2011-01-21, 23:38
Medlem
DampBobPsykfalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Usch, men kan man lita på att ingen dyker upp där, väktare eller så? Beträffande låskort så kan han ha använt EM:s, men hennes kort är nog också kollat.

Han, vem det nu är, måste väl ha gjort det inomhus. För om det hade skett i skogen/utomhus så vore väl paketering onödig, dels blir det mer arbete och dels så blir delarna bevarade mycket längre.
Enda gången jag stött på en väktare där var kl 2 på en fest när folk stod med dörren öppen på baksidan och rökte tills larmet gick
Citera
2011-01-21, 23:41
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chipin
Tack. Intressant för drygt fem 5 mil från Lockhyttan ligger en friluftsgård som heter Sixtorp, kan ju knappt tänka mig att den va öppen vid tiden för mordet. Visst den ligger inte där kroppsdelarna funnits utan i Lekebergs kommun, å visst hade väl SB bott i Fjugesta som tillhör Lekebergs kommun.

Min Teori är att SB har tagit livet och styckat Eva där och sen packat ner delarna i ett skidsläp och " skidat" upp till där man funnit delar av evas kropp, där har förmodligen han ställt en bil som han senare har transporterats sig vidare hem i.

Se länk för Sixtorp http://www.regionorebro.se/blameny/naturfriluftsliv/friluftsgardar/sixtorp.4.4556b2ee114df6b17ef80001401.html
Jaa. Men fem mil med pulka med 50 kilos last är något helt annat. Då får du nog räkna med dubbla tiden. Plus att du behöver ha med dig skaffning.

Ju längre man är ute i spåret, desto större risk att träffa folk. Och om han är där ofta så finns risken att folk vet precis vem han är och dessutom noterar att han för ovanlighetens skulle drar en pulka, som dessutom är väldigt tung.

Nog för att SB är en duktig skidåkare, men vore jag i hans kläder (och jag är inte så mycket sämre åkare än han) så hade jag nog valt ett enklare sätt.
Citera
2011-01-21, 23:41
Medlem
exurbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DampBobPsykfall
Tomt, ja. Creepy? Nja... Brukar vara rätt kul där nere ibland.
Jorå, det har väl hänt, men när det sätts i samband med detta så, med tanke på hur avsides, underjord det ligger, den tomma poolen osv.
Citera
2011-01-21, 23:43
Medlem
bagarn29s avatar
Ni som känner området. Finns det någon nerlagd bilverkstad eller liknade utefter vägarna som S kan tänkas ha kört? Finns det något industriområde i norra Örebro?
Citera
2011-01-21, 23:44
Medlem
exurbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Usch, men kan man lita på att ingen dyker upp där, väktare eller så? Beträffande låskort så kan han ha använt EM:s, men hennes kort är nog också kollat.

Han, vem det nu är, måste väl ha gjort det inomhus. För om det hade skett i skogen/utomhus så vore väl paketering onödig, dels blir det mer arbete och dels så blir delarna bevarade mycket längre.

Glöm inte upphängning och tömning på blod, som det talats om i kvällspressen och som påståtts vara bekräftat. Det talar väl också för inomhus?
Citera
2011-01-21, 23:44
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Jag är övertygad om att det finns ett sådant mellanting, utgående från den mänskliga naturen och berättelser om rättsfall. Men här verkar det ändå märkligt, för då kunde han undvikit styckningen och en del annat bättre.

Så nu när tidningarna helgarderat vad polisens uppfattning är och vad indicierna tyder på angående inköp och rekande, så tycker jag fortfarande det mest sannolika är att dådet inte var planerat, SB är inte sjuk alls, men att det trots allt var han som mördade Eva Magnusson. Han hade inte tänkt göra det, men det blev till ett gräl; han blev ursinnig och ströp henne. Sedan ville han undvika att åka fast och det ligger bakom styckningen. Att det inte blev så väl genomfört att han kom undan beror på att han trots allt är rätt normal och då kände sig mycket pressad och stressad.
Spontant känns detta som en trolig förklaring.

Men hur förklarar man då att polisen säger att han - under en tid före mordet - har köpt in saker som skulle kunna användas vid mordet?
Senast redigerad av TorkelSnorkel 2011-01-21 kl. 23:50.
Citera
2011-01-21, 23:45
Medlem
DampBobPsykfalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urkinha
Inte så precis som du beskriver platsen, men möjligheten att styckningen kunde ha skett på Öru avfärdades tidigt i tråden. Vet inte varför.
Säkert så att LeGrenoille inte känner till platsen. Egentligen vetefan om jag tror att han skulle vara så dum att göra det där. Som sagt, har inte tipsat polisen om det själv, trots att tanken slagit mig. Vet att de är tipsade nu dock och jag utgår ifrån att de åtminstone kommer kolla loggarna för att se om någon varit där under den tiden. Beroende på vad som dyker upp där så är det väl rimligt att anta att nån tar sig en titt.

Skulle dock tro att de redan varit där men att detta bara skett utan att någon utomstående varit medveten om detta
Citera
2011-01-21, 23:47
Medlem
urkinhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DampBobPsykfall
Möjligt. Blev mest överaskad... Som sagt, ska kolla vidare i detta på måndag och kan förhoppningsvis rapportera om platsen blivit undersökt.

Måste vi vänta till måndag?
Citera
2011-01-21, 23:47
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exurb
Glöm inte upphängning och tömning på blod, som det talats om i kvällspressen och som påståtts vara bekräftat. Det talar väl också för inomhus?

Var har du läst om tömning på blod?
Är det inte rena spekulationer härifrån FB för att det skulle bli mindre kladdigt.

Tycker jag har bra minne och har läst i princip varenda artikel... men just den biten måste jag ha missat.
Kan du ange källa?
Citera
2011-01-21, 23:48
Medlem
Waadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Jaa. Men fem mil med pulka med 50 kilos last är något helt annat. Då får du nog räkna med dubbla tiden. Plus att du behöver ha med dig skaffning.

Ju längre man är ute i spåret, desto större risk att träffa folk. Och om han är där ofta så finns risken att folk vet precis vem han är och dessutom noterar att han för ovanlighetens skulle drar en pulka, som dessutom är väldigt tung.

Nog för att SB är en duktig skidåkare, men vore jag i hans kläder (och jag är inte så mycket sämre åkare än han) så hade jag nog valt ett enklare sätt.

Wait ... fynden som gjorts är alla utmed bilvägar, och om inte i närheten av; upptäckta för att någon förbipasserande sett "märkliga spår", typ fotspår.

Tyder inte på skidande vid dumpning av säckar.
Senast redigerad av Waadi 2011-01-21 kl. 23:52.
Citera
2011-01-21, 23:48
Medlem
DampBobPsykfalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exurb
Han kanske hängde upp henne i den där ryggsträckargrejen som står där nere och skrotar...
Citera
2011-01-21, 23:49
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PING^
jodå jag är säker, kan dom flesta moderna modeller... det var på förmiddan och jag reflekterade inte på det just då, tänkte bara att det finns en 93 under karossen. Men kan för säkerhet åka ner o kika, ska endå till jobbet om den är kvar(chansen är minimal!!)
När man säger att det bara finns en svart Cadillac BLS i länet menar man väl rimligen svenskregistrerade bilar.

Finns å ena sidan inget som hindrar att det finns utlandsregistrerade dito. Och Cadillac som har litet av gangsterrykte om sig och allt

Men eftersom SB erkänt att han hämtat EM vid hennes jobb och kört henne hem så verkar det osannolikt att en annan bil skulle vara inblandad av följande orsak:

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in