2011-02-02, 23:57
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av memajk
Mycket bra fråga! Och det finns mej veteriligt inga belägg belägg för det.

Citat:
Ursprungligen postat av doktor-miller
suck
Men du, doktor-miller: Visst kan du köra taktiken att sucka åt alla som inte tycker som du.

Men eftersom SB nu sitter häktad för mord "den 29:e eller någon dag därefter" så betyder det att du vet mer än polis och åklagare om man ska tro din "suck" ovan.

Och om du vet mer än polis och åklagare så måste du rimligen ha fått den informationen från mördaren.

Men det tror jag inte heller på.
Senast redigerad av TorkelSnorkel 2011-02-03 kl. 00:03.
Citera
2011-02-03, 00:02
Medlem
Fiolins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Mycket bra fråga! Och det finns mej veteriligt inga belägg belägg för det.
Jag tror mer på att mordet skett på senare delen av onsdagen, styckningen nära inpå o dumpningen i skydd av mörkret. Mordet samt styckning i närområde dumpningsplatserna. Fara runt med lik i bilen i ö-o eller liggandes öppet i skogen/i stuga låter helt koko o för iskallt.
Citera
2011-02-03, 00:03
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det är ytterst besynnerligt om filmen har sänts i ett nyhetsinslag och ingen här i tråden har sett den, Det är vidare synnerligen besynnerligt om den extremt tystlåtna örebropolisen plötsligt skulle ha flängt upp den typen av bevismaterial i offentligheten. Dessutom föreligger tidningsuppgifter om att bilmodellen faktiskt hade identifierats. Och dessutom blev SB häktad på skälig misstanke, och bilbilden är det enda tidiga bevismaterial vi känner till.

Det är just i ett sånt här läge i ett kriminalfall, med stiltje med information från förundersökningsledningen, som det brukar dyka upp desinformation i såna här trådar. Jag tror att vi ska vara mycket försiktiga med att ta uppgiften om att man bara kan se bilens tak på bilderna från övervakningskameran för goda utan vidare.

Jag refererade till ett par personer som jag känner väl och som säger att de sett en kort filmfrekvens i ett nyhetsinslag. Jag refererade också till ett annat forum där några personer beskriver samma inslag.Jag har noga poängterat att jag själv inte sett tvsändningen. Skulle det visa sig vara felaktigt får jag givetvis ta på mig dumstruten och själv äta upp spindelfridas gamla strumpor.

I kvällens efterlyst som jag själv sett fick jag däremot intrycket att det inte gick att utröna vilken typ av bil Eva klev in i annat än att det var en mörk bil.
Citera
2011-02-03, 00:05
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel<br /> Blev fel på citatet. Var Bangans citat. Har rättat.<br /> <br /> Vad jag menar är att det verkar som om du och Bangan möjligtvis talar om två olika Valla. Bangan talar om "en villa vid gatan", men jag hittar inga gator med villor utan bara ren landsbygd.[/QUOTE

Vet inte om det är bugg men citaten blir fel och nu poppar de upp fetning.
Nej jag tror vi talar om samma Valla. Valla i Katrineholms kommun
Men det är ju inte jätteviktigt så sett.
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-02-03 kl. 00:09.
Citera
2011-02-03, 00:09
Medlem
doktor-millers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Men du, doktor-miller: Visst kan du köra taktiken att sucka åt alla som inte tycker som du.

Men eftersom SB nu sitter häktad för mord "den 29:e eller någon dag därefter" så betyder det att du vet mer än polis och åklagare om man ska tro din "suck" ovan.

Och om du vet mer än polis och åklagare så måste du rimligen ha fått den informationen från mördaren.

Men det tror jag inte heller på.

Sucka åt alla det har du nog fått om bakfoten TorkelSnorkel min suck gäller en person som talar en massa skit men inte har ett dugg konkret att komma med och dessutom skriv-svårigheter, eller möjligtvis påtänd
Citera
2011-02-03, 00:10
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Jag refererade till ett par personer som jag känner väl och som säger att de sett en kort filmfrekvens i ett nyhetsinslag. Jag refererade också till ett annat forum där några personer beskriver samma inslag.Jag har noga poängterat att jag själv inte sett tvsändningen. Skulle det visa sig vara felaktigt får jag givetvis ta på mig dumstruten och själv äta upp spindelfridas gamla strumpor.

I kvällens efterlyst som jag själv sett fick jag däremot intrycket att det inte gick att utröna vilken typ av bil Eva klev in i annat än att det var en mörk bil.

Jag har läst samma inlägg som du referera till i SM. Mitt intryck av uppgifterna i kvällens Efterlyst är överensstämmande med ditt intryck.

Jag fick oxå uppfattningen att kameran satt längre ifrån bilen än vad vi tidigare har utgått ifrån och högre upp. Är det någon annan som uppfattat det på samma vis?
Citera
2011-02-03, 00:12
Medlem
Sunsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det är ytterst besynnerligt om filmen har sänts i ett nyhetsinslag och ingen här i tråden har sett den, Det är vidare synnerligen besynnerligt om den extremt tystlåtna örebropolisen plötsligt skulle ha flängt upp den typen av bevismaterial i offentligheten. Dessutom föreligger tidningsuppgifter om att bilmodellen faktiskt hade identifierats. Och dessutom blev SB häktad på skälig misstanke, och bilbilden är det enda tidiga bevismaterial vi känner till.

