Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bett
Precis! Det faktum att man går runt och snackar om att man har skrivit fullt på högskoleprovet kan ju till en del antyda en storvulen och grandios sida hos SB, särskilt om inte uppgifterna är sanna, då kan det även antyda ett visst mindervärdeskomplex. Det vore intressant att få se några bevis på påståendet, mer än bara SB:s ord.
Det vore även intressant att få veta vad vänner och kolleger har att säga om den saken. Är han en storskrävlare med mindervärdeskomplex borde de rimligtvis ha en uppfattning om det också. Han är inte direkt en tillbakadragen blygis i sin position.
Citat:
Det faktum att likdelarna är spridda i fyrdubbla plastsäckar och att polisen även i övrigt har besvär med att hitta bevis mot SB tyder på en noggrann planering, inget någon dumskalle gör.
Alternativt att han faktiskt är oskyldig..
Citat:
SB:s oberörda attityd i cellen stärker inte precis hans sak då en som är oskyldigt misstänkt för mord på sin - sedan många år tillbaka- älskarinna, borde må väldigt dåligt av dels dödsbudet och dels av anses vara skyldig till mordet i sig och likadant borde det vara med någon som är skyldig, men spelar oskyldig. Denne borde också må väldigt dåligt, men att vara oberörd/likgiltig är en mycket underlig hållning.
Vi vet inte hur han mår annat än att han inte är knäckt i den mån att han inte erkänt. Kan mycket väl vara som så att han är sammanbiten då han inser allvaret i anklagelserna. Vi reagerar nog alla olika, själv har jag ingen aning om hur jag skulle reagera om jag vore oskyldigt häktad för mord på en gammal vän. Än mindre hur jag skulle agera om jag vore skyldig...