2011-01-13, 11:58
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmi1234
Kanske inte ska blanda in släktingar - men.........................
Kollade Ratsit och hittade ev föräldrar/släktingar i 70-årsåldern som bor i Frötorp.
Det ligger mellan Örebro och fyndplatsen!!!!!
Kan han ha varit där med kroppen alt dumpat delar i närheten????? Setts i trakterna?

Släktingar till henne? Hans föräldrar är bosatta i Katrineholm.
Citera
2011-01-13, 11:59
Medlem
jamenvaddårås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmi1234
Kanske inte ska blanda in släktingar - men.........................
Kollade Ratsit och hittade ev föräldrar/släktingar i 70-årsåldern som bor i Frötorp.
Det ligger mellan Örebro och fyndplatsen!!!!!
Kan han ha varit där med kroppen alt dumpat delar i närheten????? Setts i trakterna?

Bra initivativ. Verkar väl mycket troligt att han har väldigt bra lokalkännedom i det området? Där kan det ju finnas det ultimata stället att gömma några viktiga paket.
Citera
2011-01-13, 12:01
Medlem
Tänkte mest på namnet Börjesson och att Frötorp ligger bara en avstickare från platserna polisen letat på och gjort fynden på.
Citera
2011-01-13, 12:05
Avslutad
http://www.expressen.se/nyheter/1.2288762/eva-var-overlycklig-skrev-brev-till-elev
"Hon försvann två dagar innan nyårsafton.
- Hon var på sitt arbete på morgonen. Därifrån har hon försvunnit", bekräftar åklagare Helena Eckerrot Flodin.

Onsdag 29/12 07.47 - SMS till sonen (EM eller annan person)
Onsdag 29/12 07.XX - EM ses köra Nygatan västerut mot Svartån
Onsdag 29/12 ? Em ses på Universitetet därefter är hon försvunnen! Kan mordet ha skett
på Universitetet? Har han styckat henne där? Är väl rätt tomt där i
mellandagarna? Hemska tanke!
Onsdag 29/12 Lunch - SB lånar tvättid av granne Därefter åker han och golfar och gör sig av
med kroppen under vägen. Var han gömt huvudet det lär ju bli en gåta?
Onsdag 29/12 12.25 - Kvitto från golfhallen (SB)
Onsdag 29/12
Lördag 1/1 20.27 - Första förhören med SB
Lördag 1/1 21.16 - SB Begärs häktad

Om SB tagit stora risker och hyrt bil nej, så korkad kan han väl inte vara om han nu jobbat så hårt för att inte bli fälld för mord?
Men kan det inte finnas en bil på Universitetet han lånat? Nej måste vara EMs bil.
Citera
2011-01-13, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenstocken
Kanske ett rejält långskott, men i dagens NA står det att "det bara finns tre ställen i länet där allmän plats kameraövervakas, Behrn arena är ett av de ställena." Räknas P-hus som allmän plats? Behrn arena känns irrelevant i sammanhanget, men Behrn center har ett kameraövervakat P-hus. Och Behrn center ligger i ena änden av Nygatan i den riktning som EM sågs körande på under onsdagmorgonen.

Om jag bara får spinna vidare lite på mitt långskott. EM sågs körande på Nygatan under onsdagsmorgonen (jag tror att det är bekräftat?). Nygatan är ingen naturlig genomfartsled, tvärtom känns den bökig om man inte har något särskilt ärende där. Vid slutet av Nygatan ligger som sagt Behrn center. Där parkerar hon sin bil, och fångas sedan på övervakningskameran då hon kliver in i SB’s bil (min spekulation). Varför gör hon det? Jag har själv gjort den manövern många gånger, och i nästan samtliga dessa fall har det varit i samband med att jag kommit överens med någon om att träffas på punkt x för att sedan åka gemensamt till punkt y. Oftast en något längre sträcka eller om målet inte är helt klart. T ex att man bara har bestämt sig för att ta sig upp mot Kilsbergen för att där i lugn och ro kunna ta en promenad och prata ut. Men jag kanske är ute och cyklar
Citera
2011-01-13, 12:10
Bannlyst
Enligt en duktig FB:are så äger inte AA någon bil alls, säker källa.
Citera
2011-01-13, 12:10
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Är det någon som vet hur lång tid det brukar ta innan det blir rättegång?

Vet någon om det kommer att vara en rättegång som vem som helst får gå på?

Jag fick inget svar på mina frågor i natt.
Är det någon som vet?
Citera
2011-01-13, 12:12
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalloBaby
http://www.expressen.se/nyheter/1.2288762/eva-var-overlycklig-skrev-brev-till-elev
...

Om SB tagit stora risker och hyrt bil nej, så korkad kan han väl inte vara om han nu jobbat så hårt för att inte bli fälld för mord?
Men kan det inte finnas en bil på Universitetet han lånat? Nej måste vara EMs bil.

Jag tror inte heller på att han kan ha hyrt bil, men konstigare saker har inträffat. Dock kan han ju fått tag på bil ifrån annat håll. Vilket också skulle kunna göra att han kan röra sig lite mer fritt, han behöver inte oroa sig över att någon skulle se hans cadillac i trakterna när han dumpar kroppen.

Plus att han kan dra en vals för sambon. Låta bilen stå kvar hemma för att sedan gå till hyrbilen osv. Vet iofs inte om avstånden mellan uni/plats där ev. annan bil står parkerad, och hans hem så det kanske är allt för långsökt.
Citera
2011-01-13, 12:13
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Jag fick inget svar på mina frågor i natt.
Är det någon som vet?

Det tar säkert ett antal månader innan det blir rätten. Skulle gissa tidigast under senvåren.

Alla får gå på rättegången om det finns platser.
Citera
2011-01-13, 12:15
Medlem
Timeouts avatar
Läser artikeln med Evas brev till en elev

"Tre dagar efter att jag sagt upp mig fick jag en förfrågan om att jobba tillsammans med ett par killar i ett nystartat bolag, och där finns jag nu och har det toppen på alla sätt och vis.."

Nu blev det lite underligt... ???
Varför sa hon upp sig utan att ha något jobb?
Vet att hon hade en nystartad firma... men av den här artikeln framgår ju att hon fick ett annat jobb 3 dagar efter att hon har sagt upp sig.

Sa hon kanske upp sig för att det blev för jobbigt att vara på samma arbetsplats som SB?
Citera
2011-01-13, 12:16
Medlem
Enlit NA 11/1:
51-åringen häktades i dag, på sannolika skäl misstänkt för mord.
Åtal ska väckas senast den 8 februari.
Citera
2011-01-13, 12:18
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Troligtvis har de inte funnit några spår i någon av bilarna. Sedan uttalar sig åklagaren kryptiskt att det inte stämmer riktigt att hon klivit in i hans bil.

Då kan man fundera på om de har bilder som visar henne kliva in i en tredje bil.
Ja, som åklagaren (och en polisman likaså?) formulerade sig så verkar det inte helt osannolikt.

Men i så fall tycker jag det känns långsökt av polisen att anta att det är den nu misstänkte som hyrt bilen.

I så fall troligare att det är en bil som tillhör någon helt annan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in