2011-02-03, 00:25
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Rörande Valla vid Katrineholm så finns det två stycken om det har någon betydelse.

http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?z=5&mp=%3Cpts%3E%3Cpt%20x%3D%2215329 49%22%20y%3D%226544374%22%20i%3D%22http%3A//www.hitta.se/images/point.png%22%3E%3Ct%3E%28ny%20punkt%29%26lt%3BA%20 style%3D%22DISPLAY%3A%20block%3B%20FLOAT%3A%20righ t%3B%20COLOR%3A%20%23999%3B%20FONT-SIZE%3A%2010px%3B%20CURSOR%3A%20pointer%3B%20TEXT-DECORATION%3A%2 0underline%3B%20cssFloat%3A%20right%22%26gt%3BSt%E 4ng%26lt%3B/A%26gt%3B%0D%0A%26lt%3BDIV%20style%3D%22BACKGROUND -IMAGE%3A%20url%28http%3A//www.hitta.se/images/hmap/infobox_pointer_bottom.gif%29%3B%20Z-INDEX%3A%203010000%3B%20POSITION%3A%20absolute%3B% 20PADDING-BOT TOM%3A%200px%3B%20MARGIN%3A%200px%3B%20PADDING-LEFT%3A%200px%3B%20WIDTH%3A%2027px%3B%20BOTTOM%3A% 20- 14px%3B%20PADDING-RIGHT%3A%200px%3B%20BACKGROUND-REPEAT%3A%20no-repeat%3B%20HEIGHT%3A%2014px%3B%20OV ERFLOW%3A%20hidden%3B%20PADDING-TOP%3A%200px%3B%20LEFT%3A%2015px%22%26gt%3B%26lt%3 B/DIV%26gt%3B%3C/t%3E%3C/pt%3E%3Cpt%20x%3D%221533824%22%20y%3D%226537924%22 %20i%3D%22http%3A//www.hitta.se/images/point.png%22%3E%3Ct%3ESkogsbruk%3F%3C/t%3E%3C/pt%3E%3C/pts%3E

Gäller det adressen också ?
Nej men allvarligt talat det här är detaljer egentligen
Vi har adressen från 1970 och i dag är det den som vi talar om min medskribent och jag detta är på samma linje vilket Valla det gäller .

I Efterlyst är det kamera på avstånd som man har bilen på bild.
11.04 i programmet på 3 play
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-02-03 kl. 00:32.
Citera
2011-02-03, 00:28
Medlem
Sunsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunset
Det jag fetmarkerat stämmer men i kvällens Efterlyst sa de bland annat följande: "Torbjörn Carlsson dementerar uppgifterna i kvällstidningarna att det ska va fastslaget att den bil som Eva syns hoppa in i är den nu misstänkte mannens cadillac."

Jag citerar mig själv och lägger till vad som mer sades i samband med den händelsen:

"Däremot kan han bekräfta att kameran på avstånd fångat Eva Magnusson som kliver in i en mörk bil"

Detta låter för mig något märkligt. Om avståndet inte är längre än att det går att identifiera EM så borde man väl rimligen också kunna se vad det är för bil? Detta under förutsättning att man ser tillräckligt mycket av bilen.
Citera
2011-02-03, 00:30
Medlem
mercys avatar
Citat:
Jag har läst samma inlägg som du referera till i SM. Mitt intryck av uppgifterna i kvällens Efterlyst är överensstämmande med ditt intryck.

Jag fick oxå uppfattningen att kameran satt längre ifrån bilen än vad vi tidigare har utgått ifrån och högre upp. Är det någon annan som uppfattat det på samma vis?

Mitt intryck är också att man inte kan se så mycket av bilen.

