Citat:
Ursprungligen postat av Stenstocken
Instämmer i att namnen känns obehagliga i sammanhanget. Jag vet inte om detta redan är utrett och klarlagt i tråden, men jag har varit i kontakt med en person med god lokalkännedom om de platser i Kilsbergen där sökningarna görs. Denne menar att det går att nå de båda fyndplatserna med bil, men att det är rätt omständligt. De båda fyndplatserna ligger längs skidspåret/vandringsleden ca 3-4 km ifrån varandra (fågelvägen). För att ta sig mellan dessa platser med bil måste man dock ”åka tillbaka” en bra bit för att sedan trassla sig fram på lite andra vägar. Det går alltså inte att åka parallellt i några kilometer för att "slänga ut nästa säck". Är det någon med lokalkännedom här som kan bekräfta?
Om det stämmer så skulle GM ha antingen ha rekat bra dumpningsställen under sina skidturer, för att sedan med bil färdats kors och tvärs i området och placerat ut delarna på dessa platser. Alternativet är väl att h*n verkligen använde sig av skidspåret...?
Håller med om att det är en bit att köra.
Men fanns det skidspår? Enligt kartan finns det en parkering 5-600 meter från Bocksboda och där går ett skidspår förbi. Kan det vara vid den parkeringen som fyndet gjordes? I så fall så.
Men jag tycker ändå det känns tungt, bökigt och riskfyllt att åka skidor med så mycket extra vikt mitt i natten, även om man har pannlampa (vilket nog får anses absolut nödvändigt). Finns ju faktiskt en risk att utrustning går sönder, man exponerar sig under lång tid och så.
Man kan ju iofs fundera över snöskoter också. Oavsett om GM åkte bil, skidor eller skoter så lär det ju ha skett nattetid.