2011-01-18, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drbalkongi
Jag tycker spontant att det ser ut som att han tänkt sprida säckarna över ett större område men av någon anledning dumpades fler på ett ställe. Panik? Rädd att bli påkommen?
Jag tror inte den som styckat var särskilt rädd för att bli påkommen. Isåfall vore det bättre och mer intunitivt att söka rätt på en ny undanskymd plats och bara dumpa allt rakt upp och ned - rent logiskt sett.
Citera
2011-01-18, 14:20
Medlem
Mollyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waadi
Om du följer polisernas blickar tittar dom inte på det svarta till vänster utan de tittar någonstans bakom trädet. Kan det svarta vara en rottweiler?

Det trodde jag också först men det är en man som man bara ser huvud och axlar av.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GoddagYxskaft
Jo, det säger väldigt mycket tycker jag. Att vara upprepat otrogen tyder på låg moral, lögnaktighet och illojalitet.
Verkligen det tyder på någon form av empatistörning möjligen psykopati.
Citera
Medlem
katamari.damacys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molnika
Att han hade flera kvinnor säger ju inte så mycket om nånting.

Det säger i alla fall mig att han är en jävel på att ljuga. Och att han lider av nån sorts bekräftelsebehov som inte känns normalt. Visst, som nån sa så är många otrogna, men oftast handlar det om enstaka händelser (firmafestligg, typ). En människa som SB som systematiskt under alla år bedrar de kvinnor han med största sannolikhet påstår sig älska, älskar nog egentligen bara sig själv. Inte fan lever man dubbelliv på det viset om man älskar sin fru/man/sambo? Och nu pratar jag inte om tillfälliga snedsteg alltså.

Detta att han dessutom lyckats dölja EM för sin bästa vän under sju år visar ju hur skicklig han är också. Och nån form av empatistörning tycker jag det ligger i ett sånt beteende. Att han inte la av när han blev avslöjad av första frun visar att han skiter i sina kvinnor och deras känslor bara han får det han vill ha. Och kanske var det just det som hände nu - han fick inte som han ville. Då rann sinnet på honom.
OM det nu är han som är GM alltså. Det vet vi ju inte. Vi vet bara att om de uppgifter som finns om hans relationer stämmer, så är han en lömsk fan som inte ens de närmsta vännerna känner.
Citera
2011-01-18, 14:21
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Skulle det vara en ritual bara för att det är nyårsafton menar du?

Personligen är jag säker på SBs inblandning. Bara det faktum att han först förnekar kännedom om EM, för att sedan ändra sig till att han skjutsat henne, gör att han är fälld i min bok. Tur att jag inte är domare och bödel....
Ritual var inte seriöst menat; men efter det som framkommit under förmiddagen + fakta om upphängning och styckning + obducentens utlåtande undrar man verkligen vad det är som skett.
Citera
2011-01-18, 14:22
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
Men varför över huvud taget sprida dem? Jag begriper inte detta. GM (vem det än är) borde väl i rimlighetens namn ha gömt allt på ett och samma ställe, hellre än att mångfaldiga risken för upptäckt genom att lägga säckarna lite här och där längs vägar.
Jag tror allt skulle dumpas vid fyndplats 2,3 och 4 men att det blev för tungt.
Citera
2011-01-18, 14:23
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Tack!

De kvinnor vi vet att SB har haft kärleksförhållanden med är alltså:
1. Hans tidigare hustru
2. En (för oss andra okänd) älskarinna under äktenskapet
3. Eva (älskarinna under äktenskapet)
4. En (för oss andra okänd) kvinna då han var singel
5. Hans nuvarande sambo

Fem stycken under en tioårsperiod (förmodligen plus någon vi inte känner till).

Jag tycker inte att detta ger fog för uppfattningen att han har "knullat runt". Och även om SB naturligtvis agerat omoraliskt då han haft två otrohetsaffärer (Eva och en okänd kvinna) medan han var gift så gör det inte honom mer omoralisk än övriga cirka 40 procent av alla svenska män (och cirka 25 procent av alla svenska kvinnor) som enligt olika undersökningar varit otrogna.

Nu förenklar du väl ändå?

2005:
Kvinna 1 (frun)
Kvinna 2 (E)
Kvinna 3 (okänd)

2006:
Kvinna 2 (E)
Kvinna 4 (AA)

2007
Kvinna 2 (E)
Kvinna 4 (AA)

2008:
Kvinna 2 (E)
Kvinna 4 (AA)
Kvinna 5 (okänd 2)

2009:
Kvinna 2 (E)
Kvinna 4 (AA)

2010:
Kvinna 4 (AA)
Kvinna 2 (E)

Vad säger att inte det finns fler kvinnor? Han kan ha haft tillfälliga förbindelser utöver det. Han bedrar ju dessa kvinnor känslomässigt om inte annat. Han har haft kvinnor omlott hela tiden. När det kommit fram verkar det dessutom som att han lyckats hålla dem ovetandes om varandra och på så sätt bedrar han dem alla. Den som det verkar mest krut i är hans första fru som bad han flyga och fara - och tycks ha hållt fast vid det.
Citera
2011-01-18, 14:24
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Men varför över huvud taget sprida dem? Jag begriper inte detta. GM (vem det än är) borde väl i rimlighetens namn ha gömt allt på ett och samma ställe, hellre än att mångfaldiga risken för upptäckt genom att lägga säckarna lite här och där längs vägar.

