2019-01-09, 14:20
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Vad är det med TV-folk och bögerier egentligen? Det var inte längesedan äcklet Jonas Berring bögade runt och tokrunkade, nu denna stolle!

Samtidigt som jag varken försvarar bögerier eller pedofili så känns detta inte lite väl hårt? Han är häktad och riskerar många år i fängelse för att ha tagit en unge i skrevet, vilket inte är bevisat än ska tilläggas.

Fler än jag som kommer att tänka på Herbert The Pervert i Family guy?
Det är ju södra USA.

Personligen skiter jag i människors sexualitet så länge det inte drabbar människor som inte vill delta. Här har Bosse klivit över gränsen. Att göra det i Florida är extra korkat.
Citera
2019-01-09, 14:21
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Nu vet jag inte riktigt vad Bosse har för preferenser men kan inte ett amerikanskt fängelse vara rena guldgruvan om man gillar unga sexuellt frustrerade killar och inte är så kräsen av sig? Gäller väl dock att vara noga med vilka man ger "träningstips" på rastgården.
Tänkte exakt samma sak. Samtidigt så är väl ett fängelse inte ett vettigt alternativ om man gillar unga och släta pojkstjärtar, då är det bättre att åka till Kambodja eller något.
Citera
2019-01-09, 14:27
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Tänkte exakt samma sak. Samtidigt så är väl ett fängelse inte ett vettigt alternativ om man gillar unga och släta pojkstjärtar, då är det bättre att åka till Kambodja eller något.

Kan så vara men att Bosse tafsat på en 13-åring behöver ju inte betyda att han uteslutande gillar 13-åringar. Allt prat om att han skulle vara "pedofil" är egentligen trams. Riktiga pedofiler intresserar sig knappast för tonåringar. Skulle tro att Bosse helt enkelt är bög, opportunist och att han kanske föredrar unga killar. Så länge "cellkompisen" rakar sig ordentligt lär det nog gå bra.
Citera
2019-01-09, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Det är ju södra USA.

Personligen skiter jag i människors sexualitet så länge det inte drabbar människor som inte vill delta. Här har Bosse klivit över gränsen. Att göra det i Florida är extra korkat.
Sett faktumet skrivas flera gånger men inte förstått varför det är mer korkat i Florida än på annat håll. Har de strängare lagar kring gubbar som tallar på smågrabbar där eller vad?
Citera
2019-01-09, 14:29
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedStrajp
Sett faktumet skrivas flera gånger men inte förstått varför det är mer korkat i Florida än på annat håll. Har de strängare lagar kring gubbar som tallar på smågrabbar där eller vad?
I stort sett hela södra USA har strängare straff än norra. Dessutom har USA i en västerländsk, internationell, jämförelse, stränga straff.
Citera
2019-01-09, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cq
Jag tror inte han överlever mer än 2 år i ett amerikanskt fängelse med tanke på åldern, så det är sak samma om straffet blir 5 eller 15 år.

Kommer inte att bli fängelse för detta såvida inte fler övergrepp kommer fram via det telefonnummer Miami-polisen har publicerat.
Senast redigerad av Reda 2019-01-09 kl. 14:35.
Citera
2019-01-09, 14:30
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cq
Jag tror inte han överlever mer än 2 år i ett amerikanskt fängelse med tanke på åldern, så det är sak samma om straffet blir 5 eller 15 år.
USA har mycket långa fängelsedomar och det är inte ovanligt att fångar inte blir benådade trotts att de kommit upp i hög ålder och har demens och andra typer av åldersrelaterade handicap. Det finns särskilda "ålderdomshemsfängelser", och jag gissar att det är där han hamnar om han nu blir fälld.

