2011-01-17, 15:58
Medlem
Kungbatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Om det inte är så att han har velat bort från EM ända sedan dess, men att han är väsentligt sämre på att avsluta än på att inleda relationer (han har ju beskrivits som konfliktobenägen) och att Eva å sin sida har drivit relationen som hon har drivit frågor på jobbet. Isåfall kan jag möjligen föreställa mig att han till slut inte tycker sig se någon annan råd än att ha ihjäl Eva - i all synnerhet om det börjar ställas ultimatum.

Denna linje är jag också inne på.....han såg det kanske som att han inte hade något annat val för att själv kunna må bra.....
Citera
2011-01-17, 15:58
Medlem
urkinhas avatar
Det vore intressant att veta om idéen att sambon reser bort ett par dagar just den 29:e och 30:e var SB:s, eller om hon brukar göra det alltid mellan Jul och Nyår (hälsa på föräldrarna?)
Skulle ha betydelse i fallet att mordet var planerat, som polisen tror.

Man kan också tänka ett ultimatum från sambos sida så här: "Nu åker jag iväg ett par dagar. När jag kommer tillbaka vill jag att hon har forsvunnit från ditt liv för gott".

Sedan har han AS och gör som hon säger till punkt ock pricka
Senast redigerad av urkinha 2011-01-17 kl. 16:05.
Citera
2011-01-17, 16:00
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Om man lägger ihop er info och lite till så blir det så här...

Han var gift från 1995-2007. Han skilde sig 2007-04-04 men separerade från frun redan i augusti 2005.
Han flyttade officiellt ihop med nuvarande sambon i december 2009.
Henne ska han ha haft en relation med i 4 år... från slutet av 2005 eller början av 2006 alltså.

Men det finns uppgifter på att det fanns 2 älskarinnor under slutet av hans äktenskap... och då kan det inte vara den nuvarande sambon. Vem var den andra?

Sen har vi också uppgifter på att han var sambo innan den nuvarande sambon.
Var den första sambon en av älskarinnorna från slutet av hans äktenskap?

Han hade en relation med Eva 2002-2009 (om sju år stämmer) + i smyg 2010.
Kan ha varit 7 år bakåt från nu. Alltså från 2003.

Sen går det även rykten om en kvinna till... under 2008.

Hur hinner han med alla dessa kvinnor?
Hur lyckas han dölja allt detta för sina vänner?
Hur lyckas han spela med flera kvinnor samtidigt utan att bli upptäckt?

Och nu är jag fullständigt snurrig i huvudet....

Edit: Han har ju snurrat på bra med många olika kvinnor.
Varför dödar han just Eva... och nu?
OM det nu skulle vara SB så borde det rimligtis finnas fler och bättre tillfälle , i samband med EM utlandsresa som någon nämde hade varit betydligt smartare och en årstid då det är betydligt lättare att göra sig av med ett lik.
Att han skulle ha ställts inför något slags ultimatum anser jag vara ganska sökt eftersom de kände varandra så väl och har umgåtts så många år.

Att prassla bakom ryggen på tanten är bara ett bevis på att även vi har en väl dold simultankapacitet och kan ha fler "bollar" i luften
Citera
2011-01-17, 16:00
Medlem
Kungbatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urkinha
Det vore intressant att veta om idéen att sambon reser bort ett par dagar var SB:s, eller om hon brukar göra det alltid mellan Jul och Nyår (hälsa på föräldrarna?)

Hur menar du att SB skulle föreslagit att hon skulle ha åkt bort? Vad skulle han kunna sagt till sambon för att få henne att åka bort?
Citera
2011-01-17, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungbatman
Hur menar du att SB skulle föreslagit att hon skulle ha åkt bort? Vad skulle han kunna sagt till sambon för att få henne att åka bort?

-"Jag kommer jobba en massa fram till nyår. Vore inte det perfekt för dig att åka och hälsa på dina gamla föräldrar då?".

