2011-02-22, 01:20
Medlem
SieurAthoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Nog för att jag hängt här en del, men har då rakt inte försökt framställa Eva på det sättet!
[quote][/QUOT

Hallå!! Han man inte gått händelserna lite i förväg då? Vi vet ju mycket lite av vad som verkligen hänt?
Citera
2011-02-22, 01:26
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Se där ja... Äntligen lite info.

Det var SB:s telefon och inte Evas dom hade spårat till området där kroppsdelarna hittades.

Då kvarstår frågan... När och var blev Evas telefon avstängd?
Det borde ju polisen veta vid det här laget och på så vis komma närmare fram till var hon dödades.

Det kommer från fler håll har jag för mig och det rätt tidigt.
Så blaskorna samt en skribent som förklarar var uppgiften kommer ifrån gör den intressant !

Den stängdes väl då kamraten /kollegan ringde?
Lunch eller?
Citera
2011-02-22, 01:32
Medlem
urkinhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissSoFo
Man kan få betala ett högt pris för att man har fel mössa, håller på fel lag i fotboll etc..
Man läser väl inte in nån skuld hos offret där heller?
Snart får jag heta ORSAK och SKULD här i tråden..

Eller så kompletterar du Dostojevskijs BROTT och STRAFF med en egen redogörelse.

Igen blir man alldeles paff när man inser hur livet tar efter litterära mästerverk.

KäLLa: http://sv.wikipedia.org/wiki/Brott_och_straff
Senast redigerad av urkinha 2011-02-22 kl. 01:40.
Citera
2011-02-22, 01:33
Medlem
SieurAthoss avatar
Är det helt otänkbart att Eva hade flera män? Hon hade inte skyldighet till någon? Jag menar absolut inte att hon levde promiskiöst..Bara en tanke, eftersom hon var obunden, fri
Citera
2011-02-22, 01:35
Medlem
MrsMagoos avatar
http://www.expressen.se/kronikorer/brittasvensson/1.2287795/britta-svensson-hur-kan-man-leva-med-det-som-hant

För man undrar hur en man som till Nerikes Allehandas reporter av bekanta beskrivs som "mild, försynt och omtänksam" kan utföra ett sådant här brott.
När hela historien till slut berättats brukar det tyvärr inte vara så mystiskt längre.
Någon brukar kunna berätta sanningen om mannen som beskrivs som "mycket trevlig och sympatisk".

Citat:
Ursprungligen postat av SieurAthos
Är det helt otänkbart att Eva hade flera män? Hon hade inte skyldighet till någon? Jag menar absolut inte att hon levde promiskiöst..Bara en tanke, eftersom hon var obunden, fri

Det hoppas jag att hon hade i alla fall så hon hann njuta lite av sitt liv.
Citera
2011-02-22, 02:51
Medlem
SieurAthoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urkinha
Eller så kompletterar du Dostojevskijs BROTT och STRAFF med en egen redogörelse.

Igen blir man alldeles paff när man inser hur livet tar efter litterära mästerverk.

KäLLa: http://sv.wikipedia.org/wiki/Brott_och_straff

Eller,käre vän, är det bara ett önsketänkande!
Den som är inspärrad ( oavsett skuld) tänker nog bara praktiskt
Citera
2011-02-22, 04:04
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Ordet grym betyder olika beroende på vilken generation som använder det.
Om en ungdom säger till mig att jag är grym så är det tydligen positivt.
Skulle du säga det är jag inte lika säker på att det är positivt.

Jaha, tack för den.

Men du har rätt, det kan betyda flera saker.

Den som PM:a mig den uppgiften får gärna berätta mer, har inte ditt PM kvar så minns inte vem du var.
Citera
2011-02-22, 04:45
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriterium
Vill bidra med en bekräftad faktauppgift.
När polisen i ett tidigt skede av utredningen knackade dörr i Klockhommar och gjorde vissa undersökningar i området, motiverades detta från Polisens med att den misstänktes moniltelefon hade pejlats till en mast i närområdet.
För mig är källan tilll denna uppgift en familj boende i Klockhammar

Detta är en uppgift som jag absolut inte betvivlar, men tycker att det är märkligt att polisen informerar de förhörda.