Men det här är faktiskt ett problem. Äldre dementa eller halvdemeta män uppför sig inte sällan på ett sätt som går över gränsen, och jag tror utan att vare sig mena eller kanske ens förstå det. Det kan många undersköterskor på geriatrik-avdelningar vittna om, när gamla män smekt dem över kinden eller andra ställen. Nu är det här värre - iallafall om det stämmer att Bosse medvetet tagit den stackars grabben i skrevet - men jag är lite bekymrad över att så många här tar för givet att han är skyldig, även från sitt eget perspektiv. Vad jag menar är att det inte är säkert att han ens förstod att det var olämpligt det ha gjorde.
Citera
2019-01-09, 14:34
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
USA har mycket långa fängelsedomar och det är inte ovanligt att fångar inte blir benådade trotts att de kommit upp i hög ålder och har demens och andra typer av åldersrelaterade handicap. Det finns särskilda "ålderdomshemsfängelser", och jag gissar att det är där han hamnar om han nu blir fälld.

Men det här är faktiskt ett problem. Äldre dementa eller halvdemeta män uppför sig inte sällan på ett sätt som går över gränsen, och jag tror utan att vare sig mena eller kanske ens förstå det. Det kan många undersköterskor på geriatrik-avdelningar vittna om, när gamla män smekt dem över kinden eller andra ställen. Nu är det här värre - iallafall om det stämmer att Bosse medvetet tagit den stackars grabben i skrevet - men jag är lite bekymrad över att så många här tar för givet att han är skyldig, även från sitt eget perspektiv. Vad jag menar är att det inte är säkert att han ens förstod att det var olämpligt det ha gjorde.
Det är faktiskt ganska ovanligt med kladdande på personal inom äldrevården och på sjukhus, vart har du hört att det är så?
Är det så att Bosse-Bög inte ens är medveten att han gjort fel så ska han absolut inte vara fri i samhället.
Citera
2019-01-09, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Tänk om det är långt värre än vi misstänkt, tänk om Bosse Hansson är pedofil? Tänk på det, han har inga fungerande förhållanden med vuxna och så säger han någonting som det där, att han knappr vågar röra en annan människa. Röra vem då? En yngre person? Väldigt mycket yngre? För att folk skulle prata då? Att han inte agerar på det men att viljan finns. Därför är hans "samvete rent".
Skrivit 2011! Bra teori!
Citera
2019-01-09, 14:39
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Det är ju södra USA.

Med tanke på åldern (86) så är han troligtvis senil. Att boende på ålderdomshem sexuellt trakasera yngre kvinnor o män i personalen är inte ovanligt.

Gissar att han får ordentliga böter och sedan skickas till Sverige på livstid, för vård på något hem.

Sorlig historia.
Citera
2019-01-09, 14:40
Medlem
Mycket luft i den här tråden.

- B H är sedan länge lungsjuk och har valt ett varmare klimat till följd av detta, Florida. Detta var inte första resan, dessa har skett regelbundet under en lång följd av år.
- B H har efter pensionen och sitt offentliga liv i det närmasta varit knäpptyst, tackat nej till de flesta förfrågningar från media. Att detta nu kablas ut över världen, och framförallt Sverige, är ett värre straff för honom än vad en amerikansk domare kan åstadkomma. Inte ens de som kände honom kom honom särskilt nära.
- Alla har en sexualitet. Vissa kallar sig förvisso "asexuella" men det beror förmodligen på att de inte är bekväma med vissa drag hos sig själva. Kåtheten finns med i stort sett livet ut oavsett om man klarar att få stånd eller inte. Varför är folk förvånade över detta?
- Att skilja mellan handling och person. B H begår en handling i USA som är fel och förkastlig, ingen ska behöva påtvingas annans sexualitet mot sin vilja. Detta hindrar dock inte att samma person var en av landets bästa sportkommentatorer på sin tid, för det var han säger de som kollar på sådant. Människor kan således vara mycket dubbelbottnade, bra och dåliga i samma person.
Senast redigerad av Lotusgul 2019-01-09 kl. 14:47.
Citera
2019-01-09, 14:41
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
I stort sett hela södra USA har strängare straff än norra. Dessutom har USA i en västerländsk, internationell, jämförelse, stränga straff.
Han är väl inte dömd ännu. Vad jag förstår står ord mot ord ännu så länge.
Polisen vill ju ha vittnen till händelserna som styrker pojkarnas berättelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in