Citat:
De flesta av hans nära bekanta som uttalat sig i tidningarna har haft en positiv bild av honom. Men, som jag skrev, "egoistisk" och "egen" finns också bland omdömena.
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Vad är det som gör att du bara tycks se att de positiva beskrivningarna om SB är fakta och allt som är negativt är bara skvaller?
Citat:
En relation, ja, men vet vi att det har varit en sexuell relation (dvs en kärleksrelation) det senaste året? Eller är det bara Eva som har hoppats på att kunna etablera en sådan igen, medan SB inte varit intresserad?
Du envisas med att påstå att Eva och SB inte haft något kärleksförhållande det senaste året, trots att t o m hans advokat säger att de haft relation utöver arbetet.
Citat:
Dessutom att påstå vad han inte är är väl helt ovidkommande? Att han inte är jägare/fiskare har väl inget med nöjesdödande att göra, det kan lika gärna bero på att han inte finner något intresse i att sitta i timmar på pass i skogen eller vid sjön. Han kanske anser att det är för lite status i det och mer status att spela golf.
Exakt. Därför skrev jag också "Om nu det är skälet till att han varken jagar eller fiskar".
Citat:
Jag har aldrig ens antytt något sådant. Bara att en person som ogillar våld, vapen, dödande etc rimligen bör ha svårare att använda våld och vapen och att döda. Men självklart är man inte potentiell mördare för att man jagar eller fiskar.
Han tycks vara medveten om vilken sida av sig själv han vill visa. Med ditt resonemang skulle jag vara rädd för mina jagande/fiskande vänner eftersom de då kan vara potentiella mördare.
Citat:
Naturligtvis inte.
Ska jag då tolka det att han inte är dagbarnvårdare som att han inte tycker om barn?