2011-01-17, 16:12
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenstocken
Instämmer i att namnen känns obehagliga i sammanhanget. Jag vet inte om detta redan är utrett och klarlagt i tråden, men jag har varit i kontakt med en person med god lokalkännedom om de platser i Kilsbergen där sökningarna görs. Denne menar att det går att nå de båda fyndplatserna med bil, men att det är rätt omständligt. De båda fyndplatserna ligger längs skidspåret/vandringsleden ca 3-4 km ifrån varandra (fågelvägen). För att ta sig mellan dessa platser med bil måste man dock ”åka tillbaka” en bra bit för att sedan trassla sig fram på lite andra vägar. Det går alltså inte att åka parallellt i några kilometer för att "slänga ut nästa säck". Är det någon med lokalkännedom här som kan bekräfta?

Om det stämmer så skulle GM ha antingen ha rekat bra dumpningsställen under sina skidturer, för att sedan med bil färdats kors och tvärs i området och placerat ut delarna på dessa platser. Alternativet är väl att h*n verkligen använde sig av skidspåret...?
Håller med om att det är en bit att köra.

Men fanns det skidspår? Enligt kartan finns det en parkering 5-600 meter från Bocksboda och där går ett skidspår förbi. Kan det vara vid den parkeringen som fyndet gjordes? I så fall så.

Men jag tycker ändå det känns tungt, bökigt och riskfyllt att åka skidor med så mycket extra vikt mitt i natten, även om man har pannlampa (vilket nog får anses absolut nödvändigt). Finns ju faktiskt en risk att utrustning går sönder, man exponerar sig under lång tid och så.

Man kan ju iofs fundera över snöskoter också. Oavsett om GM åkte bil, skidor eller skoter så lär det ju ha skett nattetid.
Senast redigerad av TorkelSnorkel 2011-01-17 kl. 16:17.
Citera
2011-01-17, 16:12
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Gms fd fru är gynekolog och verksamhetschef på en kvinnoklinik
Även hon är sportig och deltar i olika lopp.
Bos förra sambo pappan till barnen har flyttat från länet bor i Värmland.

http://www.vf.se/nyheter/munkfors/%E2%80%9Dhon-var-valdigt-omtyckt%E2%80%9D

Citat:
Läsåret 2000–2001 arbetade hon nämligen som högstadielärare på Forsnässkolan. Under veckorna bodde hon i Mossängen och på helgerna åkte hon hem till sina tre söner i Nora.

Pappan till Eva Magnussons tre söner är fortfarande bosatt i Munkfors.

Har barnen bott hos mormor eller är där ytterligare en man med i bilden?

Kanske jag som tolkar artikeln fel eller så är den otydligt skriven.
Citera
2011-01-17, 16:13
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Instämmer i att namnen känns obehagliga i sammanhanget. Jag vet inte om detta redan är utrett och klarlagt i tråden, men jag har varit i kontakt med en person med god lokalkännedom om de platser i Kilsbergen där sökningarna görs. Denne menar att det går att nå de båda fyndplatserna med bil, men att det är rätt omständligt. De båda fyndplatserna ligger längs skidspåret/vandringsleden ca 3-4 km ifrån varandra (fågelvägen). För att ta sig mellan dessa platser med bil måste man dock ”åka tillbaka” en bra bit för att sedan trassla sig fram på lite andra vägar. Det går alltså inte att åka parallellt i några kilometer för att "slänga ut nästa säck". Är det någon med lokalkännedom här som kan bekräfta?

Om det stämmer så skulle GM ha antingen ha rekat bra dumpningsställen under sina skidturer, för att sedan med bil färdats kors och tvärs i området och placerat ut delarna på dessa platser. Alternativet är väl att h*n verkligen använde sig av skidspåret...?

Från Tvärsnytts intervju med polisen så sas det att det bara var 1,5 till 2 km fågelvägen mellan fyndplatserna.
För någon som tränar inför och åker vasaloppet är det ju ingen bit.

Kan han ha lämnat torson och bilen vid första platsen... tagit resten i en ryggsäck... pulka... och åkt skidor och dumpat på olika ställen?
Citera
2011-01-17, 16:14
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutselleri
Det är väl inte speciellt många kvinnor under så många år. Ganska normalt skulle jag vilja kalla det.

Ehhh... normalt... ?
Han har ju flera samtidigt och en hela tiden vid sidan om...
Citera
2011-01-17, 16:14
Medlem
Åker man bil bör man veta vart man ska i dessa trakter(eller så har GPS:en hjälpt till).
Bocksboda var tidigare populärt startställe(med parkering) för skidåkningen stod det i en NA artikel idag(intervju med en boende i slutet på artikeln) innan de la om skidspåret(vad det nu innebar framgår inte).
På PDF-kartan för SYD ser det ut som skidspåret angränsar vid södra delen av Bocksbosjön.
Citera
2011-01-17, 16:16
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:

Om han har letat efter bra ställen så undrar jag vad det är som är bra med de ställen han har hittat? Är de på något sätt bättre än andra ställen? Om de inte är det så verkar det mer troligt att han har kastat ut paketen på måfå lite här och där.
Citera
2011-01-17, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Ehhh... normalt... ?

Är det så ovanligt? Hur många män hade Eva under samma tid?
Citera
2011-01-17, 16:17
Medlem
MegaLomanis avatar
Citat:

Det verkar ju ha varit avisdes liggande vägar med tveksam plogning, eller har jag fel? Det tycks vanskligt att ge sig ut på dem med en bil som knappast har någon vidare off-roadkapacitet, om man säger så. Det hade ju inte varit så bra att köra fast och behöva begära hjälp eller rent av bärgning med en bil full av paketerade likdelar. Det verkar ju trots allt säkrare att distribuera paketen på skidor med en rygga från en parkering med bra väghållning.
Citera
2011-01-17, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Ehhh... normalt... ?

Man behöver inte vara varken Player, ha en Cadillac eller guldkedja för att ha flera kvinnor samtidigt.
Citera
2011-01-17, 16:21
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToBeAStalker
Han skilde sig 2007-04-04 men separerade från frun redan i augusti 2005. Han flyttade officiellt ihop med sambon i december 2009. Båda har f ö två barn var, födda samma år - 1987 och 1990

Ok, tack för det!

Han var gift från 1995-2005 (till 2007 på pappret)
Eva 2002-2010 ???
Sambo AA 2006-2010 bott ihop sedan dec-09

Då är frågan, Hade han två älskarinnor samtidigt som han var gift och var det orsaken till skilsmässan augusti 2005? - Om så var fallet var älskarinnorna EM och AA?
Citera
2011-01-17, 16:22
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
http://www.vf.se/nyheter/munkfors/%E2%80%9Dhon-var-valdigt-omtyckt%E2%80%9D

Har barnen bott hos mormor eller är där ytterligare en man med i bilden?

Kanske jag som tolkar artikeln fel eller så är den otydligt skriven.

Där bor pappan till barnen.
Citera
2011-01-17, 16:24
Medlem
MissSoFos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Om det inte är så att han har velat bort från EM ända sedan dess, men att han är väsentligt sämre på att avsluta än på att inleda relationer (han har ju beskrivits som konfliktobenägen) och att Eva å sin sida har drivit relationen som hon har drivit frågor på jobbet. Isåfall kan jag möjligen föreställa mig att han till slut inte tycker sig se någon annan råd än att ha ihjäl Eva - i all synnerhet om det börjar ställas ultimatum.

Det där låter för mej helt tänkbart.
Är lite trött på att kvinnor ses som veliga offer hela tiden och inte har nån som helst del i vad som sker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in