2011-01-18, 12:20
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Vad är det som gör att du bara tycks se att de positiva beskrivningarna om SB är fakta och allt som är negativt är bara skvaller?
De flesta av hans nära bekanta som uttalat sig i tidningarna har haft en positiv bild av honom. Men, som jag skrev, "egoistisk" och "egen" finns också bland omdömena.

Citat:
Du envisas med att påstå att Eva och SB inte haft något kärleksförhållande det senaste året, trots att t o m hans advokat säger att de haft relation utöver arbetet.
En relation, ja, men vet vi att det har varit en sexuell relation (dvs en kärleksrelation) det senaste året? Eller är det bara Eva som har hoppats på att kunna etablera en sådan igen, medan SB inte varit intresserad?

Citat:
Dessutom att påstå vad han inte är är väl helt ovidkommande? Att han inte är jägare/fiskare har väl inget med nöjesdödande att göra, det kan lika gärna bero på att han inte finner något intresse i att sitta i timmar på pass i skogen eller vid sjön. Han kanske anser att det är för lite status i det och mer status att spela golf.

Exakt. Därför skrev jag också "Om nu det är skälet till att han varken jagar eller fiskar".

Citat:
Han tycks vara medveten om vilken sida av sig själv han vill visa. Med ditt resonemang skulle jag vara rädd för mina jagande/fiskande vänner eftersom de då kan vara potentiella mördare.
Jag har aldrig ens antytt något sådant. Bara att en person som ogillar våld, vapen, dödande etc rimligen bör ha svårare att använda våld och vapen och att döda. Men självklart är man inte potentiell mördare för att man jagar eller fiskar.

Citat:
Ska jag då tolka det att han inte är dagbarnvårdare som att han inte tycker om barn?
Naturligtvis inte.
Citera
2011-01-18, 12:24
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Men nu blir det ännu mera obegripligt om dom har hittat flera saker på samma plats och dessutom huvudet.

Först hittar man en del på ett ställe och sedan flera andra samlade i ett annt område. Allt verkar ligga vid eller hyfsat nära bilvägar.

Hade allt legat på ett ställe kunde man förstått det. Hade delarna varit utspridda en och en på väl valda gömställen kunde man förstått det. Hade huvudet varit försvunnit för gott kunde man förstått det.

Men detta? Ett till synes slumpmässigt beteende utan någon som helst tanke eller konsekvens.

En fullständigt galen GM med beteende som varierar från timme till timme?
Citera
2011-01-18, 12:24
Medlem
Waadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Avgörande fynd av Eva har hittats
ÖREBRO. Polisen har nu hittat flera kroppsdelar som spridits ut i skogarna vid Kilsbergen.
Det första fyndet är bekräftat från Evas kropp - och nu uppger källor för Expressen att polisen också har hittat flera andra kroppsdelar, bland annat Evas huvud.

http://www.expressen.se/nyheter/1.2295607/avgorande-fynd-av-eva-har-hittats

Se där, dom tycks ha knäckt hans tankegång och handlings-resa vid dumpandet.
Citera
2011-01-18, 12:25
Medlem
MissSoFos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Nu kommer jag att bli sen dit jag ska... MEN

FÖR HELVETE... SKÄRP DIG... DET ÄR FEL ANNELI. INTE SB:S SAMBO!!!

Du outar människor som inte har ett dugg med detta att göra.
Någon jävla hjärna får du väl lov att ha... och lite moral även om vi sitter på FB

Edit. Gå in och radera din länk! Det har jag gjort här nu.

Hur vet du att det inte är hon?
Citera
2011-01-18, 12:25
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Men nu blir det ännu mera obegripligt om dom har hittat flera saker på samma plats och dessutom huvudet.

Först hittar man en del på ett ställe och sedan flera andra samlade i ett annt område. Allt verkar ligga vid eller hyfsat nära bilvägar.

Hade allt legat på ett ställe kunde man förstått det. Hade delarna varit utspridda en och en på väl valda gömställen kunde man förstått det. Hade huvudet varit försvunnit för gott kunde man förstått det.

Men detta? Ett till synes slumpmässigt beteende utan någon som helst tanke eller konsekvens.

*skrattar*
Japp helt lost
Men nu kan man fastställa mer utifrån detta fynd det är jag säker på
Så nu kommer han snart få lite att svara på!

Citat:
Ursprungligen postat av Waadi
Se där, dom tycks ha knäckt hans tankegång och handlings-resa vid dumpandet.

Ja rikskrim är ju på plats ännu med sitt specialteam....
Citera
2011-01-18, 12:28
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Intressant att man utreder koppling till "tvättstugemordet":
http://www.expressen.se/nyheter/1.2295105/uppgifter-i-natt-nu-utreds-koppling-till-tvättstugemordet.

En person som dödat tidigare lär ha lättare att göra det igen, samt stycka en kropp.
Citera
2011-01-18, 12:29
Medlem
rullerojs avatar
Huvudet är ev httat!
Citera
2011-01-18, 12:29
Medlem
Spridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Kanske lite OT, men vad fan såg dessa kvinnor i denne man? Hur kan man vara player om man är 51 år och ser ut som en inavlad bonde i rutig skorta och guldhalsband? Han må varit trevlig, men det är likväl fascinerande hur han kunnat välja och vraka bland kvinnor.
Definitivt inte min typ i alla fall...! Han ser obehaglig ut...
Citera
2011-01-18, 12:30
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel

Ju mer vi får veta desto mindre förstår vi.
Citera
2011-01-18, 12:30
Medlem
Hibernalhattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rulleroj
Huvudet är ev httat!
Källa?
Citera
2011-01-18, 12:31
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibernalhatten
Källa?
http://www.expressen.se/nyheter/1.2295607/avgorande-fynd-av-eva-har-hittats
Citera
2011-01-18, 12:32
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Nu ifrågasätts om SB och EM över huvud taget har haft någon affär; på annat sätt kan man inte tolka uttalandena i denna artikel:

http://www.expressen.se/nyheter/1.2295146/skolchefen-holl-eva-hemlig-i-sju-ar

Av artikeln framgår att EM under åren sagt till sina vänner att hon hade ett förhållande med SB.

SBs vänner/kollegor säger sig å andra sidan inte känna till något om EM över huvud taget. Och menar att de i alla fall borde ha hört honom nämna det under alla år. Märkligt.

Någon som har konkreta belägg för att de två verkligen hade ett förhållande?

Eller bygger vår tro här på tråden enbart på uttalanden från EM?
Senast redigerad av TorkelSnorkel 2011-01-18 kl. 12:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in