Flashback bygger pepparkakshus!
2023-08-16, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8-D
Hade du läst henne så länge som han gjort hade du förstått. Hon har inte varit speciellt snäll mot de hon sågat genom åren.

Nä men vem bryr sig? Jag har vuxit upp med henne och alltid tänkt att hon är knäpp.
Konstigt nog upplever jag att hon är mer ödmjuk och tillfreds nu. Där är kanske, knäpp kanske, självdestruktiv, men mjukare i framtoning.

Jag tror hon for illa av att göras till feministalibi i så unga år. Hennes engagemang kidnappades av kvällspressen. Istället för att utvecklas naturligt. Ett tag var hon väldigt bitter på feminismen men det var ju kvällspressen som tjänade pengar på hennes omogna feminism i krönikorna. Hon tvingades sas att säga också in i ett systerskap hon inte var mogen för.Som hon senare var tvungen att förkasta.

Skrämmande med vuxna män som liksom nappar på betet och hatar såhär som ovan..Passionerat och distanslöst. Utan att fatta att de är del i fenomenet
Senast redigerad av Ericcca 2023-08-16 kl. 00:44. Anledning: Skrivfel
Citera
2023-08-16, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
Detta var det vidrigaste jag läst på länge.
Är du säker på att det inte är ditt självhat du manifesterar?
Att hata en KÄNDIS så passionerat. Känns ju friskt.

Asså du förstår inte. Den här jävla människan retade gallfeber på mig i åratal. Sen har jag inte sagt att jag hatar henne men hon framkallar kväljningar och jag tycker att hon är den vidrigaste skribent som kvällstidningarna släppt fram under min livstid. Det är ju uppenbarligen en person som helt saknar empati med tanke på att hon fläker ut sig på det här viset trots att hon har barn i en rätt känslig ålder. Jag har alltid misstänkt att hon har nån störning och vattenkvarnen står ju inte still idag kan man väl säga.

Men jag lider lite med hennes nära och kära, det ska erkännas.
Citera
2023-08-16, 00:46
Medlem
Ungdomens aningar förverkligas på ålderdomens höst som Kirkegaard skrev.
Citera
2023-08-16, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Asså du förstår inte. Den här jävla människan retade gallfeber på mig i åratal. Sen har jag inte sagt att jag hatar henne men hon framkallar kväljningar och jag tycker att hon är den vidrigaste skribent som kvällstidningarna släppt fram under min livstid. Det är ju uppenbarligen en person som helt saknar empati med tanke på att hon fläker ut sig på det här viset trots att hon har barn i en rätt känslig ålder. Jag har alltid misstänkt att hon har nån störning och vattenkvarnen står ju inte still idag kan man väl säga.

Men jag lider lite med hennes nära och kära, det ska erkännas.

Du förstår helt enkelt inte att du sprungit i kvällspressens ledband.
Hon hypades som feminist som skulle vräka ur sig aggresiva utspel. Hon utnyttjades och anställdes för att väcka hat.
Ivrigt påhejad av "systerskapet".
Allt har hon mött har nog skadat henne. Manr rätt så kompromisslöst när man är ung och får helt fria tyglar att berättar vad man tycker.
Kan du inte se hennes sårbarhet nu så är det du som är störd.
Citera
2023-08-16, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Fixade lite mer - tema: smisk; https://postimg.cc/gallery/XC68GfP

Om du tycker att bild #13 är vanligt sex så vet jag inte vad - sperma med BLOD i.

Käka flugsvamp var att gå över gränsen.
Citera
2023-08-16, 00:48
Medlem
Citat:
Nä du kan säkert ha tre fyra jobb som gör att du kanske ju kan betala din lägenhet och bo kvar. Och slippa sälja, till förlustaffär kanske och inga pengar att köpa nytt
Vilket förutsätter att du inte har mer än normala omkostnader, eller betalningssvåtigheter tex inga övriga skulder, en jämn ch hög månadsinkonst för att kunna köpa en hyresrätt, vilket hon inte har. Hon är dessutom fysiskt sjuk och måste ligga ner flera ggr om dagen (enligt artikel i Expressen idag). Hon har smärtor..Det är nog svårt att ta ett vanligt kontors/ 9-5 jobb. Vet inte.

Du frågar generellt om man måste och det är ju inte relevant. Ingen "måste" väl, eftersom ingen är tvingad. Det är helt frivilligt.
Men det som för någon annan verkar vara ett helt stört val kan vara rationellt för någon annan i en given situation.

Om inte jag var så rädd om mitt anseende hade jag kanske startat ett konto på OF.
Jag tror det är svårt för den som har ekonomisk trygghet att förstå hur det är att verkligen inte veta hur man ska få in pengar.

Hon har efter en karriär som skribent tvingats inse att ingen vill betala för hennes böcker..
Det kräver att hon omskolar sig, det är ju inte bara att "ta" ett jobb, arbetsgivaren ska vilja anställa dig.
Hon är ensam och jag vet att det är hårt att vara ensam om alla kostnader och hon har dessutom barn.
Ett av de bästa inläggen här. Någon idiot här i tråden påstår att hennes lägenhet är värd 5 millar, och att hon därmed är rik. Hon kan ju för f-n ha lån på 4 millar, räntekostnader på 180000 kr / år nu.
Skulle hon sälja den skulle hon kanske få 4,5 mille i dagens knepiga marknad. Kvar återstår 500000 kr.
De pengarna räcker ingenstans i stockholms sjuka bostadsmarknad.

