2011-01-15, 11:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sunset
Tiden 11.30 stämmer bra och uppgiften hittar du här i sammanfattningen:

https://www.flashback.org/newreply.php?do=newreply&p=28236190

Från början var det oklart om lunchmötet var planerat till onsdagen eller torsdagen men det har väl senare framkommit att det var onsdagen som gällde.
Fel länk! vilken sida ska det vara?
Citera
2011-01-15, 11:28
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulricehamnstjej
"visas genom två tydliga märken" står det i Aftonbladet.
Även om man hängt upp tex en rådjurskropp så tas ju den ned när man ska stycka den. Ganska besvärligt att få isär den hängande.

Ofta styckar man ner den från galgen, tar ner den först när huvud, framben är borta. Med ett storboskap så styckar man ner ännu mer, huvud, framben etc., bara bakdelen fram till ryggen hänger kvar. Detta för att det blir mest lätthanterligt så.
Citera
2011-01-15, 11:29
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polisrapport
Nej, jag menar inte att vem som helst begår ett mord och styckar kroppen, långt ifrån.
Men om man nu är så skev att man kan döda någon, och komma på idén att stycka densamma så kan det väl tänkas att man gör det på enkelt sätt, dvs. på ett proffsigt sätt

Inget illa menat, jag förstod vad du menade.

Detta bör väl föranleda att kolla upp SB lite bättre för att se om han har dels kunskapen och nerverna att genomföra detta eller om han har någon som hjälpt honom med finfördelningen och packningen.

Kanske någon utförde styckningen och placerade ut i terrängen för att SB skulle hämta upp paketen.

Eller så är SB inte skyldig till detta. Folk har suttit oskyldigt häktade förr med mindre bevisning.
Citera
Medlem
Sansavis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jag fattar inte varför i hela friden man hänger upp en kropp som inte ska tas ur, och där köttet ska tas tillvara. Bara onödigt arbete, och tungt om man inte har ett spel av något slag. Mer kladdigt blir det också jämfört med om kroppen ligger plant. Hälsenorna sitter ju också mycket längre ner på en människa, vilket gör att den måste hissas högre, alt. hänga i knäleden.

Om man har hittat bålen, hur kan man då se spår efter specialverktyg? Om de inte avser där ben och huvud är avtagna så vet jag inte vad de menar. Om inte en kropp ska tas ur, vilket verkar onödigt om den bara ska styckas i mindre bitar, så rör man den ju inte. Om kroppen skulle vara urtagen så skulle det kunna röra sig om verktygsspår på en öppnad bröstkorg.

Annars är ju en öde jaktstuga perfekt plats, och ganska lätt för polisen att checka av.

Det blir lätt motbjudande att spekulera i det här.. men, kanske hänger man upp kroppen för att tappa den på blod och göra styckningen lite mindre kladdig. Sedan är det ju en fråga om vart märkena som det står i om i artikeln finns. Vi vet ju inte vilken kroppsdel/ar som har hittats men det har spekulerats om torson. Varför man skulle hänga upp en kropp i fäst i torson kan jag inte förstå.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Ofta styckar man ner den från galgen, tar ner den först när huvud, framben är borta. Med ett storboskap så styckar man ner ännu mer, huvud, framben etc., bara bakdelen fram till ryggen hänger kvar. Detta för att det blir mest lätthanterligt så.
Rätt
Citera
2011-01-15, 11:30
Medlem
Rohannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Om en lärare har har ett intimt förhållande med en elev eller likställd och detta skulle komma ut så är hela lärarens liv på alla plan totalt sönderslaget. Vid en sådan situation är jag ganska övertygad om att läraren skulle kunna begå ett sådant här brott.

Större än så är inte min tro på mänskligheten.

Finns det indikationer på det
Citera
2011-01-15, 11:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Inget illa menat, jag förstod vad du menade.

Detta bör väl föranleda att kolla upp SB lite bättre för att se om han har dels kunskapen och nerverna att genomföra detta eller om han har någon som hjälpt honom med finfördelningen och packningen.

Kanske någon utförde styckningen och placerade ut i terrängen för att SB skulle hämta upp paketen.

Eller så är SB inte skyldig till detta. Folk har suttit oskyldigt häktade förr med mindre bevisning.
Jag uppfattade det inte som illa menat absolut inte.
Det är nog det som rikskrim håller på med nu, tror jag
Citera
2011-01-15, 11:33
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polisrapport
Jag uppfattade det inte som illa menat absolut inte.
Det är nog det som rikskrim håller på med nu, tror jag

Jag är också övertygade om att rikskrim är här av en speciell anledning och det är troligen inte på grund av SB.
Citera
Medlem
Men om han haft en medhjälpare, som en del spekulerar om, så lär ju inte detta vara en helt "vanlig" kompis som är intresserad av jakt. Man bör ju vara bra slut i huvudet om man fixar att hänga upp någon, stycka och sen förpacka kroppen..
Citera
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sansavi
Det blir lätt motbjudande att spekulera i det här.. men, kanske hänger man upp kroppen för att tappa den på blod och göra styckningen lite mindre kladdig. Sedan är det ju en fråga om vart märkena som det står i om i artikeln finns. Vi vet ju inte vilken kroppsdel/ar som har hittats men det har spekulerats om torson. Varför man skulle hänga upp en kropp i fäst i torson kan jag inte förstå.

Man kan såklart hänga upp den hur som helst, men hänger man i hälsenorna så är det så enkelt.

Det blir mer kladd om man avblodar, styckar man utan att göra det så har blodet levrat sig i kärlen, speciellt om kroppen är kall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sansavi

är totalt okunnig i både mord styckning och slakt i övrigt, men det kanske kan tänkas att kroppen hängts upp med krokar under nyckelbenen? fast bara kanske?
Citera
2011-01-15, 11:34
Medlem
Mollyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Om en lärare har har ett intimt förhållande med en elev eller likställd och detta skulle komma ut så är hela lärarens liv på alla plan totalt sönderslaget. Vid en sådan situation är jag ganska övertygad om att läraren skulle kunna begå ett sådant här brott.

Större än så är inte min tro på mänskligheten.

Pratar du lärare och elev eller lärare och student? SB jobbar på universitetet och undervisar studenter. Jag är inte alls säker på att relation med student slår sönder livet. På t ex Örebro universitet finns exempel på högt uppsatta lärare vars studenter numera är deras partners och anställda på samma arbetsplats. Det är väl om man examinerar sin älskare/älskarinna som ett verkligt jävsproblem uppstår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in