Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Men då ska det vara en annan anhörig med anatomikunskaper isåfall. Finns det nån? Det är ju logiskt fullkomligt poänglöst att avfärda SB som misstänkt för att han kan för lite om styckning, om sedan den eller de man misstänker i stället kan lika lite om styckning de.
Nåja, jag har aldrig avfärdat SB, men ifrågasatt varför det inte kan tänkas alternativ gm. Det jag menar med annan anhörig behöver inte innebära att den nära anhörige har vare sig motiv eller har de skills som krävs men mycket väl kan ha en fiende med sådan bakgrund och motiv. Jag tror inte alls på att det är ett hafsverk av en amatör. Den som gjort detta har antagligen erfarenhet av att döda och stycka.
Poängen med att titta efter alternativ gm än SB handlade mer om osannolikheten att han lyckats dölja sina tidigare mord och sen framstå som en sympatisk älskare år ut och år in. Styckningen och hur den verkar ha utförts var liksom den felande länken för att se SB som trolig gm.
Men jag gissar och funderar precis som alla andra. SB kan ju faktiskt vara en bestalisk återfallsmördare och då faller det på plats med att sprida ut likdelarna i skidspåret.. så att han sen kan åka där och njuta av sin makt i sin sjuka värld. Enda problemet jag har med den tesen är hur fanken han lyckats mörka sina psykopatdrag för omgivningen, men å andra sidan hittar jag ingen annan vettig förklaring till att göra som han gjorde - ifall det är han.