2011-01-21, 23:49
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Jag är övertygad om att det finns ett sådant mellanting, utgående från den mänskliga naturen och berättelser om rättsfall. Men här verkar det ändå märkligt, för då kunde han undvikit styckningen och en del annat bättre.

Så nu när tidningarna helgarderat vad polisens uppfattning är och vad indicierna tyder på angående inköp och rekande, så tycker jag fortfarande det mest sannolika är att dådet inte var planerat, SB är inte sjuk alls, men att det trots allt var han som mördade Eva Magnusson. Han hade inte tänkt göra det, men det blev till ett gräl; han blev ursinnig och ströp henne. Sedan ville han undvika att åka fast och det ligger bakom styckningen. Att det inte blev så väl genomfört att han kom undan beror på att han trots allt är rätt normal och då kände sig mycket pressad och stressad.

Håller med dig!
Citera
2011-01-21, 23:51
Medlem
ulricehamnstjejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoddagYxskaft
Vad yrar du om nu? SB har ingen son.
Idag, 09:29 #8575
trulls51
Medlem

Reg: Oct 2010
Ursprungligen postat av ReedMe
Vi känner väl bara till hans tvätt/golf-alibi, runt lunch, den 29:de. Och att han ska ha synts till på jobbet 29 och 30. Eller har jag missat nåt? I vilket fall hade han natten mellan den 29:de och 30:de på sig, när de flesta av oss andra sover.

Han gymma fika åkte skidor med sin son planera för nyår mm mm

Detta inlägg är vad jag YRAR om...Visste att jag läst och hittade det också-
Citera
2011-01-21, 23:52
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Spontant känns detta som en rolig förklaring.

Men hur förklarar man då att polisen säger att han - under en tid före mordet - har köpt in saker som skulle kunna användas vid mordet?

Inte alls, men tidningarna garderade sig senare med att uppgiften var osäker och att inköpen kan ha skett efter mordet. Min teori förutsätter att uppgifter om förberedelser helt enkelt är tidningens missuppfattning av de polisuppgifter de fått. Det kan röra sig om vittnesuppgifter med osäker datering, möjligen. Vi får se, men i nuläget är det i alla fall inte spikat att SB gjort förberedelser.
Citera
Medlem
LaGrenoilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DampBobPsykfall
Säkert så att LeGrenoille inte känner till platsen.

Hur kom jag med in i "bilden"? Ny redigering: Ahh, nu förstår jag. Nä jag känner inte till platsen.
Senast redigerad av LaGrenoille 2011-01-21 kl. 23:55.
Citera
Medlem
BrunoReinfeldts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PING^
Det stod en svart Cadillac BLS på Universitets parkeringen(jag hann inte se reg. nummret), betyder det att SB:s anhöriga redan fått tillbaka bilen. håller dom inte fast bilen tills utredningen är slut?
Läste nånstans att det var den enda i länet(?)
Bilen är väl i Tyskland, förmodligen hos Blaupunkt, för att undersöka GPS:en?
Citat:
There are two types of local radio DJs, there are those who drive a Cadillac and those who want to drive a Cadillac...
Påståendet kan eventuellt gälla studierektorer med guldkedja också...
http://www.youtube.com/watch?v=XRhdU94lXas
Senast redigerad av BrunoReinfeldt 2011-01-21 kl. 23:56.
Citera
2011-01-21, 23:55
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulricehamnstjej
Idag, 09:29 #8575
trulls51
Medlem

Reg: Oct 2010
Ursprungligen postat av ReedMe
Vi känner väl bara till hans tvätt/golf-alibi, runt lunch, den 29:de. Och att han ska ha synts till på jobbet 29 och 30. Eller har jag missat nåt? I vilket fall hade han natten mellan den 29:de och 30:de på sig, när de flesta av oss andra sover.