Vad "jobbet" bestod av avslöjade han nog inte.
Citera
2011-01-17, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cating
Återigen, han kan ju mycket väl tänkt att återkomma till platserna för att elda upp/gömma bättre vid ett senare tillfälle. Han kan ha haft bråttom (bör ha haft med tanke på hans alibi-jagande)

Dessutom verkar hela biten med hans alibi alldeles för "overworked" enligt mig. Han har helt enkelt kämpat för mycket för att skaffa sig alibi den dagen. Enligt min uppfattning iallafall.
Om han ville ha alibi finns det nog bättre och tätare sådana att skaffa, än att fara runt som en tätting och plötsligt göra tusen saker runt om i stan... och sen försöka binda ihop allt i efterhand. Rimligen så är han strukturerad och rationell i sina tankar och handlande.

Jag tror att spridandet av likdelar är avsiktligt i nåt sjukt meddelande till någon/några. Är fortfarande inte säker på att det är rätt gm!
Citera
2011-01-17, 16:05
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Om det inte är så att han har velat bort från EM ända sedan dess, men att han är väsentligt sämre på att avsluta än på att inleda relationer (han har ju beskrivits som konfliktobenägen) och att Eva å sin sida har drivit relationen som hon har drivit frågor på jobbet. Isåfall kan jag möjligen föreställa mig att han till slut inte tycker sig se någon annan råd än att ha ihjäl Eva - i all synnerhet om det börjar ställas ultimatum.

Det måste anses som det absolut troligaste scenariot. Jag tror i så fall inte heller att det är sannolikt att mordet är överlagt och planerat, utan att SB ställs inför en situation han inte kan hantera. Det uppstår någon typ av gräl, kanske i bilen. Skillnaden mellan det här och Mats Alm-fallet behöver inte vara gigantisk.
Citera
2011-01-17, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urkinha
Det vore intressant att veta om idéen att sambon reser bort ett par dagar var SB:s, eller om hon brukar göra det alltid mellan Jul och Nyår (hälsa på föräldrarna?)

Jag vad gör egentligen en gräsänkling när han får två dagar ledigt från sambo? Han måste ha funderat lite på det. Kanske skulle man tvätta lite och......
Citera
2011-01-17, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mutbar
Det är alltså här han har setts varit ute i spåren (och rekat).
http://www.regionorebro.se/download/18.69e6473b11e03a5069680003903/Kilsbergssparet_syd.pdf

Vilka otäcka namn i sammanhanget det är runt spåret. Stora ryggsjön, Torsaboda och Skrikarboda

Instämmer i att namnen känns obehagliga i sammanhanget. Jag vet inte om detta redan är utrett och klarlagt i tråden, men jag har varit i kontakt med en person med god lokalkännedom om de platser i Kilsbergen där sökningarna görs. Denne menar att det går att nå de båda fyndplatserna med bil, men att det är rätt omständligt. De båda fyndplatserna ligger längs skidspåret/vandringsleden ca 3-4 km ifrån varandra (fågelvägen). För att ta sig mellan dessa platser med bil måste man dock ”åka tillbaka” en bra bit för att sedan trassla sig fram på lite andra vägar. Det går alltså inte att åka parallellt i några kilometer för att "slänga ut nästa säck". Är det någon med lokalkännedom här som kan bekräfta?

Om det stämmer så skulle GM ha antingen ha rekat bra dumpningsställen under sina skidturer, för att sedan med bil färdats kors och tvärs i området och placerat ut delarna på dessa platser. Alternativet är väl att h*n verkligen använde sig av skidspåret...?
Citera
2011-01-17, 16:08
Medlem
Citat:
Om man lägger ihop er info och lite till så blir det så här...

Han var gift från 1995-2007. Han skilde sig 2007-04-04 men separerade från frun redan i augusti 2005.
Han flyttade officiellt ihop med nuvarande sambon i december 2009.
Henne ska han ha haft en relation med i 4 år... från slutet av 2005 eller början av 2006 alltså.

Men det finns uppgifter på att det fanns 2 älskarinnor under slutet av hans äktenskap... och då kan det inte vara den nuvarande sambon. Vem var den andra?

Sen har vi också uppgifter på att han var sambo innan den nuvarande sambon.
Var den första sambon en av älskarinnorna från slutet av hans äktenskap?

Han hade en relation med Eva 2002-2009 (om sju år stämmer) + i smyg 2010.
Kan ha varit 7 år bakåt från nu. Alltså från 2003.

