2011-01-15, 11:35
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av true_maniac
är totalt okunnig i både mord styckning och slakt i övrigt, men det kanske kan tänkas att kroppen hängts upp med krokar under nyckelbenen? fast bara kanske?

Det skulle nog inte hålla att hänga i, senorna däremot är starka, djurs hälsenor klarar den egna kroppsvikten och skulle tro att detsamma gäller för oss.
Citera
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Om en lärare har har ett intimt förhållande med en elev eller likställd och detta skulle komma ut så är hela lärarens liv på alla plan totalt sönderslaget. Vid en sådan situation är jag ganska övertygad om att läraren skulle kunna begå ett sådant här brott.

Större än så är inte min tro på mänskligheten.
Inte nödvändigtvis om det är på en högskola, väl?

Eller menar du att SB skulle ha haft ett förhållande med en elev under sin tid som gymnasielärare och att EM skulle haft det som hållhake på honom?
Citera
Medlem
OP5.Operators avatar
Om märkena inte kommer från köttkrok utan andra attiraljer, som skulle kunna förklaras med BDSM, så finns det lokala attraktioner för att skaffa sig sådana märken, http://www.bdsm-mansion.se.
Citera
2011-01-15, 11:36
Medlem
det verkar ju finnas en hel del besvärande för den häktade eftersom denne är fortsatt häktad men nu får ja läskiga vibbar att han kanske e oskyldig och att det helt plötsligt dykt upp en lustmördare från ingenstans

och med läskigt menar ja inte att SB är oskyldig utan att han sitter häktad om han faktiskt är det
Citera
2011-01-15, 11:37
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snoplog
Men om han haft en medhjälpare, som en del spekulerar om, så lär ju inte detta vara en helt "vanlig" kompis som är intresserad av jakt. Man bör ju vara bra slut i huvudet om man fixar att hänga upp någon, stycka och sen förpacka kroppen..
Eller yrekskriminell med mord och undanskaffande som specialitet.

Och den personen är sannolikt på fri fot...
Citera
2011-01-15, 11:40
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OP5.Operator
Om märkena inte kommer från köttkrok utan andra attiraljer, som skulle kunna förklaras med BDSM, så finns det lokala attraktioner för att skaffa sig sådana märken, http://www.bdsm-mansion.se.
Notera detta inlägg; den här diskussionen kommer oundvikligen att komma upp förr eller senare.

Bisarrt, förvisso. Men nödvändigt att reda ut (och förhoppningsvis kunna förkasta)!
Citera
2011-01-15, 11:42
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag håller med dig här. Det verkar också vara en inställning hos rättspsykologer (och andra insatta) att de flesta av oss - under vissa speciella betingelser - kan döda. Däremot krävs det en mycket speciell personlighet för att klara av att stycka en människa. Steget från att döda (kanske t o m genom olyckshändelse) till att stycka en person är stor.

Jag ser det såhär, steget från att vara en vanlig Svensson till att stycka en människa är långt.
MEN om denne Svensson "råkat" döda någon så kan steget till styckning vara kortare än vi tror.
Att det är så sällsynt med styckmord beror nog inte endast på att GM inte skulle klara det mentalt.
I det här fallet var det sannolikt ett logistiskt problem, han kunde inte förflytta kroppen hel. Antingen beroende på vikten, men troligare pga storleken.

Om den häktade i det här fallet är den skyldige, vad har framkommit som skulle placera honom i facket "en mycket speciell personlighet" ?
Citera
2011-01-15, 11:43
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Kan man tänka sig följande:

EM har någon hållhake på SB som gör hans liv outhärdligt. Han ser som enda utväg att göra sig av med henne.

Men han klarar inte att göra det själv.

Så han anlitar en medhjälpare som får utföra dådet. Hans egen roll är att locka med henne till en plats där det kan ske.

Det skulle kunna förklara såväl bilturen på förmiddagen som att han kunde vara relativt oberörd på golfanläggningen.
Citera
2011-01-15, 11:44
Medlem
MissSoFos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Notera detta inlägg; den här diskussionen kommer oundvikligen att komma upp förr eller senare.

Bisarrt, förvisso. Men nödvändigt att reda ut (och förhoppningsvis kunna förkasta)!

Brukar dom stycka varann där också?
Citera
2011-01-15, 11:45
Medlem
Mollyss avatar
Med de nya uppgifterna om att det finns tecken på den del av EM som hittats så börjar jag fundera. Med över 4 000 inlägg, där jag läst de flesta, börjar jag också blir lite snurrig i kolan... Är detta korrekt uppfattat:

29/12 på förmiddagen åker SB och EM tillsammans i SB:s bil hem till EM på Väster. (Erkänt av SB)

Kl 11.30 samma dag skulle EM träffat en väninna med uteblir. Väninnan ringer EM vid 11.45 men får bara skrap i luren. Sedan stängs EM:s mobil av.

Kl 12.30-13.30 (?) är SB på golfklubben i Vivalla.

När tvättar SB?
När sägs en person liknande SB handla stora mängder Klorin?
När och var har polisen signaler från EM:s och SB:s mobiler?
Vad gör SB den 30/12
När sågs SB:s bil i Lockhyttan?
När stod SB:s bil parkerad utanför EM:s hem?
När parkerades EM:s bil i pakeringsgaraget?

Kanske dags för en ny sammanfattning?
Citera
2011-01-15, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Om de nya uppgifterna om styckningen är korrekta, och om uppgifterna om att SB varken jagar eller fiskar är korrekta så borde man kunna dra följande slutsatser:

Om SB är skyldig så har han i vart fall inte agerat ensam. Och i så fall är minst en GM på fri fot.

Eller finns det någon invändning mot detta?

Själv var jag i militärtjänst längst upp i landet. Samer lärde oss slakta ren med en kniv.
Jag har sedan dess aldrig jagat eller styckat ett djur. Därmed inte sagt att jag skulle klara en styckning idag.
Var gjorde han sin militärtjänst?
Citera
2011-01-15, 11:46
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Jag ser det såhär, steget från att vara en vanlig Svensson till att stycka en människa är långt.
MEN om denne Svensson "råkat" döda någon så kan steget till styckning vara kortare än vi tror.
Att det är så sällsynt med styckmord beror nog inte endast på att GM inte skulle klara det mentalt.
I det här fallet var det sannolikt ett logistiskt problem, han kunde inte förflytta kroppen hel. Antingen beroende på vikten, men troligare pga storleken.

Om den häktade i det här fallet är den skyldige, vad har framkommit som skulle placera honom i facket "en mycket speciell personlighet" ?

Jag tror att transportstyckning på grund av transportproblem inte längre är aktuellt. Det fanns troligtvis andra syften med styckningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in