2011-02-06, 19:09
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander

Ja alltså det med långa inlägg har jag för mig att man gillar på flash istället för korta men jag kan ha fel
Innehållet är det som är viktigast.

Citat:
Ursprungligen postat av Ursa-minor
Ja, det var ju 7 år "till och från". Det var tillsammans efter att han separerade från frun men de gick skilda vägar. Han träffade AA och flyttar ihop med henne 1 år sen. Och just ett år sen relationen med Eva skulle ha tagit slut enligt hennes vännina. Men det blev inte slut? Hon fotsatte träffa honom trots att han blev sambo med annan kvinna?
Det där jag inte fattar. Hur ens en man är manipulerande, duperande så en sån handling, flytta ihop med annan kvinna är tillräckligt talande. Man måste vara verkligen desperat att inte inse fakta!
Jag tycker att allt som kommer från hennes vänner är så motsägelsefullt... Men, det kan återspegla hennes psykiska tillstånd helt enkelt. Hon handlade motsägelsefullt. Det är rätt så normalt när man älskar så galet.
Och på frågan om hon ville avsluta den relation finns det bara ett svar: både ja och nej!

Vet vi verkligen hur stadigt och långvarigt förhållande/relation dessa 2 hade?
Citera
2011-02-06, 19:18
Medlem
Jag var inne på förut att mobiler o styckverktyg med bra odds för att aldrig bli hittade kan sänkas mitt i en sjö genom ett pimpelhål. Det relativt lilla hålet fryser igen på nolltid och skiljer inte ut sig från andra gamla pimpelhål. Chansen är enligt mej mikroskopisk att en annan fiskare skulle borra upp samma hål igen. Och OM nån skulle fiska på exakt samma ställe är det såklart ändå så gott som omöjligt att råka få ett "intressant" bottennapp.
Sedan kommer våren, isarna smälter och godset ligger rofyllt begravt mitt i sjön.. dit inga bottenmeten når, och för långt ut för att nånsin sköljas iland.

Även BOs kläder och skor samt ev. nedsölade trasor/handskar kan sänkas i pimpelhålet. I perforerad plastsäck med tyngder. Eller som de är hopknutna med tyngd.. eller förresten skor o klädesplagg kanske sjunker bra av sig själva..?:unsure
Citera
2011-02-06, 19:27
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lojsan78
Jag var inne på förut att mobiler o styckverktyg med bra odds för att aldrig bli hittade kan sänkas mitt i en sjö genom ett pimpelhål. Det relativt lilla hålet fryser igen på nolltid och skiljer inte ut sig från andra gamla pimpelhål. Chansen är enligt mej mikroskopisk att en annan fiskare skulle borra upp samma hål igen. Och OM nån skulle fiska på exakt samma ställe är det såklart ändå så gott som omöjligt att råka få ett "intressant" bottennapp.
Sedan kommer våren, isarna smälter och godset ligger rofyllt begravt mitt i sjön.. dit inga bottenmeten når, och för långt ut för att nånsin sköljas iland.

Även BOs kläder och skor samt ev. nedsölade trasor/handskar kan sänkas i pimpelhålet. I perforerad plastsäck med tyngder. Eller som de är hopknutna med tyngd.. eller förresten skor o klädesplagg kanske sjunker bra av sig själva..?:unsure

Med tanke på att man inte ens hittat en brottsplats så kan prylarna ligga precis var som helst.
Brända sänkta nedgrävda.

Fanns ett annat fall med att sänka kroppsdelar efter styckning och med en extra säck med sten i men den va så tung då det läckte in i båten och den sjönk så gm fick simma in och han hade hyrt båten
Och med den vetskapen om att ett paket inte fick det sänket som behövdes så visste gm att det förr eller senare skulle flyta upp bara en tidsfråga
Verktygen slängde han i sjön
Citera
2011-02-06, 19:34
Medlem
Tänkte mest att det finns sjöar i närheten av dumpningsplatserna.. GM kanske passade på att dumpa grejer han ville bli av med i sjön också, sånt som inte flyter upp.
Mycket bättre än att bränna.

hi hi, kul med hyrbåten som sjönk. ha ha ha
Citera
2011-02-06, 19:39
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doktor-miller
Två par skidor skulle med - vad krävs då, jo en skidbox och var finns den ?
Är det Cadillacen du avser? Har tidigare i tråden konstaterats att Cadillac BRS har skidfack.
Citera
2011-02-06, 19:41
Medlem
Mollyss avatar
[quote=PhDSalander]
Citat:
Ett försök att förstå ---Vem var Eva? ang Eva som brottsoffer
utdrag ur det jag skrivit tidigare ang hur förhållandet kunde framstå olika för olika inblandade personer och som infallsvinkel på frågan om EM VILLE avsluta realtionen med SB.

