2011-02-19, 18:39
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Man kan nästan alltid bedöma om en person är skyldig genom denna/ -es beteende. SB är skyldig upp till taknocken. Kom igen, han läser, tränar och "mår bra" i häktet.

Om han hade gråtit sig till sömns varje natt, hade han varit oskyldig då?
Citera
2011-02-19, 18:40
Medlem
Angående lokalisering av mobiltelefoner (i efterhand). Ju fler master som finns nära varandra desto lättare att positionera mobilen. Finns det bara en mast som täcker upp väldiga ytor så kommer man aldrig att komma så nära inpå som enstaka meter. Då pratar vi istället om hundratals eller t.o.m. tusentals meter. Inom tätorter finns det flera master inom en mindre geografisk yta men inte uppe i de områden där EM:s kroppsdelar hittades.
Citera
2011-02-19, 18:42
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj

Mer sannolikt, ja.
Citera
2011-02-19, 18:43
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kryptio
Angående lokalisering av mobiltelefoner (i efterhand). Ju fler master som finns nära varandra desto lättare att positionera mobilen. Finns det bara en mast som täcker upp väldiga ytor så kommer man aldrig att komma så nära inpå som enstaka meter. Då pratar vi istället om hundratals eller t.o.m. tusentals meter. Inom tätorter finns det flera master inom en mindre geografisk yta men inte uppe i de områden där EM:s kroppsdelar hittades.
Tack! Ja, det är även min uppfattning.

Om telefonen däremot är försedd med GPS och telefonen själv lagrar position med jämna mellanrum borde det dock vara möjligt att få positionsangivelse med GPS-noggrannhet. Men då måste telefonen ha den lagringsfunktionen, och dessutom måste man ha tillgång till telefonen ifråga.
Citera
2011-02-19, 18:44
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Naturligtvis är han då skyldig.

F.ö., märkligt hur många här i tråden som har SB under uppsikt och vet exakt hur han beter sig just nu. Jobbar de på Örebrohäcken månntro?
Citera
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Jag har nu ställt en fråga till en person som definitivt kan allt om detta.

Vet inte om jag får något riktigt uttömmande svar eftersom det finns sekretessbelagda saker inom detta område. Men jag ska delge det jag får reda på.

Jag har följt med en hel del i krintrådar på FB och att påstå att de som deltar i krimtrådarna "vet" hur man pejlar ger jag inte mycket för av följande enkla anledning: I krimtrådarna finns människor som har en rad olika uppfattningar om hur pejling går till och med vilken precision det kan utföras.

Men jag ber djupt om ursäkt om jag trampat på ömma tår och jag ska givetvis inte ifrågasätta dina kunskaper något mer.

Handlar inte om att ifrågasätta. Man kan vara hövlig så kanske man får bättre svar.

Om man läser vissa förundersökningar, exempelvis Alms, så får man ganska bra information om hur pass mycket de kan positionera en telefon. De har i efterhand kunnat positionera telefoner mycket bra, även i skogarna.

Men som jag sa så är det en kostnadsfråga och det borde vara dyrt eftersom kostnadsfrågan i bland berörs. Det är självklart att man kan utgå ifrån att kostnaden ställs i relation till hur viktigt det är att veta exakta positioneringar.
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

Nej men reagerat som en skogstokig hans kyla är ju för fasen smaklös.
Citera
Medlem
MissSoFos avatar
Citat:

Citat:
Mer sannolikt, ja.
Det kanske han gör? Har du hört honom själv säja att han mår bra?
Citera
2011-02-19, 18:45
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sWeePerr
Naturligtvis är han då skyldig.

F.ö., märkligt hur många här i tråden som har SB under uppsikt och vet exakt hur han beter sig just nu. Jobbar de på Örebrohäcken månntro?

Nej jag hör och ser vad Kriminalprofessorn Leif GW Persson säger .
Eller har du mer kunskap om GMän än honom så är jag idel att höra.
Citera
2011-02-19, 18:46
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Nej, jag ger mig inte... Om man som 50-åring kallar människor som man träffar sexuellt och kallar dem för KK då är man jävligt omogen. Man tar väl inte efter tonåringars snack rakt av...
Nu slut med denna OT-diskussion för min del.

Omogen moahahaha!! Tack tar det som en komplimang..
Man kallar det inte så sinsimellan, inte ens säkert använder uttrycket, men vet mkt väl vad det står för

Kan inte förstå tjatet om kärleksnäste, bdsm, strypsex osv.. sanningen är tyvärr långt mycket tråkigare än så..
Citera
Medlem
MissSoFos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Nej men reagerat som en skogstokig hans kyla är ju för fasen smaklös.

Träffar du honom ofta?
Citera
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Mer sannolikt, ja.

Haha, om jag varit skyldig och inlåst hade jag gråtit varje dag för att jag hade tyckt synd om mig själv, hade jag varit oskyldig hade jag verkligen hållt huvudet kallt för jag hade troligtvis då haft insikten att detta ska redas ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in