Utan att dra andra paralleller så känner jag igen beteendet hos mig själv när jag blir stressad, då kan det hända att saker hamnar på fel ställe, ärenden utförs till hälften ochsåvidare - GM skall färdigställa "jobbet" men psyket orkar inte fullfölja korrekt och finalen blir ett fiasko.
Citera
2011-01-18, 14:25
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Skulle det vara en ritual bara för att det är nyårsafton menar du?

Personligen är jag säker på SBs inblandning. Bara det faktum att han först förnekar kännedom om EM, för att sedan ändra sig till att han skjutsat henne, gör att han är fälld i min bok. Tur att jag inte är domare och bödel....

Det kan vara sant det han säger om det inte är han som kör den svarta bil som E stiger in i. När han sedan ändra sig så är det därför att han vet vem som körde bilen.

Inte troligt men inte helt omöjligt.
Citera
2011-01-18, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenstocken
Back to topic. Jag "roade mig" med att kolla en historisk vädersajt igår (sorgligt, jag vet) Den gällde iofs Örebro, och förhållandena kan skilja en del från de som gäller uppe i Kilsbergen. Utan att gå in på för mycket detaljer så avslöjar både den och mitt eget minne att det snöade ymnigt från den 4:e januari fram till sent den 6:e. Därefter har det snöat, töat och varit blåsigt om vartannat. Nu är det väl inte klarlagt när de "mystiska spåren" upptäcktes, men om det är de senaste dagarna så är det verkligen märkligt. Men, det kan ju också vara så att de upptäcktes tidigare, men att man i det läget inte satte det i samband med detta.
Enl. SMHI obs-plats Suttarboda snöade det ymnigt även den 8:e
Citera
2011-01-18, 14:26
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findmypast
Saxat ur Ny Teknik 16/5 2001

Med löften om stora och säkra vinster lanseras i dagarna ett företag som skall tillverka luftdrivna bilar i Sverige. Världen över lanseras luftbilen på liknande sätt. Enligt den svenska representanten Eva Magnusson finns redan ett 40-tal kontrakt på fabriker.

I förra veckan presenterades projektet i Stockholm för tänkbara investerare. Prospektet utlovar 21,8 procents nettoresultat första året och 27,8 procent ytterligare sex år. Bakom dessa siffror står Eva Magnusson, som driver ett konsultföretag i Nora.

Första målet är att få ihop 1,4 miljoner kronor för en köpoption av fabriken. Därefter krävs 49 miljoner kronor för att köpa en nyckelfärdig fabrik

- Den bör ligga nära marknaden, exempelvis i Mälardalen, säger Eva Magnusson.

- Dessutom är det bråttom att få fram pengarna, eftersom priserna höjs från första juni. Då kostar köpoptionen 2,8 miljoner kronor och fabriken 83 miljoner.

- Anledningen är det enorma intresset över hela världen, säger Eva Magnusson.

Min kommentar till detta:

Vid all marknadsföring av projekt eller varor är retorik i någon form en förutsättning för framgång. Det ovan citerade är ett gott exempel på det bondfångeri som florerar i investeringsbranschen. För mig är det inte förvånande om någon av dessa ”bönder” som drogs in i projektet till sist såg till att få lite återbäring. Sjukt? Javisst, men konstigare saker har hänt.

Att en universitetsanställd mördar och styckar en kollega som han känt under många år är faktiskt konstigare, om det nu skulle vara sant.
Tack för att du postade detta!

Detta bryter fullständigt av mot EMs hela övriga karriär.

Varför i hela friden satsar en lärare plötsligt på luftbilar? Och med argumentation som från den värsta hästhandlare (se mina fetningar)?

Var hon i penningknipa?

Du har en poäng - har hon blåst folk på pengar finns plötsligt andra motiv. Har hon sysslat med andra, liknande "affärer"?

Att luftbilen inte skulle funka visste man redan 2001:
http://www.nyteknik.se/nyheter/it_telekom/allmant/article14870.ece
Citera
2011-01-18, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0xdeadbabe
Jag tror inte den som styckat var särskilt rädd för att bli påkommen. Isåfall vore det bättre och mer intunitivt att söka rätt på en ny undanskymd plats och bara dumpa allt rakt upp och ned - rent logiskt sett.

Det håller jag med om. Men det kanske inte är samma person som styckat som dumpat. Tycker det känns konstigt att det är så långt mellan fyndplats 1 och 2,3,4. Får känslan av att man tänkt sprida dem över ett större område men av någon anledning har personen ändrat sig och placerat tre (kanske fler?) paket i samma område.

Samtidigt är det knepigt att en person som blånekar i förhör skulle brabbas av plötslig panik/ånger/rädsla och dumpa allt på samma ställe.

Men som sagt: det är mycket som är knepigt i detta fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in