Om bilen nu faller bort ( hundarna har väl inte markerat i bilen? ) så är frågan hur exakt man kan pejla en mobils position. Om det går att exakt säga om SB´s mobil befunnit sig där kroppsdelar senare upphittades. Vad kom vi fram till i den frågan egentligen?
Citera
2011-02-03, 00:31
Medlem
PhDSalanders avatar
[quote=MeMajk
Så fick jag uppfattningen när det gäller bilarna att: de vill ha uppgifter om någon ev sett Cadillacén + att de vill ha in uppgifter om den ”mörka” bil som Eva går in i. Alltså 1 st Cadillac + 1 st golf + 1st "mörk" bil
Jens Lapidus verkade vilja dämpa ner de andras iver över att den nu misstänkte skulle vara GM till 100%. För övrigt verkade han mer sansad i de andra inslagen också än vad de andra två tomtarna var.
Fick en känsla av att de hade med inslaget för att locka tittare och det var mer som ”utfyllnad” i ett för övrigt ganska blekt avsnitt.[/QUOTE]

Det kallas förstås att lägga en dimridå det där med "den mörka bilen".
Nu gör man en omskrivning av uppgiften att det är en svart Caddilac som filmats, nu heter det "en mörk bil" istället.
Tror verkligen inte att det helt plötsligt handlar om TRE bilar! "En mörk bil" och "en mörk man" ?
Som sagt, allt handlar nu om att dementera så mycket som går at det som läckt ut. man".---->

Vad gäller statistik på kvinnomord, så är GM i de flesta fall anhörig, ja, men då syftas på partner , make, osv, eller person som med någon känslomässig/sexuell encounter till BO.

exempel....
En berusad man som slår ihjäl sin manliga supkompis döms till livstid. En man som otroligt brutalt mördar sin hustru med knivhugg av kökskniv och strypning döms till ett mildare straff , kanske tio års fängelse.
En dom i Högsta Domstolen har blivit prejudicerande för mildare straffsättning för kvinnor som brutalt mördas. Flera inom advokatförbundet anser att HD-domen varit fatalt ledande för lägre domstolar att döma allvarliga kvinnomord till kortare straff.

Very likely mot bakgrund dels av att kvinnomord döms såpass "milt" och dels med bekymret med att detta inte skall hamna på indiciernas vajande lina, så väntar de som försöker jobba i fred med utredningsarbetet i det längsta för att ha tillräckligt på fötterna och att kunna planera förhör med MG så inget går snett. Tips MÅSTE kollas, och så länge som hönor görs av små isvaker som kollas, förstår jag hur störda man måste känna sig.
Nu jobbas frenetiskt för att hitta brottsplats respektive styckningsplats.
-för min del - väntar på FUP och tittar på Wallander so long.
Citera
2011-02-03, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Absolut, det ser inte ens ut som det är fotat på samma ställe som den jag har sett tidigare. Kameran i Efterlyst satt ju högt uppe på husknuten.
Och vad säger att tv-folket vet vilken kamera det är? Ska förbaske mig åka dit imorron och titta om det finns fler.
Citera
2011-02-03, 00:36
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Mitt intryck är också att man inte kan se så mycket av bilen.

Om bilen nu faller bort ( hundarna har väl inte markerat i bilen? ) så är frågan hur exakt man kan pejla en mobils position. Om det går att exakt säga om SB´s mobil befunnit sig där kroppsdelar senare upphittades. Vad kom vi fram till i den frågan egentligen?

Inget. Iaf inget mer än en länk i indiciekedjan, eller kanske bara en halv.
Citera
2011-02-03, 00:38
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Det kallas förstås att lägga en dimridå det där med "den mörka bilen".
Nu gör man en omskrivning av uppgiften att det är en svart Caddilac som filmats, nu heter det "en mörk bil" istället.
Tror verkligen inte att det helt plötsligt handlar om TRE bilar! "En mörk bil" och "en mörk man" ?

Polisen har väl aldrig sagt att E stiger in i S bil. Det är väl media som utgår från att den svarta bilen är en Cadillac.
Citera
2011-02-03, 00:39
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Inget. Iaf inget mer än en länk i indiciekedjan, eller kanske bara en halv.