Det är just i ett sånt här läge i ett kriminalfall, med stiltje med information från förundersökningsledningen, som det brukar dyka upp desinformation i såna här trådar. Jag tror att vi ska vara mycket försiktiga med att ta uppgiften om att man bara kan se bilens tak på bilderna från övervakningskameran för goda utan vidare.

Det jag fetmarkerat stämmer men i kvällens Efterlyst sa de bland annat följande: "Torbjörn Carlsson dementerar uppgifterna i kvällstidningarna att det ska va fastslaget att den bil som Eva syns hoppa in i är den nu misstänkte mannens cadillac."
Citera
2011-02-03, 00:13
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiolin
Jag tror mer på att mordet skett på senare delen av onsdagen, styckningen nära inpå o dumpningen i skydd av mörkret. Mordet samt styckning i närområde dumpningsplatserna. Fara runt med lik i bilen i ö-o eller liggandes öppet i skogen/i stuga låter helt koko o för iskallt.
Mjo, kan förstå ditt tänk men om det är det omvända så finns det ett större tidsspann att hinna med "både det ena och andra" om vi utgår från att det funna liket nu verkligen blev lik direkt vid "bortförandet" men det mesta som "läckt ut" pekar ju på det
Citera
2011-02-03, 00:16
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag har läst samma inlägg som du referera till i SM. Mitt intryck av uppgifterna i kvällens Efterlyst är överensstämmande med ditt intryck.

Jag fick oxå uppfattningen att kameran satt längre ifrån bilen än vad vi tidigare har utgått ifrån och högre upp. Är det någon annan som uppfattat det på samma vis?

Nej man ville helst inte tala om bilen för media läcker info som kan förstöra utredningen och eventuellt en fällande dom.
Cadillacen sa man och den silverfärgade bilen var av intresse och utgår ifrån att man ville ha tips om någon sett bilarna de här dagarna
Polismannen som intervjuades sa cadillacen och sen visade man bilen på bild
Krystat värre om den här bilen
Men att ta fel på bilmärke osv blir nog svårt då man säkert tar in experter på området och talar om vilka detaljer som gäller för att det är just den bilmodellen
Det kanske rör sig om tiderna?
Citera
2011-02-03, 00:21
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29

Absolut, det ser inte ens ut som det är fotat på samma ställe som den jag har sett tidigare. Kameran i Efterlyst satt ju högt uppe på husknuten.
Citera
2011-02-03, 00:22
Medlem
bagarn29s avatar
Rörande Valla vid Katrineholm så finns det två stycken om det har någon betydelse.

http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?z=5&mp=%3Cpts%3E%3Cpt%20x%3D%2215329 49%22%20y%3D%226544374%22%20i%3D%22http%3A//www.hitta.se/images/point.png%22%3E%3Ct%3E%28ny%20punkt%29%26lt%3BA%20 style%3D%22DISPLAY%3A%20block%3B%20FLOAT%3A%20righ t%3B%20COLOR%3A%20%23999%3B%20FONT-SIZE%3A%2010px%3B%20CURSOR%3A%20pointer%3B%20TEXT-DECORATION%3A%2 0underline%3B%20cssFloat%3A%20right%22%26gt%3BSt%E 4ng%26lt%3B/A%26gt%3B%0D%0A%26lt%3BDIV%20style%3D%22BACKGROUND -IMAGE%3A%20url%28http%3A//www.hitta.se/images/hmap/infobox_pointer_bottom.gif%29%3B%20Z-INDEX%3A%203010000%3B%20POSITION%3A%20absolute%3B% 20PADDING-BOT TOM%3A%200px%3B%20MARGIN%3A%200px%3B%20PADDING-LEFT%3A%200px%3B%20WIDTH%3A%2027px%3B%20BOTTOM%3A% 20- 14px%3B%20PADDING-RIGHT%3A%200px%3B%20BACKGROUND-REPEAT%3A%20no-repeat%3B%20HEIGHT%3A%2014px%3B%20OV ERFLOW%3A%20hidden%3B%20PADDING-TOP%3A%200px%3B%20LEFT%3A%2015px%22%26gt%3B%26lt%3 B/DIV%26gt%3B%3C/t%3E%3C/pt%3E%3Cpt%20x%3D%221533824%22%20y%3D%226537924%22 %20i%3D%22http%3A//www.hitta.se/images/point.png%22%3E%3Ct%3ESkogsbruk%3F%3C/t%3E%3C/pt%3E%3C/pts%3E
Citera
2011-02-03, 00:24
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunset
Det jag fetmarkerat stämmer men i kvällens Efterlyst sa de bland annat följande: "Torbjörn Carlsson dementerar uppgifterna i kvällstidningarna att det ska va fastslaget att den bil som Eva syns hoppa in i är den nu misstänkte mannens cadillac."

Men så har de sagt hela tiden, "en bil av samma modell som den bil den häktade har".
Men i tråden har nu skrivits om att endast taket syns på bilden/filmen, jag vet inte vad som är sant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in