2019-01-09, 11:16
Medlem
Witkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
100.000$ I borgen och snack om minst 12års fängelse. Tror jänkarna ser jävligt hårt på det här. Är dessutom upprepade brott, det andra skedde dagen efter det första.

Varför gick tråden ihop med skvaller om honom? Det är ju ett brottsfall som diskuteras nu?
Det är standard på Flashback om en kändis begår ett brott så ska det diskuteras i tråden om kändisen.

Att Bosse Bög hade pedofila tendenser är väl inte alltför förvånande, många homosexuella män dras åt unga pojkar, pedofili, hebefili kalla det vad man vill men personligen är jag inte ett dugg överraskad.

Finns gamla historier om hans lurkande på fotbollsplaner under svunna tider, dock har jag enbart hört det från mun till mun så att säga.
Citera
2019-01-09, 11:17
Medlem
kvittot87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Tänk om det är långt värre än vi misstänkt, tänk om Bosse Hansson är pedofil? Tänk på det, han har inga fungerande förhållanden med vuxna och så säger han någonting som det där, att han knappr vågar röra en annan människa. Röra vem då? En yngre person? Väldigt mycket yngre? För att folk skulle prata då? Att han inte agerar på det men att viljan finns. Därför är hans "samvete rent".
(FB) Bosse Hansson (sportjournalist) bög? 2019: Gripen i Florida för pojktafsande

Tydligen trådar sammanfogade till en och samma, men här är scrollocks inlägg. Riktigt intelligent analys!!
Senast redigerad av kvittot87 2019-01-09 kl. 11:21.
Citera
2019-01-09, 11:17
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Han är misstänkt för ett brott, inte dömd.

Han är misstänkt och gripen för ett flertal brott med olika målsäganden. Han kommer få sin dom.
Citera
2019-01-09, 11:20
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Han är misstänkt för ett brott, inte dömd.
Hur menar du nu? Att man inte kan vara homosexuell förrän man dömts för något brott?

Att Bo Hansson inte har dömts för homosexbrott betyder ju inte att han inte är homosexuell. Det betyder å andra sidan inte att han är det men sitter man gripen i Florida för att ha tafsat på pojkar är ju risken betydligt större att han är fikus än att han är en missförstådd heterosexuell ensamstående pensionär som tycker om att hjälpa ungdomar med styrketräning.
Citera
2019-01-09, 11:23
Medlem
Citat:
Att Bosse är homosexuell är en av de mest seglivade vandringsmyterna, en klintbergare.

Finns så vitt jag vet inte några konkreta bevis på detta.
Nä, bara indicier som pekar åt lite olika håll.

Hansson gjorde ju klart i samband med "svarting"-debaclet att han tillhör den gamla skolan, han följer typ 50-talets normer och har inget intresse av genomgå nån PK-omprogrammering. Gott så. Men enligt samma normer var det mer eller mindre förbjudet att vara bög. 20- och 30-talister som är lagda åt det hållet (och då snackar vi även såna som Liberace, vars läggning gick att se ända från rymden) ville absolut inte komma ut. Fiktiva karaktären Sal Romano i Mad Men är en bra illustration av fenomenet. Officiellt var de ofta ungkarlar som levde ensamma och inte ville stadga sig med någon dam pga (infoga ursäkt här), andra levde i skenäktenskap. Det här utdraget från en intervju med Hansson i Expressen 2014 är så typiskt för old school garderobsbögar som det kan bli:

Citat:
Bo Hansson har bott större delen av sitt vuxna liv i Solna. Han lever ensam.
Med världen som arbetsfält i drygt ett halvt sekel var han svårfångad bland damerna. Bo Hansson var ständigt på resande fot.
- Jag gick in för karriären väldigt mycket, säger Bo Hansson. Mitt privatliv blev lidande.
Du lever ensam. Har du aldrig längtat efter att få egna barn?
- Nej, faktiskt inte. Så fort någon tjej började prata om barn fick jag panik. Jag kunde inte se mig själv stå och vagga ett gråtande barn i min famn. Det var som en värsta mardröm.
Du verkar inte ha varit så enkel att leva med?
- Så är det säkert. Jag har varit mycket självisk och satsat på min yrkeskarriär. Och det är faktiskt inget jag har ångrat heller.
Jo jo, "karriären"...

Å andra sidan, om han nu är en gammal garderobsbög så har han åtminstone varit försiktig, återhållsam eller haft tur. Övriga homos av äldre märke dog ju nämligen som flugor när AIDS härjade som värst. Sighsten Herrgård, Jacob Dahlin, Björn Axén, Ebbe Carlsson... så vem vet.
Citera
2019-01-09, 11:24
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Hur menar du nu? Att man inte kan vara homosexuell förrän man dömts för något brott?

Att Bo Hansson inte har dömts för homosexbrott betyder ju inte att han inte är homosexuell. Det betyder å andra sidan inte att han är det men sitter man gripen i Florida för att ha tafsat på pojkar är ju risken betydligt större att han är fikus än att han är en missförstådd heterosexuell ensamstående pensionär som tycker om att hjälpa ungdomar med styrketräning.
En fråga från en som jobbar inom rättsväsendet, vad är homosexbrott?
Citera
2019-01-09, 11:24
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo

Det är inte ett brott att vara homosexuell i USA heller, brottet är att det är barn han antasta, inte hans sexuella läggning.
Citera
2019-01-09, 11:28
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Det här är verkligen flashback i ett nötskal.
En persons sexualitet fastslås via "det är allmänt känt" "min polare som jobbar på Karolinska" " bla bla".
Folk bemödar sig inte ens att läsa tråden därför har vi nu läst samma skämt 3 gånger.

Bo Hansson kan säkert vara homosexuell men det framkommer absolut inte i denna värdelösa tråd..

Han umgicks väl tillsammans med Lennart Swahn på den tiden när han var som kändast
Det var väl aldrig någon hemlighet, eller?
Det har gått historier förut om att hon gillar yngre killar och stött på dem.
Senast redigerad av Krickedixan 2019-01-09 kl. 11:30.
Citera
2019-01-09, 11:30
Medlem
Hummm..s avatar
USA har långt strängare straffskalor än oss, så varför åka dit och ta den risken!? Men.... det borde utredas vilka resor han gjort till exempelvis Asien och vad han gjort där.
Citera
2019-01-09, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock

Ett mer specificerat sexbrott?
Citera
2019-01-09, 11:32
Medlem
kanske postat tidigare (?)
https://coralspringstalk.com/man-arrested-for-lewd-act-on-a-teen-in-a-coral-springs-park-21648
Citera
2019-01-09, 11:35
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Homosexbrott är vad jag kallar det när en man ägnar sig åt otillbörligt närmande av pojkar. Att tafsa eller andra olämpliga handlingar av sexuell art. Att sen "homosexbrott" inte är en rättsligt korrekt vokabulär är en annan sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in