Som du ser så det enda jag finner anmärkningsvärt är en förmåga att klippa navelsträngen med sönerna.
I sådana fall uttrycker du dig väldigt oklart då du skrev följande (min fetmarkering):
Här i tråden är S djävulen och E helgonet men var det så irl? Samtidigt tycker jag att vissa skribenter fördummar E genom att tillskriva henne egenskaper hon inte hade.
Hon var en stark kvinna men hon nöjer sig med att spela andra fiolen i sju år. Låter inte det lite motsägelsefullt?
Hon var inte lik oss för hon studerade under tiden hon födde barn. I nästa andetag känner skribenter sig manade att betona att E var en God moder. Kan man inte vara det om studerar och har småbarn?
En sak som jag har reagerat på är att E verkar ha svårt att klippa navelsträngen med sina söner. Det trixas med adressbyte och en son bodde fortfarande hemma och en annan var uppknuten via företaget.
Det kanske är dags att ta av sig de ljusblå glasögonen och se verkligheten i vitögat.
Och det kan jag bara tolka dels som att du påstår dig veta vilka egenskaper EM hade och dels att en "stark" kvinna inte kan bli försvagad av kärleken.
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Verkligheten är den att det finns en möjlighet att S inte är den GM som nästan alla har gjort honom till.
(min fetmarkering)
Ja, jo, men nu har polisen haft en person anhållen i snart en och halv månad och varje bevis man har hittat har pekat åt den gripnes håll, även om det avgörande beviset, det som stänger fallet, verkar fortfarande lysa med sin frånvaro, då kan man knappast börja skylla på alla som tycker att polisen har rätt man gripen, därmed inte sagt att det är klappat och klart och att bevisen håller hela vägen.
Är det inte litet anmärkningsvärt att SKL inte hunnit analysera klart vad gäller fynden? Har ju gått cirka en månad sedan de flesta fynden gjordes.
Drar mig till minnes ubåtsjakterna på 80-talet: Då hade svenska militär problem med att fullfölja eftersom svensk militär hade reglerad arbetstid och en massa regler för hur många timmar man fick jobba i sträck, maximalt ackumulerad övertid etc. Och när svenska marinofficerare ville måla över det båtnummer som står målat med vitt i stora bokstäver i fören för att öka camouflageförmågan i mörker fick man till svar att sådant stod i strid med reglementet (som är utformat för fredstid).
Är det inte litet anmärkningsvärt att SKL inte hunnit analysera klart vad gäller fynden? Har ju gått cirka en månad sedan de flesta fynden gjordes.
Drar mig till minnes ubåtsjakterna på 80-talet: Då hade svenska militär problem med att fullfölja eftersom svensk militär hade reglerad arbetstid och en massa regler för hur många timmar man fick jobba i sträck, maximalt ackumulerad övertid etc. Och när svenska marinofficerare ville måla över det båtnummer som står målat med vitt i stora bokstäver i fören för att öka camouflageförmågan i mörker fick man till svar att sådant stod i strid med reglementet (som är utformat för fredstid).
Kan man ana att det finns liknande hinder på SKL?
Du menar att nu är det krig?
Jag tror att det är så att vissa typer av analyser SKL gör tar tid, det spelar ingen roll hur mycket personal de sätter på ärendet.
Ja, jo, men nu har polisen haft en person anhållen i snart en och halv månad och varje bevis man har hittat har pekat åt den gripnes hålll
Men är det inte också så att om man misstänker en person och söker efter allt som skulle kunna peka mot honom, så blir resultatet ofrånkomligen att alla bevis man hittar pekar just åt hans håll? Om man i stället skulle se helt objektivt och förutsättningslöst på de fakta/spår som finns kring mordet och styckningen - hur mycket finns det då som pekar på att brottet skulle ha begåtts just av SB?
Men är det inte också så att om man misstänker en person och söker efter allt som skulle kunna peka mot honom, så blir resultatet ofrånkomligen att alla bevis man hittar pekar just åt hans håll? Om man i stället skulle se helt objektivt och förutsättningslöst på de fakta/spår som finns kring mordet och styckningen - hur mycket finns det då som pekar på att brottet skulle ha begåtts just av SB?
Svaret på den frågan känner endast SB, åklagaren, utredande polis och - gärningsmannen. Du & jag & alla andra gycklare, kanaljer & plebejer som dagligen läser och krystar i den här tråden har inte en aning.