Citat:
Ursprungligen postat av
cq
Jag tror inte han överlever mer än 2 år i ett amerikanskt fängelse med tanke på åldern, så det är sak samma om straffet blir 5 eller 15 år.
USA har mycket långa fängelsedomar och det är inte ovanligt att fångar inte blir benådade trotts att de kommit upp i hög ålder och har demens och andra typer av åldersrelaterade handicap. Det finns särskilda "ålderdomshemsfängelser", och jag gissar att det är där han hamnar om han nu blir fälld.
Men det här är faktiskt ett problem. Äldre dementa eller halvdemeta män uppför sig inte sällan på ett sätt som går över gränsen, och jag tror utan att vare sig mena eller kanske ens förstå det. Det kan många undersköterskor på geriatrik-avdelningar vittna om, när gamla män smekt dem över kinden eller andra ställen. Nu är det här värre - iallafall om det stämmer att Bosse medvetet tagit den stackars grabben i skrevet - men jag är lite bekymrad över att så många här tar för givet att han är skyldig, även från sitt eget perspektiv. Vad jag menar är att det inte är säkert att han ens förstod att det var olämpligt det ha gjorde.