2011-02-12, 16:01
Medlem
VVatsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rallarsvingen
Han kanske bara tvättade smutstvätt? Kanske han lovat sambon att tvätta inför nyårshelgen när (läs om, för vi vet ju inte) hon och dottern var bortresta? Kanske inte så troligt, men han (om han nu är GM) var väl troligen inte vid sina fulla sinnes bruk om han just haft ihjäl sin älskarinna. Plus att det ju är ett bra alibi, man kommer ju ihåg att en granne "snor" ens tvättid.
Om AA var bortrest kan han ha haft Eva på besök och övernattning i lägenheten och var i behov av att röja undan omedelbara spår, dvs tvätta lakan, sängkläder och handdukar t ex.
Citera
2011-02-12, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Absolut, det jag menade vilken lägenhet kan det vara hon kan ha lämnat?

Eftersom det var så pass tidigt på morgonen så var det inte några affärer som var öppna. Om det nu var så att hon övernattade hos någon eller träffade någon så är det möjliga området ganska stort. Jag känner inte till hennes bekantskapkrets eller vilka hon möjligen känner i detta område.
Citera
2011-02-12, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Jag sökte på SB:s adress och får ihop till bara 4 lägenheter i huset.
Inte så mycket spring då och några kanske var bortresta över helgerna... vilket SB kanske vet om i och med att det är så få hyresgäster.

Jag får det till 5 lägenheter.
1001
1002
1102
24
24 2 tr
Citera
2011-02-12, 16:07
Medlem
VVatsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DampBobPsykfall
Han är en omvittnat hypertrevlig kille. Det är just därför så många som känner honom är så överraskade. Hans kontrollerande och lögnaktiga sidor är något som bara hans frillor får uppleva. Har hört exempel på helrubbat beteende som jag inte vill delge då det är fullständigt ointressant för den här utredningen. Men jag kan upplysa om att han bollade med två älskarinnor samtidigt under sista tiden i hans äktenskap. Dessa var helt omedvetna om varandra och han spelade runt med denna trio tills det klappade ihop och frugan fick reda på hur det låg till. EM var en av älskarinnorna...
DampBobPsykfall, hoppas du finns kvar i tråden.
Nu får du gärna utveckla ditt resonemang från början av tråden.
I ljuset av vad som framkommit senare är det högst intressant.
Citera
2011-02-12, 16:10
Medlem
Rallarsvingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVatson
Om AA var bortres kan han ha haft Eva på besök och övernattning i lägenheten och var i behov av att röja undan omedelbara spår, dvs tvätta lakan, sängkläder och handdukar t ex.
Så långt tänkte jag inte!

Ang det du citerar om psykopater - jag har inte mkt erfarenhet av psykopater, men minns väl mitt första möte med en psykopat (i mitt yrke). Efter vårt samtal (trepart) frågade psykologen som också närvarade hur jag mådde. Jag sa, helt ärligt, att jag var helt slutkörd. Varpå hon sa "japp, man blir gärna det efter samtal med psykopater". (Vi - jag och psykolog var där som "hjälpare" och han som klient, han hade också en tydlig agenda, i att han ville ha särskilda insatser, under samtalets gång). Så de är ju inte märkligt om närstående blir knäckta...
Senast redigerad av Rallarsvingen 2011-02-12 kl. 16:10. Anledning: tillägg sista meningen
Citera
2011-02-12, 16:18
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag har varit inne på Solins tidigare men det skulle tydligen hindras av att Nygatan bitvis är gågata. Hade hon någon med sig i bilen som skulle lämnas vid busshållplatsen så kan det trots allt var möjligt.
Är det hållplats för stadsbussar eller/och länsbussar?

Kanske hon plockade upp honom på väg till jobbet?
Citera
2011-02-12, 16:19
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Om AA var bortrest kan han ha haft Eva på besök och övernattning i lägenheten och var i behov av att röja undan omedelbara spår, dvs tvätta lakan, sängkläder och handdukar t ex.

Då är frågan om AA:s dotter, 20 år, också var borta?
Citera
2011-02-12, 16:42
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pellepitt
Det är inte mer än 5 minuters bilfärd.
snacka om sen reaktion

Ursäkta vill du framföra dina reaktioner till Willys i Almby för deras resplanering inte stämmer enligt dig.
Nu är det den resrutten man får fram därifrån.
Sen kommer frågan finns det övergångsställen stoppljus på resan till Willys?
Parkeringsmöjligheter?

Nu var det också så att Stubbengatan är det stället som BO kliver in i GMs bil vilket betyder att det har ingen betydelse för vi vet inte ens om den sträckan är relevant.

07:xx EM ses köra Nygatan västerut. (Det är i riktning MOT hennes bostad. Oklart
varifrån hon kommer.ifrån. Kommer man från universitetet kör man inte den gatan).

Varifrån GM kommer om han ska till Willys vet inte vi tiden kan vara allt från 5 minuter vilket jag inte tror på med en bil som ska fram i ens hyfsat stor stad och parkera eventuellt.
Om GM inte knallade dvs då tar det betydligt längre.
Sen om han kom från ÖU sitt hem eller annat vet inte vi
Handlandet på Willys ska ha varit 9.20 det är ett litet krux och jag får inte ihop det.
Sen ska alla resor läggas till tidsmässigt.
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-02-12 kl. 16:51.
Citera
2011-02-12, 16:46
Medlem
VVatsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Vilket scoop det vore! GM på tråden, ja inget är omöjligt i denna cyberspace.
Ett intressant inpass, när jag läste artikeln om SB som handlade om 100-hålsgolfrundan han gjorde, så , förutom att han slog på bollen så hårt att stora grästuvor gick loss under klubban ( syns och kommenteras på bild) så uttalade han sig till tidningen som skrev artikeln att : "Man vill ju inte bara vinna , man vill vinna stort", och så skrattade han högt.
Denna mening har etsat sig fast hos mig som signifikativt hur han verkar ha kryddat ganska mycket angående sina bedrifter.
Bara som en reflektion till den övriga helhetsbilden.
Artikeln gav en intressant bild av SB.
Det måste ha varit svårt för honom att komma tvåa efter 100 hål, bara fyra slag efter.
Citera
2011-02-12, 16:48
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Det måste ha varit svårt för honom att komma tvåa efter 100 hål, bara fyra slag efter.

Finns det någon länk till den artikeln?
Citera
2011-02-12, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag har varit inne på Solins tidigare men det skulle tydligen hindras av att Nygatan bitvis är gågata. Hade hon någon med sig i bilen som skulle lämnas vid busshållplatsen så kan det trots allt var möjligt.
Är det hållplats för stadsbussar eller/och länsbussar?
Det är en hållplats för både stadsbussar och länsbussar. Ska man lämna någon som ska vidare med buss, så känns resecentrum mycket mer logiskt. Men din tanken går inte att utesluta på något vis.
Citera
2011-02-12, 16:58
Medlem
Citat:
Ja, jätteintressant! Det är ju bra att vi kan ställa diagnosen psykopat och potentiell styckmördare på varenda "tävlingsmänniska" från och med nu. Hemska tanke; jag kan räkna upp ett 10-tal i min direkta bekantskapskrets.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in