2011-01-25, 20:13
Medlem
GraddMajas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doktor-miller
Citat PM Jag har massor med info jag kan plocka direkt ur datorn på jobbet. Men jag har slutat yttra mig för jag vill inte bli mer gapad på och ifrågasatt av folk som tror sig bestämma här. Jag kanske återkommer i någon annan tråd men just nu är jag jävligt trött på oförskämdheterna som haglar här så fort man försöker delta Slut citat

Jag håller med dig om att man slutar yttra sig. Även jag har en hel del uppgifter med 100% säkerhet som kommer (inifrån) men det mesta blir ifrågasatt på ett väldigt spydigt sätt här istället för att spinna vidare (och faktum är att man måste vara försiktig med där källan kommer ifrån) man vill inte sätta någon i klistret. Känns bra att veta en hel del nu och jag tänker följa tråden med ett leende utan att knysta ett ord till (den som gapar mest brukar veta minst) i många samanhang och det gäller nog även i den här tråden. Tack för ordet.

Men varför tystna, är det inte bättre att Ni som har något vettigt att säga gör det och bry er inte om de spydiga kommentarerna. Jag börjar bli trött på alla upprepningar, vill hellre se en utveckling av denna tråd.
Citera
2011-01-25, 20:13
Medlem
Mollyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urkinha
Nu har vi dessutom konstaterat att SB inte är en helt vanlig människa utan någon som beskrivits som ytterst egocentrisk, självcentrerad och empatilös. Han matchar inte precis profilen av den som skulle riskera åka dit för mord för att skydda någon annan, UNLESS... om inte detta vore livsviktig för honom (antingen för att han älskar denna människa innerligt eller för att SB:s egen existens skulle hotas om GM:en och omständigheterna kring EM:s död blev kända).

Nä, jag tror inte att andras välfärd är det som står främst. Detta baserar jag enbart på rena spekulationer utifrån denna tråd och nyhetsbevakningen och vad jag tycker mig kunna läsa mellan raderna i denna. Börjar bilda mig en teori om vad som hänt och det skulle ju vara väldigt intressant om man till sist fick veta hur det hela hänger ihop. Om jag helt är ute och cyklar.

I Aftonbladets pappersupplaga idag tar dom åter upp det här med att SB skall ha missbruksproblem. Dom skriver inte vilka men jag fick intrycket av att det kunde vara fler. Alkohol och sex?
Citera
2011-01-25, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Men att "allt inte stämmer" gäller ju oavsett gärningsman. Jag har hört den argumentationen förr i andra indiciekrimtrådar: Det här mordet är så osannolikt, alltså kan X inte ha begått det! Men det osannolika dådet är ju ett faktum, med sannolikheten X, och då är det det vi har att utgå ifrån. Men att det är ett osannolikt fall betyder inte att det prompt måste vara en osannolik gärningsman.

Nja, jag håller inte med dig om "oavsett gärningsman".
Hade det enbart handlat om ett dråp hade jag inte haft några problem med SB som GM. Men nu handlar det om något i mina ögon avsevärt sjukare och då har jag svårt att acceptera en GM utan känd störning.
Så mycket enklare det hade varit att förhålla sig till detta mord om den häktade varit en känd störd våldsverkare på frigång.
Citera
2011-01-25, 20:14
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mollys
Nä, jag tror inte att andras välfärd är det som står främst. Detta baserar jag enbart på rena spekulationer utifrån denna tråd och nyhetsbevakningen och vad jag tycker mig kunna läsa mellan raderna i denna. Börjar bilda mig en teori om vad som hänt och det skulle ju vara väldigt intressant om man till sist fick veta hur det hela hänger ihop. Om jag helt är ute och cyklar.

I Aftonbladets pappersupplaga idag tar dom åter upp det här med att SB skall ha missbruksproblem. Dom skriver inte vilka men jag fick intrycket av att det kunde vara fler. Alkohol och sex?