Sen går det även rykten om en kvinna till... under 2008.

Hur hinner han med alla dessa kvinnor?
Hur lyckas han dölja allt detta för sina vänner?
Hur lyckas han spela med flera kvinnor samtidigt utan att bli upptäckt?

Och nu är jag fullständigt snurrig i huvudet....

Edit: Han har ju snurrat på bra med många olika kvinnor.
Varför dödar han just Eva... och nu?

Det är väl inte speciellt många kvinnor under så många år. Ganska normalt skulle jag vilja kalla det.
Citera
2011-01-17, 16:11
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Varför inte? Räcker det inte med hållhaken att nuvarande sambon inte vet ett skvatt, varken om EM eller om hans tidigare playertillvaro, och är väldigt avog mot otrohet? Han kan ju ha bestämt sig för att AA är kvinnan för resten av hans liv, och att han ska sluta med playertillvaron? (Om han sedan skulle ha klarat av den föresatsen livet igenom är en helt annan pilsner, men det är ointressant för den här situationen.)

Vad lutar egentligen åt det, mer än att det är socialt helt accepterat att påstå att män är mycket ondare än kvinnor, medan man absolut inte får säga det omvända? Det finns uppgifter om att SB skulle ha betraktat relationen som avslutad, men inte EM. Det finns inga uppgifter i motsatt riktning. Oavsett hurpass trovärdiga de uppgifter vi har är, måste man väl ändå, om man är hederlig, påstå att det "lutar åt" att EM inte ville släppa SB, snarare än att SB inte ville släppa EM? Och de män i statistiken som har dödat kvinnor som har gått ifrån dem "för att ingen annan skulle få dem" har haft kvinnorna so primärrelationer, inte älskarinnor.
Min åsikt är helt den motsatta. Jag försöker alltid se mera till vad människor gör än vad de säger. SB verkar vanligtvis ha flera kvinnor. Han kanske inte är den som skrävlar om det utan istället förnekar han de andra kvinnornas existens. Därför går det av gammal vana för honom att förneka att han och EM har en relation.

EM kanske är en ärligare person och beskriver situationen som hon uppfattar den. Hon var den som slutade sitt jobb. För mig är det en starkt indikation på att det var hon som var på väg bort från honom. Om hon slutade för att han nobbade henne har inte så stor betydelse. Hon var inte den som hängde sig fast, i så fall hade hon stannat på sitt jobb.

Visst kan kvinnor också vara våldsamma men hur många kvinnor känner vi till som har dödat sin man för att han var på väg bort?

Varför brukar män döda sina kvinnor? För att tysta dem eller för att de är på väg bort? Det senare förstås? Var är GW med sin statistik just nu?
Citera
2011-01-17, 16:11
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Du har din uppfattning... jag har min.
Det jag fetade i din text stämmer inte... för det finns även uppgifter i tidningarna om att Eva ansåg det avslutat och var lycklig och glad för det.

Så det finns uppgifter åt båda hållen... och vi spekulerar fritt och tror en massa.

Sen när vi kommer till kapitlet socialt helt accepterat... så är det väl ändå så att det är betydligt många fler kvinnor som misshandlas/dödas av sina män... än tvärtom.
Att sen drar det till att män är ondare än kvinnor... nja... det vet jag inte.
Men män tar till våld oftare än kvinnor... och det är rena fakta...

Vem som är primär här... vete fanken... för Eva har ju funnits med längst här... även om SB har bott ihop med andra.

Sen vad allt det här ska ha att göra med hederlighet begriper jag inte.
OK, då får du det från mig också. Av den information jag fick ta del av sas det bl.a. att det var hon som ville och var drivande, medan han med sin nya sambo inte ville fortsätta. Jag fick också den uppfattningen att just denna del av vad som berättades för mig var vad som pratades mellan kollegor till de båda, d.v.s. till viss del allmänt universitetsskvaller. Jag kan dock inte bedöma trovärdigheten i det men jag har inga direkta skäl till att betvivla uppgifterna, då den person som kontaktade varken har någon anledning till att fara med osanning eller brukar göra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in