Du fick möjligtvis inte veta någon tidpunkt för när de hade pejlat telefonen i området och också vilken dag?
Citera
2011-02-22, 04:55
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Oj det kan inte jag svara på mer än att det är ovanligt eller mycket ovanligt till och med.
Men det finns säkert några ändå men styckmord är i sig ovanliga.
Hamilkar eller Troian får svara på det här.

Vet inte hur det va med den killen som dräpte en och mördade en som sedan styckade båda om den unga killen va straffad innan. 13 år blev kalaset för just den styckmördaren.
Men att man kan stycka som förstgångare har nog inget med brottsbanan innan att göra om det rör sig om småkriminalitet utan det är nog mer en personligheten som avgör vem som löser den biten.

Men du hade en teori som jag frågade om du ville utveckla som fräck och framåt?

Jag skulle gissa att den tidigare brottshistoriken hos en styckmördare kontra övriga mördare inte skiljer sig åt något särskilt. Kanske till och med att styckmördaren i genomsnitt har ett mindre kriminellt trackrecord, då de flesta mord som följs av styckning troligen sker i bostadsmiljö (då poängen med styckningen är att forsla undan kroppen från brottsplatsen, något som sällan aktualiseras om våldet sker på öppen gata som ju inte på samma sätt kan kopplas till GM). Dessutom antagligen i högre grad utan vittnen, och alltså inte stora, urartade fylleslag.

Jag har ingen statistik att peka på här, men jag tror att den genomsnittlige mördaren på gatan eller annan offentlig plats då har ett genomsnittligt mer kriminellt förflutet, än den som har ihjäl någon i hemmet.

Vidare tror jag inte att man ska se styckningen som en traditionellt kriminell handling. Att stycka en kropp kräver visserligen ett starkt psyke, men jag tror inte att benägenheten att göra det påverkas särskilt mycket utifrån av om man tidigare är dömd för exempelvis inbrott, misshandel, rattfylleri eller så.

Slutsats: Min tes är att inget, eller väldigt lite, går att säga om en gärningsmans brottsliga förflutna utifrån att han styckat kroppen. (Förutom då att han troligen några timmar tidigare gjorde sig skyldig till mord.)
Citera
2011-02-22, 06:14
Medlem
Glitterkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SieurAthos

Jag har också undrat då flera singlar nätdejtar tex.Har polisen tillgång till hennes sms trafik senaste halvåret innan hon dog tex.En tidigare internet kontakt som hon stöter ihop med?
Citera
2011-02-22, 08:18
Medlem
perVers2.1s avatar
[quote=SieurAthos]
Citat:
[/QUOT

Hallå!! Han man inte gått händelserna lite i förväg då? Vi vet ju mycket lite av vad som verkligen hänt?

Så sant som det är sagt!

Ja vad hände dom där dagarna? Tror polisen käkar munkar i väntan på att SB ska klappa ihop o berätta hela historien,, kostnadseffektivt arbetssätt som dock kan generera fettma.
Citera
2011-02-22, 09:12
Medlem
Lalajlajs avatar
Nu är det väl bara en tidsfråga innan han blir släppt, då uppgiften om hårstrået är till en klar fördel för hans klient, enligt advokaten.

Citat:

Polisen hittade ett långt mörkt hårstrå från en okänd person intill Evas styckade kropp.
Nu kan fyndet bli den häktade 51-åringens främsta vapen.
– Det är till klar fördel för min klient, säger hans advokat Carl B Robson.

Självklart är det Aftonbladet som spinner vidare på sin egen omväldande upptäckt, som polisen inte känner till.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8604796.ab

Jag reflekterade även över att man inte längre säger svart utan mörkt hårstrå i artikeln.

Tänkte på att det är märkligt att de inte delger information om ifall spår har hittats av Stefan på tejpen. Jag menar att det mörka hårstrået borde ha en mindre betydelse om man även hittat spår från Stefan.
Senast redigerad av Lalajlaj 2011-02-22 kl. 09:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in