Och 2 förhör på 1 månad, hmmm.
Citera
2011-02-03, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urkinha
Det var en tredjehandsversion om att SB tjänstgjorde med FN i Libanon. Har du hört det tidigare?
(det borde ha varit innan han gick i lärarhögskolan om det är sant)

Tyvärr vet jag inte så mycket om SB och vad han hade gjort tidigare. Jag minns honom som trevlig och positiv. Inte en person som skröt om sina betyg och andra meriter och hade behov av att hävda sig, snarare en ganska lågmäld person som inte gjorde mycket väsen av sig. Det är möjligt att han har förändrats väldigt mycket under de senaste 15 åren. Jag kände faktiskt inte ens igen honom på bilderna som visats på nätet. Den pigga och pojkaktiga blicken han hade förr var borta och jag måste hålla med om att han ser ganska sliten ut. Så han kanske har genomgått en metarmorfos från en blyg snäll kille till en kallhamrad karriärist med kvinnoaffärer. 15 år är ju trots allt en ganska lång tid.
Citera
2011-02-03, 00:40
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Polisen har väl aldrig sagt att E stiger in i S bil. Det är väl media som utgår från att den svarta bilen är en Cadillac.

Polisen sa cadillac i dag på efterlyst även berättarrösten sa mannens cadillac.
Jag tror ändå den är naglad och att det handlar om eventuella tider.
Indicier är hela fallet och man vill ha in fler uppgifter om dessa 2 bilarna om någon noterat dessa.

Citat:
Ursprungligen postat av AnnaWe
Tyvärr vet jag inte så mycket om SB och vad han hade gjort tidigare. Jag minns honom som trevlig och positiv. Inte en person som skröt om sina betyg och andra meriter och hade behov av att hävda sig, snarare en ganska lågmäld person som inte gjorde mycket väsen av sig. Det är möjligt att han har förändrats väldigt mycket under de senaste 15 åren. Jag kände faktiskt inte ens igen honom på bilderna som visats på nätet. Den pigga och pojkaktiga blicken han hade förr var borta och jag måste hålla med om att han ser ganska sliten ut. Så han kanske har genomgått en metarmorfos från en blyg snäll kille till en kallhamrad karriärist med kvinnoaffärer. 15 år är ju trots allt en ganska lång tid.

Under hur lång tid umgicks du med dessa båda eller att du såg dom i olika sammanhang?
Idrotta och tränade han även då?

Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Och 2 förhör på 1 månad, hmmm.

Väldigt konstigt ja man borde pumpa skiten ur han så han vacklar och försäger sig.
Alla experter som är på plats och att man inte kan förhöra han mer?
Kanske inte har lyckats bryta hans historia än då så man inväntar något som knäcker den .
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-02-03 kl. 00:45.
Citera
2011-02-03, 00:42
Medlem
Fiolins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Mjo, kan förstå ditt tänk men om det är det omvända så finns det ett större tidsspann att hinna med "både det ena och andra" om vi utgår från att det funna liket nu verkligen blev lik direkt vid "bortförandet" men det mesta som "läckt ut" pekar ju på det
Bortförandet tror jag likaså skedde senare delen av onsdagen, mycket möjligt att de stämt träff, AA bortrest. Allt SB gjorde på dagen likt en duracellkanin var planerat som alibi (fixade ev sopsäckar o dyl före) o kan också tyda på viss rastlöshet inför vad som komma skall. Efter all förberedelse, mordet sker o han har många timmar i skydd av mörkret att göra resten, städa upp o ev elda ngt i stugans spis (vintertid ryker det i varje skorsten på landet = inget konstigt).
Citera
2011-02-03, 00:45
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:

Nej, det kommer nog från en säker källa. Men för nåm vecka sen diskuterade vi om det gick att avgöra om hon klev i eller ur bilen, och det skrev nån att det gjorde. Så man får väl utgå från att hon klev i, men såg nån att de åkte iväg, det vet inte jag. Och hur långt åkte de, kanske bara så att kameran inte såg dom. Och kom hon kanske tillbaks och blev avsläppt utom kamerans räckvidd.
Nej, det verkar intesom dom har mycket kött på benen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in