2011-01-15, 11:49
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mollys
Med de nya uppgifterna om att det finns tecken på den del av EM som hittats så börjar jag fundera. Med över 4 000 inlägg, där jag läst de flesta, börjar jag också blir lite snurrig i kolan... Är detta korrekt uppfattat:

29/12 på förmiddagen åker SB och EM tillsammans i SB:s bil hem till EM på Väster. (Erkänt av SB)

Kl 11.30 samma dag skulle EM träffat en väninna med uteblir. Väninnan ringer EM vid 11.45 men får bara skrap i luren. Sedan stängs EM:s mobil av.

Dessa tidsangivelser är oerhört viktiga. Var kommer tidsuppgifterna ifrån?

Här hänger mycket på vid vilken tidpunkt samtalet till Eva skedde och de är inga uppgifter som är värda att spekulera i om man inte vet exakt.
Citera
2011-01-15, 11:50
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batkock
En inte konstíg ståndpunkt. Om man antar att alla människor är kapabla att mörda så följer att de under vissa omständigheter också är tvungna att stycka. Här lär själva lösningen av brottet ligga i förklaringen till att offret blev styckat.

Jag kan inte se logiken i det, men.
Citera
2011-01-15, 11:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CriticalAcclaim
Nya uppgifter i Aftonbladet säger nu att kroppen eventuellt hängts upp vid styckningen och att polisen nu letar efter jaktstugor och slaktbodar. De skriver dessutom att obduktionen visar på att specialverktyg använts och att den som genomfört styckningen tycks vara väl insatt i det praktiska utförandet.

Skulle detta stämma så är det ju närmast häpnadsväckande och avskriver väl direkt teorin om att styckningen endast gjorts av transportskäl.

– Det här är omänskligt, ovärdigt och vidrigt, säger en annan källa.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8414325.ab
Nä-ä nu kan det väl inte vara SB iallfall om uppgifterna stämmer? Det kräver ju lite mer av en människa och det låter som en mycket sjuk personlighet! Kan det vara beställningsjobb? Hon måste ha blivit bortrövad från garaget kanske mördad i grustaget om så är fallet. Det här börjar bli ännu mer obehagligt!
Citera
2011-01-15, 11:52
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jag tror att transportstyckning på grund av transportproblem inte längre är aktuellt. Det fanns troligtvis andra syften med styckningen.

Ja efter att ha läst vidare i tråden är jag böjd att hålla med,, tyvärr..
Kan mordet skett i lgh och styckningen i tvättstugan??
Citera
2011-01-15, 11:54
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Ja efter att ha läst vidare i tråden är jag böjd att hålla med,, tyvärr..
Kan mordet skett i lgh och styckningen i tvättstugan??

Svårt att säga. De verkar inte ha hittat några spår där och de verkar nu som de intresserar sig för slaktbodar ute i naturen.
Citera
2011-01-15, 11:56
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Dessa tidsangivelser är oerhört viktiga. Var kommer tidsuppgifterna ifrån?

Här hänger mycket på vid vilken tidpunkt samtalet till Eva skedde och de är inga uppgifter som är värda att spekulera i om man inte vet exakt.
Vi ska nog vara väldigt försiktiga med "fakta" som kommit fram. Allt är inte sant, det som står i tidningarna. Ska själv ut om en halvtimma och kolla om Lidl på Karlslundsgatan saluför Klorin. Tror inte det och återkommer med en rapport.
Citera
2011-01-15, 11:58
Medlem
Findmypasts avatar
Intressant läcka - Två tydliga märken tyder på att kroppen varit upphängd (det föranleder sökande i slaktbodar).

Kan det vara så att de hittat underbenen och hålen satt bakom hälsenorna och att detta är hål efter upphängningskrokar.

Det är så raffinerat proffsigt och äckligt så jag vill inte tro på det själv.
Senast redigerad av Findmypast 2011-01-15 kl. 12:04.
Citera
2011-01-15, 11:58
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sWeePerr
Vi ska nog vara väldigt försiktiga med "fakta" som kommit fram. Allt är inte sant, det som står i tidningarna. Ska själv ut om en halvtimma och kolla om Lidl på Karlslundsgatan saluför Klorin. Tror inte det och återkommer med en rapport.

Jo, efter lite eftertanke så har du helt rätt. Det florerar mycket uppgifter även om jag tycker just detta med samtalet kan vara en mycket viktig pusselbit.
Citera
2011-01-15, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sWeePerr
De har något eget märke, 1,5 liter märkt Klorrengöring. natruimhypoklorit, aktivt klor<5%, ph koncentrat 12.5
Citera
2011-01-15, 12:01
Medlem
Sansavis avatar
Citat:
Jo, efter lite eftertanke så har du helt rätt. Det florerar mycket uppgifter även om jag tycker just detta med samtalet kan vara en mycket viktig pusselbit.

Det enda vi vet är att lunchmötet var på förmiddagen, och att personen hon skulle möta ringde när hon inte kom. Det kan ju vara ganska olika hur länge man väntar innan man ringer också.
Citera
2011-01-15, 12:03
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sansavi
Det enda vi vet är att lunchmötet var på förmiddagen, och att personen hon skulle möta ringde när hon inte kom. Det kan ju vara ganska olika hur länge man väntar innan man ringer också.

Sant. Är det någon som minns vilket plats de hade positionerat Evas telefon till, var det till Lockhyttan eller till Eker?
Citera
2011-01-15, 12:04
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Jag tror att transportstyckning på grund av transportproblem inte längre är aktuellt. Det fanns troligtvis andra syften med styckningen.

Undanröja liket är väl en orsak och försvåra identiteten
Kanske i en verkstadslokal !
Slaktstugor låter ju konstigt om man inte jägare dvs.
Bilen och fraktandet?
Tvättiden som han stal tyder på desperat att vilja tvätta .....(om det stämmer dvs)
Psykisk störning finns säkert med i bilden kanske slog över helt !
Psykopatdrag helt klart.

Hans kunskaper
Studierektor Teknik

Undervisning
Maskintekniska ämnen, fysik
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-01-15 kl. 12:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in