Han gymma fika åkte skidor med sin son planera för nyår mm mm

Detta inlägg är vad jag YRAR om...Visste att jag läst och hittade det också-

Han har ingen son
Så lägg ner den delen.
Han har bara döttrar 2 stycken
Sambon har en dotter som bor hemma om ho har fler barn har jag inte kollat

BO har 3 söner med samma far till barnen och han är numera boendes i Munkfors
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-01-21 kl. 23:59.
Citera
2011-01-21, 23:59
Medlem
MissSoFos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Ni som känner området. Finns det någon nerlagd bilverkstad eller liknade utefter vägarna som S kan tänkas ha kört? Finns det något industriområde i norra Örebro?

Borde väl vara en bättre styckplats?
Ett garage, en verkstadslokal eller liknande med vattenslangar och golvbrunn?
Citera
2011-01-22, 00:02
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissSoFo
Borde väl vara en bättre styckplats?
Ett garage, en verkstadslokal eller liknande med vattenslangar och golvbrunn?

Det sista artiklarna har beskrivit stugor och slaktbodar det är vad man letar efter och man ber om tips.
Vad jag förstod så är misstänktes bil riktigt intressant den berömda caddilacen (omstridd här i tråden) då den fångats på både film och även muntliga uppgifter på detta!
Det ser ut som tiderna för när Bo steg in i misstänktes bil och vad misstänkte säger om tiden inte stämmer.
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-01-22 kl. 00:04.
Citera
2011-01-22, 00:04
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaGrenoille
Saxen ligger vid Fogdhyttan. Du har nog hittat rätt på alla, men jag var osäker om du visade på speciella ställen där just stugorna ligger för jag vet inte var de övriga två stugorna ligger förutom den i Fogdhyttan. Om det är den stugan - internet är ju inte direkt IRL...

Nu blir jag lite förvirrad. Fogdhyttan ligger vid Saxen, Bengstorp vid Vikern och Enbergsäng vid Älvlången, men vad heter stugan/platsen vid Malmlången/Karlsdalssjön?
Citera
2011-01-22, 00:07
Medlem
exurbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Var har du läst om tömning på blod?
Är det inte rena spekulationer härifrån FB för att det skulle bli mindre kladdigt.

Tycker jag har bra minne och har läst i princip varenda artikel... men just den biten måste jag ha missat.
Kan du ange källa?

Alltså, jag har för mig att det nämndes i den berömda upphängningsartikeln i AB, men sen utöver det har jag fått det berättat för mig av en källa några led bort från utredning mm. Kändes trovärdigt då, särskilt som en del andra saker som berättats för mig verkar stämma mer eller mindre, t ex detta med ändrade uppgifter. Det skulle alltså röra sig om en läcka från obd prot.
Citera
2011-01-22, 00:15
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exurb
Alltså, jag har för mig att det nämndes i den berömda upphängningsartikeln i AB, men sen utöver det har jag fått det berättat för mig av en källa några led bort från utredning mm. Kändes trovärdigt då, särskilt som en del andra saker som berättats för mig verkar stämma mer eller mindre, t ex detta med ändrade uppgifter. Det skulle alltså röra sig om en läcka från obd prot.

Men fy! Vad sjutton skulle det tjäna till att avbloda, låter ju som en slakt. Eller nåt rituellt kanske.

Om hon inte togs av daga på ett sånt sätt att hon förblödde. Märkena kan nog ha kommit till vid upphängning eller när kroppen släpats med hjälp av nåt, t.ex. viltkrokar liknande de vi såg i tråden igår.
Citera
2011-01-22, 00:22
Medlem
Catings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DampBobPsykfall
Absolut. Det är i allmänhet inte en käft där. Definitivt inte i mellandagarna. Gymet suger så det står i princip oanvänt. Lokalen används i stort sett för enstaka samkväm i olika ämnesgrupper och då brukar man hålla till i pubdelen av lokalen.

Gymmet som nämns ovan; var det samma gym som GM uppgett att han tränade på?

Kanske är det den lokalen som även tjänat som "kärleksnäste"?

spånar vidare ... Om man ljuger skall man ju som bekant hålla sig så nära sanningen som möjligt. Genom att berätta att han tränat den dagen, förklarar han ju indirekt att hans passerkort använts där och att han vistats i lokalen med tanke på spår ifrån honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in