2011-02-03, 00:46
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Det kallas förstås att lägga en dimridå det där med "den mörka bilen".
Nu gör man en omskrivning av uppgiften att det är en svart Caddilac som filmats, nu heter det "en mörk bil" istället.
Tror verkligen inte att det helt plötsligt handlar om TRE bilar! "En mörk bil" och "en mörk man" ?
Som sagt, allt handlar nu om att dementera så mycket som går at det som läckt ut. man".---->

Vad gäller statistik på kvinnomord, så är GM i de flesta fall anhörig, ja, men då syftas på partner , make, osv, eller person som med någon känslomässig/sexuell encounter till BO.

exempel....
En berusad man som slår ihjäl sin manliga supkompis döms till livstid. En man som otroligt brutalt mördar sin hustru med knivhugg av kökskniv och strypning döms till ett mildare straff , kanske tio års fängelse.
En dom i Högsta Domstolen har blivit prejudicerande för mildare straffsättning för kvinnor som brutalt mördas. Flera inom advokatförbundet anser att HD-domen varit fatalt ledande för lägre domstolar att döma allvarliga kvinnomord till kortare straff.

Very likely mot bakgrund dels av att kvinnomord döms såpass "milt" och dels med bekymret med att detta inte skall hamna på indiciernas vajande lina, så väntar de som försöker jobba i fred med utredningsarbetet i det längsta för att ha tillräckligt på fötterna och att kunna planera förhör med MG så inget går snett. Tips MÅSTE kollas, och så länge som hönor görs av små isvaker som kollas, förstår jag hur störda man måste känna sig.
Nu jobbas frenetiskt för att hitta brottsplats respektive styckningsplats.
-för min del - väntar på FUP och tittar på Wallander so long.
NOPE det tror jag inte!
Men det är anmärkningsvärt att man inte lämnar korrekta uppgifter om man har tänkt sig att få in fler tips från allmänheten.
När det gäller staffsatser för mord på kvinnor så tänker jag mer i detta fall på en kvinna som först blev dräpt av sitt sitt barn som sedan försökte att elda upp liket men att det skulle se ut som en rent brandoffer.
Blev inte mycket till straff där inte!!
Händelsen utspelades inte för så många år sedan så den kan kan du säkert hitta via sökmotorerna på nätet.
Citera
2011-02-03, 00:54
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pellepitt
Och vad säger att tv-folket vet vilken kamera det är? Ska förbaske mig åka dit imorron och titta om det finns fler.
Om du ska dra på stan för att inentera övervakningskameror kanske du ska passa på att ta med tummstock och kamera.
Om någon frågar vad du håller på med kan du väl säga att du är ackrediterad spion åt Flaschback
Citera
2011-02-03, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Polisen sa cadillac i dag på efterlyst även berättarrösten sa mannens cadillac.
Jag tror ändå den är naglad och att det handlar om eventuella tider.
Indicier är hela fallet och man vill ha in fler uppgifter om dessa 2 bilarna om någon noterat dessa.

Under hur lång tid umgicks du med dessa båda eller att du såg dom i olika sammanhang?
Idrotta och tränade han även då?

Väldigt konstigt ja man borde pumpa skiten ur han så han vacklar och försäger sig.
Alla experter som är på plats och att man inte kan förhöra han mer?
Kanske inte har lyckats bryta hans historia än då så man inväntar något som knäcker den .

SB umgicks jag med under ett år 85/86 och EM under flera år fram till 85/86. Som sagt, SB vet jag inte så mycket om. Vi sågs på lektioner och en eller annan fest.
Citera
2011-02-03, 00:58
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunset
Det jag fetmarkerat stämmer men i kvällens Efterlyst sa de bland annat följande: "Torbjörn Carlsson dementerar uppgifterna i kvällstidningarna att det ska va fastslaget att den bil som Eva syns hoppa in i är den nu misstänkte mannens cadillac."
Det har aldrig påståtts att bilen skulle var identifierad till registreringsnummer, bara att den skulle vara identifierad till modell (och färg, naturligtvis). Och observera att Carlssons uttalande är fullt förenligt med att bilen skulle vara identifierad till modell och färg. Det skulle dessutom vara fullt i linje med hur Carlsson rent allmänt förefaller lägga upp jobbet som informationsansvarig vad gäller det här fallet: Dementera precis allt du kan dementera utan att direkt ljuga.
Citera
2011-02-03, 00:59
Medlem
Sunsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Polisen sa cadillac i dag på efterlyst även berättarrösten sa mannens cadillac.
Jag tror ändå den är naglad och att det handlar om eventuella tider.
Indicier är hela fallet och man vill ha in fler uppgifter om dessa 2 bilarna om någon noterat dessa

