Citat:
Ursprungligen postat av Qråcky
Välkommen Lalajlaj!
Jag tycker, ju mer jag läser, att det börjar bli mer och mer knepigt att ringa in SB. Ifall det är han som är GM så har han ju i alla fall gjort ett gott jobb för att försöka dölja det, i mitt tycke.
Det som är nyckeln till hela denna soppa är ju det som polisen har på honom, det vill säga någon typ av bevisning som binder honom till försvinnandet.
Sedan, hur sannolikt är det att Eva dödas och styckas av någon helt "utomstående"? Bevisligen så finns det ju inga andra misstänkta alls..
Tack!
Det är som du säger knepigt att få riktigt grepp om det hela. Det finns mycket rykten och om dessa stämmer så finns det förstås ett motiv.
Alibit är inte så viktigt egentligen därför att man inte vet hur eller när det hände. Som
Stefansson beskrev det att han dödade henne först och dagen efter styckade henne gör att det finns ett större utrymme och då spelar egentligen inte alibit någon roll avseende den dagen hon försvann.
Det som känns oroväckande är också att gärningsmannagruppen kallas in. De brukar kallas in när GM är okänd. Det kan vara så att de kallar in gruppen för att kunna utesluta vissa tänkbara GM.
Han är närstående och kanske det finns ett motiv samtidigt som han är den sista som såg Eva i liv och det är förstås mycket försvårande omständigheter för SB.
Vännerna säger att hon gick ned i vikt och var nedstämd vilket de påstår berodde på SB, men kan det vara så att det fanns andra orsaker till att hon mådde dåligt.
Det känns som det saknas något för att man ska känna sig helt övertygad. Men självklart är han den som troligast bör ha gjort detta.