2011-03-05, 07:56
Medlem
Till er som diskuterar SB´s otrohetsaffärer så bör det nämnas att det ligger i mannens genetiska arv att sprida sina gener på så många håll som möjligt och att otrohet därför är ett socialt beteendebrott.
Citera
2011-03-05, 08:16
Medlem
En del hävdar att åklagerskan inte har sagt att bevisläget har stärkts - bara att det inte har försvagats.

Igår i en intervju i P4 Örebronyheterna så frågade reportern om bevisläget har stärkts, då svarade hon; ja det skulle man kunna säga.

Tycker allt att det är en bekräftelse.
Citera
2011-03-05, 08:19
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Jag missade ett "ännu" i mitt citat ur tvärs-nytt.

http://svtplay.se/t/103374/tvarsnytt
Citera
2011-03-05, 08:20
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orkidelisa
http://na.se/nyheter/orebro/1.1125037-misstankte-mordaren-berattar-om-sitt-liv
En högst normal snubbe med andra ord.
Citera
2011-03-05, 08:22
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson
Till er som diskuterar SB´s otrohetsaffärer så bör det nämnas att det ligger i mannens genetiska arv att sprida sina gener på så många håll som möjligt och att otrohet därför är ett socialt beteendebrott.
Sedan när har man infört otrohet i brottsbalken? Eller för den delen, i Svea rikes lag.
Citera
2011-03-05, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yznof
Tror att Eva blev det.
Kanske hade hon träffat en annan man i sitt liv efter alla dessa "lösnummer" som pågått i åratal utan resultat att bli ett par.

Kanske ville hon berätta för han, åter igen att hon inte vill ha med han att göra längre, just den dagen hon försvann.

Ja, men då undrar man varför han plötsligt fick för sig att mörda henne. Det var väl bara bra för honom att hon ville göra slut? Äntligen blev han nu av med henne om hon nu var "efterhängsen" som vissa påstått. Då fick han som han ville? Varför då i hela friden döda henne när hon frivilligt valde att gå??
Citera
2011-03-05, 08:25
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoAnn
Ja, men då undrar man varför han plötsligt fick för sig att mörda henne. Det var väl bara bra för honom att hon ville göra slut? Äntligen blev han nu av med henne om hon nu var "efterhängsen" som vissa påstått. Då fick han som han ville? Varför då i hela friden döda henne när hon frivilligt valde att gå??
Sunda frågeställningar, och vad har du för svar på dessa?
Citera
2011-03-05, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sWeePerr
Sunda frågeställningar, och vad har du för svar på dessa?

Ja, det är det som jag hoppas att någon kan svara på
Citera
2011-03-05, 08:28
Medlem
Rohannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kam
Där bekräftas iaf FN-tjänst.
Vi har fått veta vad han berättade.....
Citera
2011-03-05, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sWeePerr
Sedan när har man infört otrohet i brottsbalken? Eller för den delen, i Svea rikes lag.

Du torde veta att det finns skrivna och oskrivna regler som inte får brytas utan att det känns.
Du kan bli fullständigt utfryst ur samhällsgemenskapen utan att ha brutit mot en enda lagtext. Visste du t.ex. att socialdemokraterna gjort kanibalism fullt lagligt, med motiveringen att det sker så sällan?
Citera
2011-03-05, 08:29
Bannlyst
Citat:
Jag tror, fortfarande, på att det var ett "hot" från E:s sida som gjorde SB rosenrasande och flög på henne, dock icke i akt och mening att döda henne. Det var en olyckshändelse som han han desperat nu försökte dölja. Givet att det nu bevisas att det är SB.
Citera
2011-03-05, 08:31
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ja, det är det som jag hoppas att någon kan svara på
Det svar som jag osökt kommer fram till väl att hon inte frivilligt ville gå, om nu SB är skyldig, för det finns ju det också, att han faktiskt inte är det. Någon psykopatiförklaring eller annat inslag av personlighetsstörning kan vi heller inte falla tillbaka på i nuläget, i ljuset av det vi nu vet om hans P7:a.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in