Citat:
Ursprungligen postat av nirakanna
Eftersom han varit ostraffad och framgångsrik både privat och i karriären i ett långt vuxet liv så kan en uppkommen hjärnskada kanske förklara hur man kan förändras så mycket att man kan stycka en kropp och dessutom pyssla med syror och baser, paketera och tejpa. Det måste tagit minst 5 timmar. Det är det som fascinerar mest i detta fall, hur det är möjligt att en till synes normal människa kan genomföra något så fruktansvärt och har kunnat passera som "normal" i 50 år?
Nej, det tror jag inte på. Hade han upptäckt, eller nån annan upptäckt en större förändring hos honom så tror jag man skickat honom på undersökning, röntgen, dt el. nåt annat. Vid en bilolycka och vid en förvärvad hjärnskada/hjärnstamsskada märker man själv ganska snabbt att man förändrats och det skapar en rädsla som man söker hjälp för- på ett eller annat sätt.
Kuratorshjälpen var ju tydligen inte mycket att hänga i julgran, kanske.
Om det skulle vara att han fått en hjärnskada och den påverkat honom så att han mördat folk så tror jag nog att mördandet legat latent. Vad jag däremot kan tänka mig, om man nu spånar på en hjärnskada är att hans toleransnivå sänkts, att han blivit lättare irriterad och gått i "taket" lättare- men knappast att han pga ev. förvärvad hjänskada mördat EM.
Ja, jag är också oerhört fundersam över hur han rent mentalt kunnat genomföra styckningen och då speciellt på en kvinna, en vän, som han haft en kärlekshistoria med. Där krävs det nog en ordentlig
blackout och jag kan också tänka mig att efter en sån styckning borde han ha gått i "koma", alltså att det tagit sådan kraft, mental o. känslomässig, av honom, att han skulle gjort sig osynlig flera dagar framåt.