2011-01-31, 20:29
Medlem
doktor-millers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0xdeadbabe
Lustigt, den beskrivningen passar in på många av mina kolleger som är liksom jag seniora ingenjörer stirrandes på skärmar hela dagen. Jag tror man kan placera in hud och ögonproblem till vad man än vill få det till

och om man tittar på golffilmen så ser han faktiskt riktigt fräsch ut för sin ålder så fotona gör honom inte rättvis mot när man ser honom live så att bedöma en person efter endast tre foton som figurerar runt överallt känns inte rätt (i så fall ser golfkompisen "farligare" ut)
Citera
2011-01-31, 20:37
Medlem
urkinhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doktor-miller
och om man tittar på golffilmen så ser han faktiskt riktigt fräsch ut för sin ålder så fotona gör honom inte rättvis mot när man ser honom live så att bedöma en person efter endast tre foton som figurerar runt överallt känns inte rätt (i så fall ser golfkompisen "farligare" ut)

Ursäkta om jag är lite för direkt, men med tanke på att du har tillgång till mer info än de flesta andra här kan jag inte låta bli och fråga dig:
Har du läst MeMajks mm teori om att det varit Evas pundare son ströp sin mor? Hur pass bra matchar det med det du vet?
Citera
2011-01-31, 20:40
Medlem
doktor-millers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det kan bli mycket besvärligt. Jag kan inte på rak arm komma på någon metod som skulle vara tillämplig för det inom det tidsintervall som det skulle vara fråga om här.

Jag kanske var lite otydlig, det jag menade var om det märks någon skillnad om blodet skulle ha funnits där typ i ett halvår till ett år eller bara i någon månad
Citera
2011-01-31, 20:41
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doktor-miller

Skulle Doktor Miller vänligen kunna ange länken till den aktuella golffilmen, då detta live-inslag känns ovärderligt för att ev ompröva min åsikt.

Tack på förhand, Salander
Citera
2011-01-31, 20:41
Medlem
cem77s avatar
Teori:

Släkting/son/pojkvän har drogproblem. För att finansiera detta langas en del droger. Eva upptäcker detta och förstör/kastar drogerna alternativt får reda på vad som sker och hotar att personen måste sluta annars ska hon prata med polisen?...
Sen är det ju ganska lätt att räkna ut vad som sker. Någon måste dö.
Citera
2011-01-31, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Nu fattar jag ingenting.

I din egen sammanfattning från första sidan skriver du...

11:30 (Osäkert klockslag. Kan variera nån kvart fram eller tillbaka). Kommer inte till ett avtalat lunchmöte. Troligen är det en son hon ska träffa. Lunchmötet ringer upp henne. Någon svarar men det hörs bara ett skrapande ljud. När personen ringer upp igen en stund senare är telefonen avstängd.

Vad har ändrats nu...

Edit: Eller menar du att när sonen skulle ringa återbud till lunchen så svarade hon inte?

Om tidslinjen stämmer perfekt och EM eftersöktes med telefon direkt efter 11:30 så borde tidsmöjligheten att genomföra dådet, dölja kroppen osv. vara ganska liten.
EM var på jobbet, hade startat datorn osv. Det borde alltså varit efter 08:30 som hon hoppade in i SB:s bil och försvann. Troligtvis ännu senare, kanske 9-09:30. Eller så kan det ha varit i anslutning till Lunchen kanske?
Hursomhelst verkar gapet vara max 2,5h. Troligtvis ännu mindre. Jag tror att alla teorier om att de hade BDSM sex ändå faller på grund av den korta tiden, såvida de inte lekte med rep i baksätet på SBs cadillac. mobillokaliseringen och trafik till mobilerna borde ändå ge goda indikationer om var de höll hus och vad de gjorde efter inhoppandet i bilen.
Citera
2011-01-31, 20:50
Medlem
Findmypasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sWeePerr
Jag tror jag börjar få ett grepp om vad det här målet handlar om egentligen. En kanske inte så trevlig känsla vill jag tillägga. Det efter att ha googlat fru miljöåklagare, Helena Eckerrot Flodin, och sett hennes track record. Har hon öht sysslat med brottmål tidigare?

http://www.nwt.se/karlskoga/article44783.ece

http://www.dalademokraten.se/sida/id/530/

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=159&artikel=757799

http://www.jaktojagare.se/aklagare-ger-upp-om-tjuvskjuten-appelbovarg

http://www.dalademokraten.se/sida/id/25697/

Var hon den enda åklagaren de kunde skaka fram under julhelgen?

Det är riktigt Eckerrot Flodin är ökänd i hela länet sedan ganska många år tillbaka. Hon har klamrat sig fast vid diverse miljöärenden med en terriers envishet. Vanligtvis har det slutat med att åtalet har lagts ner. I några fall har hon lyckats nita någon stackare på låg nivå i organisationen.

Av en tillfällighet, jouren under nyårshelgen, fick hon sitt livs chans att hamna i rampljuset och kanske historieböckerna. Jag ifrågasätter om Eckerrot Flodin är rätt åklagare att hantera det här målet.
Citera
2011-01-31, 20:58
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findmypast
Det är riktigt Eckerrot Flodin är ökänd i hela länet sedan ganska många år tillbaka. Hon har klamrat sig fast vid diverse miljöärenden med en terriers envishet. Vanligtvis har det slutat med att åtalet har lagts ner. I några fall har hon lyckats nita någon stackare på låg nivå i organisationen.

Av en tillfällighet, jouren under nyårshelgen, fick hon sitt livs chans att hamna i rampljuset och kanske historieböckerna. Jag ifrågasätter om Eckerrot Flodin är rätt åklagare att hantera det här målet.
Fungerar det normalt så att den åklagare som har jouren när en utredning inleds också är den som får ta hand om fallet framöver?

I fallet med Julian Assange, t ex, så bytte man åklagare ett antal gånger de inledande veckorna.
Citera
2011-01-31, 20:58
Medlem
doktor-millers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urkinha
Ursäkta om jag är lite för direkt, men med tanke på att du har tillgång till mer info än de flesta andra här kan jag inte låta bli och fråga dig:
Har du läst MeMajks mm teori om att det varit Evas pundare son ströp sin mor? Hur pass bra matchar det med det du vet?

det kan jag aldrig drömma om med den infon som jag har, men detsamma säger ju vänner och bekanta om den misstänkte GM. Men enligt andra källor så är man 100% säker på att SB är inblandad men det gäller att kunna bevisa det, som du säkert vet har vissa klarat sig undan trots att det funnits så mycket bevis, det gäller att hitta de avgörande bevisen för att han ska bli fälld.
Citera
2011-01-31, 21:00
Medlem
doktor-millers avatar
Citat:

Det ifrågasätter jag också
Citera
2011-01-31, 21:03
Medlem
Vad vet man om den misstänkte? Om hans person? Är han en dubbelnatur som det hintats i blaskorna?
Citera
2011-01-31, 21:06
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:

Jag har haft en intuitiv känsla att det har legat till på det viset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in