Citat:
Ursprungligen postat av
Joe Blow
Förr hävdade feministerna att det absolut inte finns någon substans i uttrycket "den lyckliga horan". Nu anses det av flera starkt och som ett respektabelt sätt att försörja sig. Hur vore det att beklaga hennes situation och visa lite systerskap? Tipsa henne om att utbilda sig och inte leka kulturarbetare som inte ger henne ekonomisk stabilitet till exempel.
Saken med feminism handlar om strukturer mer än individer. Linda som person representerar inte alla feminister det är feminismen som ska representera henne och alla andra. Gissa vad, alla människor är inte lika och med samma villkor, tankar, ideer mm.
Det finns en jäkla massa jag inte håller med feminismen om såsom att invandrarmän felaktigt anses överrepresentera brott mot kvinnor och att det är antifeminism och rasism. Håller på att lyssna på en bok som säger mycket bra men plötsligt började bajsa ideologiskt skitsnack eftersom majoriteten av feministernas anhängare tror att det endast är den vita medelklassens perspektiv som styr världen även när den är vaken nog att de att den sitter i privilegier där deras verklighet inte visar på andras faktiska problem.
Jag vill inte påstå att Linda praktiserar feminism just nu, men jag kan inte bestämma huruvida hon är feminist eller inte och oavsett vad så faller det inom feminismen att kvinnor är sexarbetare också. Skulle själv behöva pengarna och att jag är feminist stoppar mig inte utan ett enormt inre motstånd mot att göra något liknande och exploatera mig på vis jag upplever mig ovärdig och på vis jag inte identifierar mig själv. Det är inte för att jag är feminist utan för att jag älskar att ha bra sex med en partner och ser min sexualitet som något jag ska vårda. Övergrepp som skett mot mig räknar jag inte till min sexualitet men jag kan inte räkna in att göra porr någonstans. Det är mycket starka känslor emot och jag gissar att det är vad som skiljer oss åt. Inte feminismen
Va fan skulle jag som feminist skriva åt henne på hennes instagram eller något, att hon ska skaffa sig en utbildning för? Hon är säkerligen mer utbildad än vad jag är. Hon är där hon är och det på en plats jag inte
tycker att hon borde vara. Men ska jag som kvinna ansvara för henne när du som man istället då kan ansvara över andra män som betalar? Utan köpare skulle problemet inte finnas. Saknar hon inkomst är väl problemet
politiskt och inte mitt individuella ansvarsområde? Är jag eller andra feminister hennes mamma?
Det anses vara starkt av människor med makt eftersom de vet att de själva inte behöver. Eller för att de egentligen är positiva till sexarbete men inte erkänner det. För att de köper. Men kvinnor som hatar kvinnor för att göra er andra glada, de brudarna får ni hitta själva. De brukar höras rätt bra.