Har jag helt missat, missbruk? Någon som har fakta?
Citera
2011-01-25, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ursa-minor
Visst är det ett hemskt mord (om inte alla andra mord är hemska?) och jag håller med och hoppas att den skyldige åker fast men jag förstår inte varför "förhoppningsvis" är det han som sitter i häktet?
Än så länge verkar inte än polis ha mycket på fötterna och då är det svårt att förstå det här hatet så man spyr här mot den här kille.

Jo självklart är alla mord hemska, jag tänkte mest på för min del så har jag reagerat mest på detta av alla jag läst på flera år i Sverige...
Och med förhoppningsvis menade jag mest att det är den personen som gjort det som sitter häktad.. det vore så tragiskt om det inte var det.. både för hans del och för Evas del... så jag vill ju gärna tro att man hittar gärningsmannen självklart och att man redan gjort det (han som sitter häktad).
Citera
2011-01-25, 20:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Har jag helt missat, missbruk? Någon som har fakta?

Gå och köp tidningen.
Och här på flashback kallas Aftonbladet för aftonhoran
Nu vill ni läsa minsann.
Citera
2011-01-25, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ursa-minor
Hmmm, han köpte alltså säckar antingen före eller efter mordet...hmmm, verkligen lysande upptäckt för polisen. Bra att det inte finns nån tredje alternativ t.ex under pågående mordet för då skulle de kanske efter den teori också.
Ja, det var ironii .

Och du tror att uppgifterna som finns på Svenska mord är helt sanna? Jag tycker att de flesta här drar sina slutsatser utifrån att det som skrivs i tidningar eller på nätet också är exakt det som polisen vet. Jag är säker på att polisen har betydligt mer koll på tider och sånt och att det som skrivs i media bara till hälften är sant, till hälften är falskt och resten är spekulationer (och ja, jag vet att det är över 100% totalt - också ironi)
Citera
2011-01-25, 20:19
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urkinha
Nu har vi dessutom konstaterat att SB inte är en helt vanlig människa utan någon som beskrivits som ytterst egocentrisk, självcentrerad och empatilös. Han matchar inte precis profilen av den som skulle riskera åka dit för mord för att skydda någon annan, UNLESS... om inte detta vore livsviktigt för honom (antingen för att han älskar denna människa innerligt eller för att SB:s egen existens skulle hotas om såväl GM:en som omständigheterna kring EM:s död blev kända).
Det är sant att någon har beskrivit SB på det viset, men de allra flesta av dem som känner honom - genom jobbet, genom golfen och på andra sätt - har faktiskt beskrivit honom i helt andra ordalag. Vi kan ju inte gärna utgå från att alla som har positiva saker att säga om honom är naiva och manipulerade, medan alla som uttalar negativa åsikter om honom har sanningen.
Citera
2011-01-25, 20:24
Medlem
Mollyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Meh,, syftade till tråden, har inte läst om missbruk här, snarare tvärtom.

Det har ryktats om att SB haft missbruk här men det verkar mest baseras på hans utseende på bilderna som publicerats på honom.
Citera
2011-01-25, 20:25
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:

Av din formulering att döma verkar det som om AB skrivit om missbruksproblemen tidigare. Jag har ingen kännedom om det. Däremot har det spekulerats i denna tråd om ett eventuellt missbruk hos SB. Därför tycker jag det vore bra om du kunde förmedla de meningar i AB:s artikel som tar upp detta. Alla har inte tillgång till papperstidningen. Tack.
Citera
2011-01-25, 20:26
Medlem
Mollyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gladkille
Precis, det är därför jag skriver: köp Aftonbladet!!

Det enda dom skriver är att polisen fått information om att han skulle ha missbruk. Som sedan polisen skall ha intervjuat hans vänner om. Jag uppfattade artikeln som att det inte är information som kommer från källor INOM polisen utan från källor TILL polisen. Men jag har inte kvar tidningen, dumpade den på vägen hem...
Citera
2011-01-25, 20:26
Medlem
RoSannaHs avatar
Citat:

Vilka missbruk skulle kunna vara förenliga med Vasaloppet och att uppträda lugnt och trevligt under tre veckors häktning när man förmodligen inte har tillgång till det man missbrukar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in