Vem skulle anställa henne på ett 8-5 jobb, när hon måste vila på dagarna pga av smärtor. Ingen. Skriva kåserier i tidningar ger troligen idag inga pengar att prata om. Hon gör det hon kan göra för att få in stålar och inte hamna på bar backe. Bli av med lägenheten skulle vara en katastof, så jag förstår henne. Lever man med en "pistol mot tinningen" är de flesta bereda att göra nästan vad som helst för att överleva.
Senast redigerad av bv202 2023-08-16 kl. 00:52.
Citera
2023-08-16, 00:49
Medlem
TheDudeIsHeres avatar
Citat:
Det handlar inte om individuella val utan om att de flesta män bär patriarkatet inom sig. Det finns ingen perfekt man som förstår kvinnan och som bara är.
Du har suttit och ondgjort dig i en hel tråd över vad skit du dejtar så, du vet nog exakt vad jag menar.

Vem bryr sig om patriarkatet när Linda just bevisat den inneboende horan hos kvinnor.
Citera
2023-08-16, 00:59
Medlem
Kedoxs avatar
Har hon en medelålderskris eller vad är det frågan om?

Hon har påstått att det främst är ekonomiska skäl men har karriären gått såpass utför? Hon var en av de kändaste journalisterna för inte evigheter sen och hennes texter dök upp överallt.

I det moderna Sverige borde inte en välrenommerad journalist med inriktning feminism ha svårt att få uppdrag.
Vill hon bara visa upp sig? Bli ett namn på allas läppar igen?
Citera
2023-08-16, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bv202
Ett av de bästa inläggen här. Någon idiot här i tråden påstår att hennes lägenhet är värd 5 millar, och att hon därmed är rik. Hon kan ju för f-n ha lån på 4 millar, räntekostnader på 180000 kr / år nu.
Skulle hon sälja den skulle hon kanske få 4,5 mille i dagens knepiga marknad. Kvar återstår 500000 kr.
De pengarna räcker ingenstans i stockholms sjuka bostadsmarknad.

Vem skulle anställa henne på ett 8-5 jobb, när hon måste vila på dagarna pga av smärtor. Ingen. Skriva kåserier i tidningar ger troligen idag inga pengar att prata om. Hon gör det hon kan göra för att få in stålar och inte hamna på bar backe. Bli av med lägenheten skulle vara en katastof, så jag förstår henne. Lever man med en "pistol mot tinningen" är de flesta bereda att göra nästan vad som helst för att överleva.

Tack för att du sätter hela poängen. Gott om empatiska människor här som "av omsorg" dömer henne skoningslöst för DE skulle minsann aldrig Och DE är då arbetsföra/duktiga/i parförhållande/vid god ekonomisk vigör. Såg det där inlägget om fem millar och orkade inte svara. Så tack .
Senast redigerad av Ericcca 2023-08-16 kl. 01:07.
Citera
2023-08-16, 01:13
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Asså du förstår inte. Den här jävla människan retade gallfeber på mig i åratal.

Det är för att dina glasögon i klass 1-8 var lika tjocka som förstoringsglas, du var smal om midjan och hade tjejhöfter och inga kompisar. Därför tar du ut din ilska nu som den incel du är.

Visst, jag är äldre än LS och minns hennes krönikor, kanske lite med en känsla av "meh" men jag la ingen större vikt vid dem. Jag hade min subkultur att hålla mig till, höll inte med henne men brydde mig som sagt inte.

Nu, i min (och hennes ålder) ser jag henne som ganska attraktiv och lever ut sin sexualitet. Vem fan bryr sig? Grinar ni i samma trådar om t.ex. Ginger Lynn som faktiskt gör "äkta" porr, är 60 år och har vuxna barn?

Jävla töntar.
Citera
2023-08-16, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Har hon en medelålderskris eller vad är det frågan om?

Hon har påstått att det främst är ekonomiska skäl men har karriären gått såpass utför? Hon var en av de kändaste journalisterna för inte evigheter sen och hennes texter dök upp överallt.

I det moderna Sverige borde inte en välrenommerad journalist med inriktning feminism ha svårt att få uppdrag.
Vill hon bara visa upp sig? Bli ett namn på allas läppar igen?

Hon är ensam med lån på miljoner, försörjningssnsvar och nej, precis som hon skriver så drar inte hennes böcker in några pengar. Krönikor drar man inte in pengar på..Det var länge sen hon var het och anlitad. Du pratar bakåt i tiden då hon levde i ett äktenskap, dvs två vuxna kunde dela på husköp, förörjningsansvar.
Kanske har hon mer skulder att betala. Hon är dessutom sjukt, måste ligga ner flera gånger om dagen. Hon får pengar per gig, så vitt jag vet inte heltidsanställd. Räntekostnaderna är skyhöga.

Hon skriver ju klart och tydligt att hon kunde betala boendet, försörja barn etc och äntligen började dra in pengar med OF.

Hur är det möjligt att du är den sjuttonde som kommer in här och ba: meh, kan hon verkligen inte försörja sig?

Det verkar vara svårt för folk att fatta om man inte själv verkligen haft minus på kontot varje månad.
Citera
2023-08-16, 01:16
Medlem
Citat:
Hon är ensam med lån på miljoner, försörjningssnsvar och nej, precis som hon skriver så drar inte hennes böcker in några pengar. Krönikor drar man inte in pengar på.

Varför skulle man inte göra det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in