2011-01-20, 18:39
Medlem
MrsMagoos avatar
Kilsbergen fortfarande aktuellt i polisarbetet
Örebro
En polishelikopter syns över den skogväg som för inte så länge sedan var avspärrad och en del i utredningen i fallet med den mördade Eva Magnusson.
Trots att polisen har hävt avspärrningarna i området släpper man det inte ur sikte. Man jobbar med att kolla upp tips som kommer in från allmänheten. Solen står högt på himmelen och det klara vädret gör förhållandena goda för helikoptern att fotografera stora områden och följa upp spår.

http://na.se/nyheter/orebro/1.1074641-kilsbergen-fortfarande-aktuellt-i-polisarbetet
Citera
2011-01-20, 18:40
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av true_maniac
kikade just på Blocket, EM kanske inte varit upphängd för delning utan märken kanske kommer från "transport" http://www.blocket.se/varmland/Viltkrok_med_barhandtag_28345506.htm?ca=7&w=1

Liknande den kroken Nima har i sitt sortiment.
Tvi vale för att köra en sån där i ryggen på nån.
Citera
2011-01-20, 18:42
Medlem
ducells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vadvetman
http://www.expressen.se/nyheter/1.2298811/dod-man-hittad-begravd-i-snon

Var GM från Katrineholm,kanskehärvan sväller http://www.expressen.se/nyheter/1.2298811/dod-man-hittad-begravd-i-snon
han som var begravd i snön heter henrik Nordin..och var missbrukare och deprimerad!
Citera
2011-01-20, 18:43
Medlem
ducells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Mmm vilken av dom gäller det?
Finns 3 en i Gyttorp en i Örebro och en i Nora
och även en i viker
Citera
2011-01-20, 18:44
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Hur tog dom sig dit vilket transportmedel hade dom ?
Kan man promenera eller ställa sin bil någonstans och sen gå till stället.
Hennes nyckel satt i hennes bil ...det betyder antingen bråttom eller disträ.

Citat:
Ursprungligen postat av rulleroj
Den skogen sitter ihop med tex rusakulan och har skidspår men det kanske är lite långt,
Kan han haft en annan bil?
Var det en husvagn som brann ner i kilsbergen ,var det någon som sa?

Eftersom ni talar samma språk, kan ni översätta åt oss andra?

Vilka bilar, vilken husvagn?
Citera
2011-01-20, 18:44
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ducell
och även en i viker

4 Söner menar du?
Citera
2011-01-20, 18:46
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Det finns inga uppgifter på detta, bara att hon "kliver in i en svart bil".

Bild på just den svarta bilen har varit publicerad i tidningarna och det är samma bilmodell som SB har.
Citera
2011-01-20, 18:46
Medlem
underhands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson
Är SB gärningsman får vi verkligen hoppas att polisen har mer på honom är vi.
I ett amerikanskt jurysystem, hade han varit rätt körd. Jag skulle vilja ha svar på om hans mobil verkligen pejlats i samma område som det påstås... Om inte... Sammantaget med brist på teknisk bevisning, så sitter fel kille bakom lås och bom.
Citera
2011-01-20, 18:53
Medlem
Timeouts avatar
Jag har äntligen läst ikapp och har lite kommentarer.

Citat:
Ursprungligen postat av Fiolin
Vad jag hört också. Hon var tillfreds med att förhållandet var över. Hon har uttryckt att han inte var så snäll, men sa inte på vilket sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av likor
Skulle vara intressant att få veta om det funnits anmälningar mot honom som det har antytts om tidigare i tråden.

Har inte sett något om några anmälningar mot SB och jag har läst alla inlägg... men kan ha missat.
Men däremot uppgifter om att han var kontrollerande i förhållanden.

En sms kung skickar kanske inte en massa sms för att bedyra sin kärlek... han använder dom kanske som ett sätt att kontrollera sin partner...
Citera
2011-01-20, 18:53
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ja empati!

Aftonblaskan

Panik”
– Jag tror hon har hoppat in i bilen och att de har åkt för att ha lite kuttrasju. Då har något hänt. Hon kan till exempel ha ställt ett ultimatum och krävt att han ska fira nyår med henne i stället för med sin sambo. Han har därefter drabbats av panik. På platsen har han troligtvis haft tillgång till en gammal bastu eller ett garage eller annan lokal där han har styckat henne. Det verkar inte rimligt att han skulle transportera kroppen för att göra det, säger Bo Wide.
”Varit rädd”
Stugan eller lägenheten ligger troligtvis i ett någorlunda tätbebyggt område.
– Han måste ha varit rädd för upptäckt. Om det hade varit en ensligt belägen bostad så skulle han ha gjort sig av med kroppen på stället.

Huset i Fogdhyttan ligger vid en väg. Det fanns ju grannar, AB hade pratat med en granne. Eftersom jag förutsätter att det samtalet ägde rum i Fogdhyttan så lär i alla fall grannen bo där året runt.

http://img708.imageshack.us/img708/3070
Citera
2011-01-20, 18:55
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Bild på just den svarta bilen har varit publicerad i tidningarna och det är samma bilmodell som SB har.

Är det inte så att bilden som publicerats är S bil i polisens garage. Bilen som finns från bevakningskameran är inte publicerad utan det vi vet är att det är en svart bil. I nästa mening skriver journalisten just det som MrsMagoo säger att S har en svart Cadillac. Det står inte att det är S's bil som är på bevakningskamerans bilder.
Citera
2011-01-20, 18:57
Medlem
Lat 59°28'32.40"N long 15° 6'5.16"O

Här ligger det ett grustag och lite längre upp ett område med baracker.

Det är en enskild väg upp till barackerna området ligger strax utanför Nora vid Stora Mon.

Måste fylla på lite

Detta är ett område som ligger ensligt jag har plockat svamp där, barackerna tror jag är militärens
Senast redigerad av wuck 2011-01-20 kl. 19:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in