Citat:
Ursprungligen postat av Haagbard
Detta stämmer väl inte riktigt, denna glidningan har väl du själv hittat på?
Tydligen gick ryktet ut på att hon dessutom hade snackat om någon som hon hade någon relation till som gick på heroin. Men mitt resonemang om hur ryktessvängen kan förstora och och sensationalisera uppgifter kvarstår oförändrat. Vad det egentligen var som du betraktar som en "glidning" är lite oklart, likaså vad det är dom du anser är de rimliga slutsatserna att dra från den obekräftade informationen i tråden.
Citat:
Även här kommer påhittade uppgifter.
Jaså? Då kanske det är bra att du
beriktigar dem, i stället för att bara slappt påhittförklara dem. Jag kollade inte upp detaljerna i Karimfallet innan jag postade det erkänner jag villigt, men så långt jag skrev där har jag mycket svårt att tro att något jag skrev skulle kunna vara missvisande. Så det är mycket lämpligt att du skriver ett inlägg som inte bara går ut på att den där Hamilkar är allmänt opålitlig, och sprider missvisande information i tråden, utan också
dokumenterar detta. Även om du i egna ögon skulle vara Kung Gud, all kunskaps urkälla, så kanske inte alla andra omedelbart inser inte bara att en postare med 150 postningar totalt på forumet sitter inne med den uppenbarade sanningen, utan också att det ska vara självklart vilken denna sanning är utan att den sägs.