2011-02-05, 14:05
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kam
Hade inte grannen sagt att hon kunde vänta en timme till? Om han var riktigt stressad hann han spela golf under den timmen.

Om det stämmer så hann han förmodligen med golfen mellan och hämtade sin tvätt efter 13:05.
Citera
2011-02-05, 14:09
Medlem
katamari.damacys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
Jag ser ingen annan utväg än att böja mig för detta initierade svar - en illusion fattigare vad kvinnors mognad och förnuft anbelangar , men å andra sidan måhända en aning mindre naiv än tidigare .

Jag tror att tankefelet ligger i att älskarinnan (eller älskaren) skulle vara den som gör fel och därför skulle känna skuldkänslor och därför inte pratar med andra om det. Men det är ju den som vänstrar som gör fel, som bör känna skuld och som därför troligen tiger med det.

Tycker man ska ta med detta när man diskuterar EM:s och SB:s relation med. Det var inte EM som var otrogen. Fanns ingen anledning för henne att skämmas. Det var SB som förde folk bakom ljuset och som teg som muren.
Jag vet att det finns de här i tråden som lägger skuld på älskaren/älskarinnan, som anser att man inte ska röra det som tillhör nån annan (för att uttrycka mig lite grovt) men jag anser att ALL skuld i en otrohetsaffär ligger på den som lovat nån annan trohet.
Citera
2011-02-05, 14:10
Medlem
CROSS-i-takets avatar
[quote=Lalajlaj]
Citat:
Ursprungligen postat av CROSS-i-taket
Detta mer fikat på jobbet på förmiddagen är detta klarlagt? Hur är det med fikat på eftermiddagen? Borde inte rimligtvis SB ha varit på sin arbetsplats först på morgonen, c:a 08 eller när en studierektor nu börjar, eller är han frånvarande fram till fikat på förmiddagen och sedan frånvarande till efter golfen?

Jag undrar detsamma!
Vi får med gemensamma krafter leta upp "källorna"och ange dem, bekräfta eller vederlägga. Det är upp till var och en att bedöma "källans" trovärdighet.
Det finns fortfarande uppgifter i detta "skelett till en tidslinje", som behöver putsas till, strykas eller kompletteras.
Hoppas på ytterligare hjälp med detta!
Bekräftelser kommer vi ändå inte att få förrän senare.
Citera
2011-02-05, 14:12
Medlem
Sunsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det står i ett inlägg i ett annat forum att S ska köpt tejp och sopsäckar på Willys nära Öru. Detta tas upp i en tidslinje som sanning.

Ett vittne som säger sig känna E ska ha sett henne i Nora under em. Hon berättar i media om detta. Hon anses tydligen som en mytoman.

Vittnesmål 1 talar till S nackdel alltså är det sant.
Vittnesmål 2 talar till S fördel alltså är det osant.

Om det hade gällt E så tror jag att trovärdigheten i vittnesmålen hade bedömts omvänt.

Jag får precis samma känsla som du. Allt ska vridas och vändas för att SB ska vara lika med GM.
Citera
2011-02-05, 14:12
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det står i ett inlägg i ett annat forum att S ska köpt tejp och sopsäckar på Willys nära Öru. Detta tas upp i en tidslinje som sanning.

Ett vittne som säger sig känna E ska ha sett henne i Nora under em. Hon berättar i media om detta. Hon anses tydligen som en mytoman.

Vittnesmål 1 talar till S nackdel alltså är det sant.
Vittnesmål 2 talar till S fördel alltså är det osant.

Om det hade gällt E så tror jag att trovärdigheten i vittnesmålen hade bedömts omvänt.

Helt rätt, inköpet är långt i från bekräftat.

Vittnet på eftermiddagen i Nora förbryllar därför att hon var så säker och dessutom kände Eva väl.
Citera
2011-02-05, 14:16
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunset
Jag får precis samma känsla som du. Allt ska vridas och vändas för att SB ska vara lika med GM.

Problemet som uppstår i sådana här trådar, och ofta i media också, är att de som diskuterar ofta tar parti för någon sida. En uppgift kan alltid uttalas till för eller nackdel beroende på hur man vill att det ska uppfattas.

