2011-01-15, 21:49
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Någon hade letat igenom alla deras foton och Eva fanns inte med på bild någonstans enligt den personen.
Dessutom finns det uppgift någonstans här... tror jag... att Eva har en "dubbelgångare" i Nora.

Kanske därför uppgifterna om att hon synts i Nora på onsdag eftermiddag har slopats.

Har försökt hitta uppgiften om dubbelgångare... men har tydligen en dålig dag i dag...
Men det råder väl generellt fotoförbud på sådana klubbar - för att skydda medlemmar.

Foton tas endast på folk som godkänner det i förväg.

En klubb som bryter mot det får nog snabbt problem.

Uppgiften om att någon rotat igenom alla foton: Har du den via tidningar eller har du fått den privat?
Citera
2011-01-15, 21:49
Medlem
Kungbatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenstocken
Jovisst, om ryktet nu stämmer. Men det känns som att det spårar ur. Finns det någon som helst substans i kopplingen till Kumlaanstalten förutom något inlägg här...?

Vet faktiskt inte, inte vad jag vet....som du säger kanske det är ett troll som är i tråden....får hoppas att ryktena stämmer.....vore ju helt otroligt isåfall.....
Citera
2011-01-15, 21:51
Medlem
Kungbatmans avatar
Citat:
Timeout

Det var jag som skrev om Evas "dubbelgångare" och min källa är en som jag har väldigt nära relation till som berättat att det finns en som lätt kan misstas för att vara Eva i Nora.
Senast redigerad av Kungbatman 2011-01-15 kl. 21:55.
Citera
2011-01-15, 21:52
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Men det råder väl generellt fotoförbud på sådana klubbar - för att skydda medlemmar.

Foton tas endast på folk som godkänner det i förväg.

En klubb som bryter mot det får nog snabbt problem.

Uppgiften om att någon rotat igenom alla foton: Har du den via tidningar eller har du fått den privat?

Jag tror att det var så att som medlem kan du se vissa bilder... och jag kikade lite på sidan ... och det finns bara bilder med maskade ansikten som jag som icke medlem kan se.
Uppgiften fanns här i ett inlägg... men hittar det inte nu.
Citera
2011-01-15, 21:54
Medlem
LaGrenoilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Men det råder väl generellt fotoförbud på sådana klubbar - för att skydda medlemmar. Foton tas endast på folk som godkänner det i förväg. En klubb som bryter mot det får nog snabbt problem. Uppgiften om att någon rotat igenom alla foton: Har du den via tidningar eller har du fått den privat?

Det var någon tidigt i tråden som spånade om bodycontact. xyz (tror jag) men som sedan nämnde att han hade gått genom alla bilder typ foton på de som var medlemmar av sighten och inte sett EM där. Han hade av en händelse ett konto på den sighten... Kul, men ot.
Citera
2011-01-15, 21:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Ja, så sant. Jag börjar få mer och mer olustiga vibbar om att det här är planerat. Han kan ha håll henne vid liv länge än vad vi tror. Om man frångår teorin att han av olika anledningar råkat döda henne utan istället fört henne till en plats levande och därefter mördat och styckat henne. Det börjar bli så groteskt att man kan förvänta sig vad som helst.

Om han nu råkat döda henne så är det ju bara av misstag. Det är dom där negrerna som planerar, men svenskar dödar bara av misstag och såna missöden tycker jag inte man ska bli fälld för. Jag menar, om han råkade bli arg... Sånt händer väl alla? Jag tycker inte man ska fästa så stor vikt vid såna mord, när nån bara råkar av misstag döda nån. Det får väl de anhöriga stå ut med.
Citera
2011-01-15, 21:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Jag förstår inte vad Britta Svensson menar i denna krönika om mordet på Eva Magnusson.
Britta Svensson: Vill inte glömma bort att det är en människa
http://www.expressen.se/kronikorer/brittasvensson/1.2290089/britta-svensson-vill-inte-glomma-bort-att-det-ar-en-manniska

Kan någon hjälpa mig? Enda tolkningen jag kommer på är att Britta Svensson är kollosalt dum i huvudet, och på något sätt ser mordet som en politisk åsikt hon är motståndare till.

"Den stora mängd vänner, släktingar, bekanta och grannar som strömmar till på Facebook för att ge henne en sista hälsning visar upp en stark person, intensivt närvarande och älskad.
Den andra bilden uttrycks av tidningsrubriker som: "Mycket pekar på en offensiv styckning".
Jag kände inte Eva, men tycker att det är fruktansvärt när en människa som nyss var verklig och levande förvandlas till ett offer utan mänskliga konturer."
Hon är nog en sån som tycker man ska gömma undan sanningen för medborgarna och låtsas att allt är sockervadd och rosa moln och alla som dör är perfekta människor utan brister och blir någon styckmördad ska man absolut inte tala om det för folket. Hon verkar inte ha en tro på att människor har intelligens nog att skilja på saker, som typ levande människa och död kropp! Det hon skriver berättar mycket om henne själv! Men det är väl det som är meningen att det ska vara en personlig artikel. Em är nu mera inte med oss som den fantastiska människa de säger att hon var, med många som älskade henne. Därför kan hon inte heller längre göras till ett offer annat än ett brottsoffer. Fattar nada, super flummig kvinna!
Citera
2011-01-15, 21:56
Medlem
Det verkar inte hända så mycket just nu?

Jag har läst diskussionstråden med stort intresse och undrar:

A) Korruptionsanklagelserna mot Örebro Universitet och institutionen där SB arbetar.
- Vilka var inblandade i den korruptionsskandalen?

B) SB greps ganska omedelbart och inga andra misstänkta som polisen söker.

Varför inriktade sig polisen omedelbart på SB?

Jag tror pengar orsak till mordet och kanske utpressning?

Just nu känns det som allt upprepas i brist på ny information och mina frågor är också upprepning men intresserad om nån fått fram mer info kring kopplingen Örebro Universitet - korruptionen och evt SB och EM:s inblandning?

Jag tycker alla kan glömma swingerspåret .... ja de hade relation och vad de gjorde privatsak men absolut inte orsak till att begå mord.
Citera
2011-01-15, 21:57
Medlem
ulricehamnstjejs avatar
Jag tycker att det är otroligt tyst både här och i media om hans sambo. Någon måste ju veta något om denna människa...
Citera
2011-01-15, 21:58
Medlem
Kungbatmans avatar
Jag förstod inte riktigt med det där med gruset på kumlaanstalten om det bara var en skojare eller om det låg någon sanning i det? Vet någon?
Citera
2011-01-15, 22:00
Medlem
Kungbatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulricehamnstjej
Jag tycker att det är otroligt tyst både här och i media om hans sambo. Någon måste ju veta något om denna människa...

En del vet nog en hel del, men det är onödigt att dra in oskyldigt folk i onödan i denna tråd
Citera
2011-01-15, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungbatman
Jag förstod inte riktigt med det där med gruset på kumlaanstalten om det bara var en skojare eller om det låg någon sanning i det? Vet någon?

Än så länge är det bara ren spekulation från en användare. Ligger det någon substans i det så lär vi säkert bli informerade genom media under de kommande dagarna. Visst låter det långsökt, men helt omöjligt är det förstås inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in