2011-01-20, 18:22
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rulleroj
Det tror jag på tex sommarstuge området vid karlslund elljusspår. Små enkla stugor halvglest en del glesare,många småvägar och plogat

Hur tog dom sig dit vilket transportmedel hade dom ?
Kan man promenera eller ställa sin bil någonstans och sen gå till stället.
Hennes nyckel satt i hennes bil ...det betyder antingen bråttom eller disträ.
Citera
2011-01-20, 18:22
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
Det är kanske helt irrelevant i sammanhanget, men kan man på ett foto (inte film) med säkerhet avgöra om en person sätter sig i en bil eller stiger ur den? (Naturligtvis förutsatt att det inte finns en serie bilder.)
Man stiger inte ur en bil som man kliver i den fast baklänges, så, ja, i en hel del moment kan man det. Men inte i alla.
Citera
2011-01-20, 18:24
Medlem
rullerojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Hur tog dom sig dit vilket transportmedel hade dom ?
Kan man promenera eller ställa sin bil någonstans och sen gå till stället.
Hennes nyckel satt i hennes bil ...det betyder antingen bråttom eller disträ.

Den skogen sitter ihop med tex rusakulan och har skidspår men det kanske är lite långt,
Kan han haft en annan bil?
Var det en husvagn som brann ner i kilsbergen ,var det någon som sa?
Citera
2011-01-20, 18:25
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Mmm vilken av dom gäller det?
Finns 3 en i Gyttorp en i Örebro och en i Nora

Det vet jag inte, jag har inte forskat alls i vad de heter eller gör ännu. Det var mest tänkt som ett alternativ som kunde vara värt att fundera kring.
Citera
2011-01-20, 18:25
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likor
https://www.flashback.org/sp28352304

Jag vet att människor förändras genom åren men efter att ha läst den här beskrivningen av SB i högstadiet förstärks min bild av honom som en som ”ställde in sig” i olika situationer för att försöka passa in.

Eva och han har ju följts åt under många år och det får mig att tro att hon stöttat honom i många olika situationer. Hans ställning i den akademiska världen har ju diskuterats, det kanske var tack vare Eva han fick sin anställning på Öru.
Fast observera att EM lågi samma läge i den formella akademiska näringskedjan hon. Hon spelade i ungefär samma division som han, rent kompetensnivåmässigt.
Citera
2011-01-20, 18:27
Medlem
GasGlads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Man stiger inte ur en bil som man kliver i den fast baklänges, så, ja, i en hel del moment kan man det. Men inte i alla.
Apropå bil så tycker jag att det tyngsta argumentet som pekar ut SB som GM är bilden där Eva kliver in i en såpass ovanlig bil som den Stefan har, det skulle vara intressant att få exakt tidpunkt och plats för denna händelse.
Citera
2011-01-20, 18:31
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det vet jag inte, jag har inte forskat alls i vad de heter eller gör ännu. Det var mest tänkt som ett alternativ som kunde vara värt att fundera kring.

Håller med du tänkte på det stället i Gtt*rp i så fall

Citat:
Ursprungligen postat av rulleroj
Den skogen sitter ihop med tex rusakulan och har skidspår men det kanske är lite långt,
Kan han haft en annan bil?
Var det en husvagn som brann ner i kilsbergen ,var det någon som sa?

Ja i princip kan dom åkt i hans bil och sen knallat resten fullt möjligt.
Sen kanske så pass ensligt att han inte gjorde allt på en gång utan avvaktade för att sen föra ut delarna i annat transportmedel än sin egen bil
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-01-20 kl. 18:36.
Citera
2011-01-20, 18:31
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GasGlad
Apropå bil så tycker jag att det tyngsta argumentet som pekar ut SB som GM är bilden där Eva kliver in i en såpass ovanlig bil som den Stefan har, det skulle vara intressant att få exakt tidpunkt och plats för denna händelse.

Det finns inga uppgifter på detta, bara att hon "kliver in i en svart bil".
Citera
2011-01-20, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Fast observera att EM lågi samma läge i den formella akademiska näringskedjan hon. Hon spelade i ungefär samma division som han, rent kompetensnivåmässigt.
Menade att de spelade i olika mentala divisioner. (Om man nu kan beskriva det så?)
Oavsett vad vi har för akademisk kompetens spelar även den mentala en stor roll i våra liv.
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Det finns inga uppgifter på detta, bara att hon "kliver in i en svart bil".

Det va ett eländigt tjat om bilen den är identifierad som en ovanlig cadillac som bara 35 stycken i hela landet äger
Den cadillacen i länet ägs av misstänkte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GasGlad

Är SB gärningsman får vi verkligen hoppas att polisen har mer på honom är vi.
Citera
2011-01-20, 18:39
Medlem
Efter GMP kom in i bilden verkar inte alla så säkra längre..

Varför tror du GMP behövs?
– Antingen vill polisen ha en bedömning av om misstankarna ska riktas mot en helt annan person, eller också finns misstankar om en medgärningsman (Jerzy)

- Även om en person är häktad misstänkt för mord ska vi hela tiden vara öppna för att utredningen plötsligt kan gå mot ett helt annat håll. Andra personer ska också granskas, säger Örebropolisens informatör Mats Nylén.

- Det bekymrar mig lite. Viktigt att de går igenom fallet noga och ser om det möjligtvis finns alternativ som man förbisett (Leif GW)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in