Att bara presentera rena fakta gör att det blir mer objektivt och det blir även lättare att i slutändan lägga ihop pusslet.
Citera
2011-02-05, 14:16
Medlem
Ursa-minors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorbIda
Hur skulle du känna dej, inlåst i 7 kvm cell och misstrodd av polis, åklagare och domare? Jag skulle må riktigt, riktigt dåligt. Under den / de försa dagarna kanske jag ändå skulle kunna uppbringa något hopp om att misstaget snart rättas till. Med största sannolikhet skulle jag bryta ihop fullständigt, då jag inser att de misstror mej. Skulle nog vädja och be att de måste tro mej. Naturligtvis är jag ingen mall för hur människor fungerar men jag tror att många skulle reagera så.
Spelad upprördhet är lätt att genomskåda.
Men, allt det där spelar ingen roll, det är bara "mjukvara". Spelar ingen roll hur någon beter sig inlåst i häktet. Det är bevis som räknas.

Jag skulle må jävligt men jag är inte lugn och sansad typ som kontrollerar sina känslor. Men jag skulle säkert jävligare om jag vare skyldig utan vetskap vad har polisen, har de hittat bevis?
Men jag känner folk som hanterar mest stressande situation med lugn och ro. Sett en kollega när han fick telefonsamtal med budskap att hans mamma dog. Han rörde inte en min, helt lugn avslutade samtalet och berättade det för mig. Jag var chockad att han var sa lugn.
Visserligen så SB har tillgång till både präst och psykiatrikern och troligtvis de gett honom råd hur han ska hantera allt det där.
Jag är inte övertygad varken om SB-s skuld eller oskuld men försöker se på olika situationer att det finns logisk förklaring till olika fakta. Gillar inte att man försöker vrida allt till hans nackdel.
Citera
2011-02-05, 14:21
Medlem
CROSS-i-takets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Vittnet på eftermiddagen i Nora förbryllar därför att hon var så säker och dessutom kände Eva väl.

Om SB visar sig vara GM, om inköpen kan bekräftas med kameror, kvitton och batchanalyser av tejp och säckar...
...och Nora-vittnet har rätt, dvs EM var vid liv på torsdag em,
då tyder det på att det rör sig om ett planerat styckmord.
Senast redigerad av CROSS-i-taket 2011-02-05 kl. 14:24.
Citera
2011-02-05, 14:22
Medlem
Mollyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
Visserligen är jag man, men jag tror mig inte vara särskilt naiv. Likväl är jag övertygad om att de flesta kvinnor som är älskarinnor eller har tillfälliga förhållanden med någon gift man inte berättar om detta för sina väninnor. Främst därför att de med största säkerhet inte vill att deras relation ska avslöjas, men även därför att många inte anser det vara någon särskilt berömvärd situation. Om de har någon riktigt nära vän (eller ett syskon), så kanske de i förtroende berättar om sin otrohetsrelation, men jag tror verkligen inte att mogna och förnuftiga kvinnor i 50-årsåldern berättar för sina väninnor att de har ihop det med en gift man.

Jag utgår från mig själv och mina väninnor. Och ingen av oss är längre 20. Jag skulle våga påstå att till och med de väninnor som själva är otrogna mot sina egna män har berättat detta. Och betänk att SB och EM varit ihop rätt länge. Och att hennes väninnor faktiskt vittnat om att dom kände till förhållandet. Så det är väl rätt uppenbart att EM gjort som jag och pratat med väninnorna om SB.
Citera
2011-02-05, 14:23
Medlem
bagarn29s avatar
[quote=Lalajlaj]
Citat:

Detta mer fikat på jobbet på förmiddagen är detta klarlagt? Hur är det med fikat på eftermiddagen?

Borde inte rimligtvis SB ha varit på sin arbetsplats först på morgonen, c:a 08 eller när en studierektor nu börjar, eller är han frånvarande fram till fikat på förmiddagen och sedan frånvarande till efter golfen?

https://www.flashback.org/sp28184142

Det finns ytterligare inlägg om fikat men jag hittar inte det.
Citera
2011-02-05, 14:24
Medlem
Mollyss avatar
Citat:
Då är du trots allt ganska naiv!

Ja, jag är förvånad att det skulle vara en nyhet att kvinnor pratar med varandra om de mest intima detaljer... Även om dom passerat 50.
Citera
2011-02-05, 14:25
Medlem
Dr_Kronas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det är väldigt populärt att spekulera om medhjälpare i krimtrådarna på Flashback, men det har veterligen aldrig varit rätt. En medhjälpare i det här fallet måste rimligen vara obrottsligt pålitlig och lojal, och dessutom ha samma incitament till att röja EM ur vägen. Som jag ser det finns det bara en människa som ens kan tänkas stämma in på den beskrivningen, och det är AA.

Precis vad jag också tror och tidigare har skrivit.
Många verkar tro att det är som en invecklad mordhistoria på tv, där allt måste vara helt otroligt och att det endast kommer att avslöjas den sista minuten av programmet.

Det mesta pekar på att polisen har tagit rätt man. Problemet är om bevisningen räcker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in