jourläkarcentral på Nygatan 7 endast öppen kvällstid under vardagar, efter ordinarie vårdcentralers stängningsdags kl 17-21, vilket även gällde mellandagarna.

http://www.orebroll.se/sv/Halsa-och-vard/Om-du-behover-vard/Vardcentraler-i-Orebro-lans-landsting/Vardcentralernas-jourmottagning1/

Ja det stämmer bra Jag anser inte att jouren är viktig då det finns så mycket annat du kan besöka denna tid på dygnet i detta område, utan jag var bara sen att svara på frågan
Citera
2011-02-02, 20:44
Medlem
VVatsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Kan kan han ju. Jag tillhör också det här gänget av litet äldre som skriver här och jag har några jämnåriga vänner som av någon anledning gör provet varje år. (En får för övrigt 2.0 för det mesta).
Att få 2,0 är inte detsamma som att skriva "full pott", dvs ha alla rätt.
Det måste tillhöra undantagen att man fortsätter skriva proven, men rent teoretiskt är det förstås möjligt att SB skrivit det under 2008- 2010.
Det är dock bara en person som fått alla rätt sedan 2007 och det var en 35-åring hösten 2008, alltså inte SB, som var 49 år då.
Källa: http://www8.umu.se/edmeas/hprov/statistik/index.html
Innan november 2007 hade SB dock inte fått alla rätt, då skulle han ha varit med på den listan som jag presenterade tidigare.
Högskoleprovet infördes 1977. Till att börja med var det endast öppet för personer över 25 år med minst fem års arbetslivserfarenhet som saknade gymnasiebehörighet.
Citera
2011-02-02, 20:48
Medlem
VVatsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenstocken
Utan att vara 100% säker så kan jag inte erinra mig några speciella affärer längs denna del av Nygatan. Några parkeringshus (Behrn center och konserthuset), en jourvårdcentral samt en parkeringsplats i anslutning till denna. Men i ärlighetens namn kan man inte utesluta att hon letade P-plats där för ett ärende i city. Men vilka affärer var öppna vid den tidpunkten (om uppgiften stämmer)?

Vem som helst kan göra en virtuell vandring längs med Nygatan i Örebro med hjälp av denna länk, gatubild i Hitta.se:

http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?var=nygatan+7%2c+%f6rebro
Citera
2011-02-02, 20:56
Medlem
Arcturas avatar
Angående SB:s jaktkunskaper har det som jag tolkat det framkommit att han inte jagade på senare tid. Men om man är född och uppvuxen på en skogsgård ingår jakten ganska naturligt här. Vore mycket förvånande om han inte deltagit i t ex älgjakt under sin uppväxt.

Angående högskoleprovet skulle man ju slarvigt uttryckt kunna mena att han skrivit 2,0 när man säger "full poäng" eller "full pott" eller liknande. Vilket ju inte är alla rätt, men mycket bra naturligtvis ändå.
Senast redigerad av Arctura 2011-02-02 kl. 21:02.
Citera
2011-02-02, 20:59
Medlem
legoboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
Eftersom det, om jag förstår MeMajks inlägg rätt, är h*n som har fått det citerade pm:et, så kanske h*n skulle kunna ställa frågan till den som skickade det.
Som jag förstår det så hänvisar MeMajk till PM h*n fått utan att gå in på vad och av vem. Vad jag inte förstår är varför någon som skickar PM till MeMajk inte lägger ut det i tråden? Varför skulle MeMajk vara en samlingspunkt för att samla in information från anonyma?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in