När du rycker det sådär ur sitt sammanhang så blir det fel. Den fullständiga meningen som berättarrösten sa var följande: "Torbjörn Carlsson dementerar uppgifterna i kvällstidningarna att det ska va fastslaget att den bil som Eva syns hoppa in i är den nu misstänkte mannens svarta cadillac."
Citera
2011-02-03, 01:05
Medlem
mammins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det är ytterst besynnerligt om filmen har sänts i ett nyhetsinslag och ingen här i tråden har sett den, Det är vidare synnerligen besynnerligt om den extremt tystlåtna örebropolisen plötsligt skulle ha flängt upp den typen av bevismaterial i offentligheten. Dessutom föreligger tidningsuppgifter om att bilmodellen faktiskt hade identifierats. Och dessutom blev SB häktad på skälig misstanke, och bilbilden är det enda tidiga bevismaterial vi känner till.

Det är just i ett sånt här läge i ett kriminalfall, med stiltje med information från förundersökningsledningen, som det brukar dyka upp desinformation i såna här trådar. Jag tror att vi ska vara mycket försiktiga med att ta uppgiften om att man bara kan se bilens tak på bilderna från övervakningskameran för goda utan vidare.

Jag tror att det kan handla om hopblanding med filmsnutten som visades nyligen på tv igen
innehållande en annan oidentifierad bil i ett annat olöst kriminialfall - mord på SC, hinner inte leta men beträffande denna tråden: https://www.flashback.org/t1147234
Citera
2011-02-03, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Om du ska dra på stan för att inentera övervakningskameror kanske du ska passa på att ta med tummstock och kamera.
Om någon frågar vad du håller på med kan du väl säga att du är ackrediterad spion åt Flaschback
Icke sa Nicke ,här hänvisas inte till Fb, har hört så mycket skitsnack så det vore risk att man skulle få på pälsen
Citera
2011-02-03, 01:16
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
När du rycker det sådär ur sitt sammanhang så blir det fel. Den fullständiga meningen som berättarrösten sa var följande: "Torbjörn Carlsson dementerar uppgifterna i kvällstidningarna att det ska va fastslaget att den bil som Eva syns hoppa in i är den nu misstänkte mannens svarta cadillac."

Och polisen sa inte cadillac i inslaget ?
Citera
2011-02-03, 01:20
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:

Exakt!! Man fick helt klart för sig att man inte skulle låsa sig vid tanken på att det var SBs bil hon klev in i. Mycket intressant!
Citera
2011-02-03, 01:22
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Exakt!! Man fick helt klart för sig att man inte skulle låsa sig vid tanken på att det var SBs bil hon klev in i. Mycket intressant!

Nu är det så att vi inte har sagt det är gm bil som hon satt sig i utan att det är en cadillac BLS ovanlig modell och den enda i länet ägs av misstänkte gm.

ca 10.20 vill polisen ha uppgifter om en svart cadillac i inslaget.
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-02-03 kl. 01:25.
Citera
2011-02-03, 01:30
Medlem
mammins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Vad finns det för typ av affärer precis i närheten där E skulle ha setts på Nygatan? Tacksam för svar.

Kan hon ha åkt och lämnat sin bil på service där någonstans?
Garage/verkstad/bekant? Som ställde tillbaka bilen när den var klar?
Fick inte tag på EM och lämnade nycklarna i bilen?

Citat:
Ursprungligen postat av Mimmi1234
Garaget som polisen hittade Golfen i ligger under huset Norrgatan 27c. Vet inte vem som äger fastigheten, kan det vara ÖBO? Vet inte om de har övervakningskamera i sådana garage. Bilen hittades på nyårsafton och SB togs in för förhör på nyårsdagen.
Citera
2011-02-03, 01:44
Medlem
Fiolins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mammin
Kan hon ha åkt och lämnat sin bil på service där någonstans?
Garage/verkstad/bekant? Som ställde tillbaka bilen när den var klar?
Fick inte tag på EM och lämnade nycklarna i bilen?
Enkelt o rimligt så hade hon släppt av ngn vän i korsningen nygatan/fabriksgatan som skulle med en buss = trovärdigt vittne. Länsbussar o stadsbussar går alla via hållplats koncerthuset på fabriksgatan. Vart hon än skulle sedan är det lämpligast att åka nygatan o ut på större väg.
Senast redigerad av Fiolin 2011-02-03 kl. 02:40. Anledning: OBS! mina teorier!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in