Förhållandet mellan SB och EM var känt för EM:s bekantskapskrets. I Intervjuer har intressant nog offentligt i alla fall, uteslutande återgetts hur Eva kvinnliga vänner såg på förhållandet. ” De talade mycket om förhållandet med 51 åringen , återger NA. Väninnan säger att ” Det har visserligen förnekats av honom, men hon är säker på sin sak: De hade ett förhållande sedan många år tillbaka, åtminstonde sedan 2004 ” . Hon skulle aldrig vara tillsammans med någon som inte har samma intentioner som henne själv.” Men här finns en motsägelse. Först säger väninnan att han , dvs SB, visserligen förnekat relationen, med sedan bekräftar hon att han gett henne , dvs Eva, ”intentioner” av att vilja samma sak som Eva, att det skulle vara de två. Notera motsägelsen och sätt den i relation till hur Evas uppfattning om relationen på detta sätt synes har formats utifrån lögner och manipulationer. Till och medväninnan visar här hur hon sväljer denna motsägelse.

Att förneka och samtidigt bekräfta en relation, det är ett nyckelbegrepp i det här bindningsdramat som på så vis involverar alla som kommer i kontakt med SB och EM.
Varför, ? Därför att i främsta rummet har Eva kanske närmast ”besatta” attityd gentemot SB skinit igenom. Hon har visat hur hon älskar honom, ”pratat om honom som mannen i mitt liv” en man som samtidigt förnekar att de har en relation!

- Det råder ingen tvekan om att de hade en relation , hon älskade den här mannen ” säger kollegan.
Detta kan alltså vara den bild Eva gett av förhållandet, men som inte har varit den verkliga faktiska , att hon framställt sin kärlek till dennna man så levande inför andra att de naturligtivs trott att relation varit ett faktum , att den existerade. , Man tolkar ju det man ser och hör för vad det är.

På samma ”besatta” vis kan SB ha framställt för SIN krets hur ICKELEVANDE relationen var . Den fanns inte i hans värld, även om den bevisligen fanns, eftersom han erkänt och det finns bild på från en övervakningskamera att det till 99,99 % är hans svarta Caddilac Eva kliver in i dagen för hennes försvinnande.

Syftar inte väninnan på att SB EFTER EM:s försvinnande påstått att de inte haft ett förhållande. Eller att hans vänner sagt det? Någonstans läste jag att hennes vänner/kollegor gråtit när de läst i media att han förnekade förhållandet i förhör.
Citera
2011-02-06, 19:53
Medlem
PhDSalanders avatar
[quote=Mollys]
Citat:

Syftar inte väninnan på att SB EFTER EM:s försvinnande påstått att de inte haft ett förhållande. Eller att hans vänner sagt det? Någonstans läste jag att hennes vänner/kollegor gråtit när de läst i media att han förnekade förhållandet i förhör.

Nej, det gör hon inte. Hon berättar om EM:S och SB:S förhållande över tid. Detta uttalande från Evas väninna kommer från två-sidorsuppslaget i NA:s pappersupplaga som någon länkade här på pdf , där de låtit båda sidor uttala sig, tror det var förra helgen. Ska se om jag hittar det--->
Senast redigerad av PhDSalander 2011-02-06 kl. 20:05.
Citera
2011-02-06, 19:55
Medlem
bagarn29s avatar
Uttalanden från vänner till till både S och E glorifierar i synnerhet E men även i viss mån S.
Senast redigerad av bagarn29 2011-02-06 kl. 19:58.
Citera
2011-02-06, 19:57
Medlem
doktor-millers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lojsan78

Tyvärr så tror jag inte att GM har varit lika smart som dig, men en riktigt fiffig idé
Citera
2011-02-06, 20:04
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

Nej, det gör hon inte. Hon berättar om EM:S och SB:S förhållande över tid. Detta uttalande från Evas väninna kommer från två-sidorsuppslaget i NA , där de låtit båda sidor uttala sig, tror det var förra helgen. Ska se om jag hittar det--->

Ja det finns två sidor av myntet GM har sina vänner och BO har sina
Så deras vänner glorifierar båda

Det som däremot stör mig det är att försöka få Bo till något klistrat påhäng som man ska göra sig av med och att han därför mördade henne en stalker bland annat har nämnts i tråden.
Sen provar man med att få till det om henne att inte ha klippt navelsträngen med sina söner
Vilket vi inte vet ett dugg om
Och inte nog med det hon bär ansvaret hela vägen fram till sin död.
Låter som en dålig skräckfilm där pyskopatkvinnan härjar runt.

Nej alltså skulle BO vara allvarligt psykiskt sjuk skulle hon inte arbeta varken på ÖU eller nya bolags affärer eller sina barn och va hon dessutom en besatt person skulle hon inte haft tid med annat än bevakning
Citera
2011-02-06, 20:09
Medlem
bagarn29s avatar
Det förefaller mig en aning märkligt att ifall S har alla de egenskaper som han tillskrivs i tråden att han har tid att golfa, åka utomlands och sköta sitt jobb. Någon som har vettig förklaring?
Senast redigerad av bagarn29 2011-02-06 kl. 20:18.
Citera
2011-02-06, 20:19
Medlem
Det spekuleras om olika scenarion och motiv till mordet på Eva. Vilket som är närmast sanningen vet ingen idag. Kanske kommer vi aldrig att få veta heller. Jag tror att Eva var en stark kvinna med fötterna på jorden. Säkert med starka känslor för SB, men inte på ett utplånande sätt. Jag tror det var planerat, och att det inte finns någon medhjälpare. Att SB verkar vara vid gott mod trots vetskapen om vilket fruktansvärt öde hon gick till mötes, känns inte riktigt bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in