Citat:
Ursprungligen postat av MorbIda
Hur skulle du känna dej, inlåst i 7 kvm cell och misstrodd av polis, åklagare och domare? Jag skulle må riktigt, riktigt dåligt. Under den / de försa dagarna kanske jag ändå skulle kunna uppbringa något hopp om att misstaget snart rättas till. Med största sannolikhet skulle jag bryta ihop fullständigt, då jag inser att de misstror mej. Skulle nog vädja och be att de måste tro mej. Naturligtvis är jag ingen mall för hur människor fungerar men jag tror att många skulle reagera så.
Spelad upprördhet är lätt att genomskåda.
Men, allt det där spelar ingen roll, det är bara "mjukvara". Spelar ingen roll hur någon beter sig inlåst i häktet. Det är bevis som räknas.
Jag skulle må jävligt men jag är inte lugn och sansad typ som kontrollerar sina känslor. Men jag skulle säkert jävligare om jag vare skyldig utan vetskap vad har polisen, har de hittat bevis?
Men jag känner folk som hanterar mest stressande situation med lugn och ro. Sett en kollega när han fick telefonsamtal med budskap att hans mamma dog. Han rörde inte en min, helt lugn avslutade samtalet och berättade det för mig. Jag var chockad att han var sa lugn.
Visserligen så SB har tillgång till både präst och psykiatrikern och troligtvis de gett honom råd hur han ska hantera allt det där.
Jag är inte övertygad varken om SB-s skuld eller oskuld men försöker se på olika situationer att det finns logisk förklaring till olika fakta. Gillar inte att man försöker vrida allt till hans nackdel.