2011-12-15, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crat
OT. sen nær har børjade man skriva Klydd??

ladda ner win instællet??

Är inte så high på datorer så vill gärna ha äkta windows och allt.. klydd är skånska btw
Citera
2011-12-16, 04:23
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f1f2f3f4
Hej alla fb:are. Skall berätta hela historien! Det började med att min dator klyddade rkt hårt. Allt vart inaktiverat inget nät inget ljud win 95. (Vart inte i felsäkert läge) Jag ringde komplett support och de sa att jag skullle formetera om datorn jag gjorde ju som de sa. Mycket klydd med formateringen... När jag skall aktivera windows koden efter jag har formaterat om datorn så klyddar windows aktiverings kod. De skickar ett mail att jag skall aktivera skitet via tele. Det funkar inte. Jag ringer igen och de säger att de skall skicka en ny kod senast ikväll ingen kod kommer ringer nästa dag, de lovar en ny kod dagen där på sedan har det hållt på så till idag och det forsätter, skall ringa de idag igen. Och frågan är borde jag kräva komperastion av komplett i form av någon ny mus eller något?

MVH f1f2f3f4

Låter som felkod #40, alternativt SBS. Det vill säga 40cm ifrån tangentbordet.
Citera
2011-12-16, 12:59
Medlem
Helt olika, min bror köpte komplett dator förutom HDD o chassi i delar (plockade själv, köpte inget "paket") och det tog 2 dagar för allt, min polare köpte moderkort, processor o grafikort, tog 4 månader. allt var i lager när han köpte det ,eller det stod så på sidan iallafall...
Citera
2011-12-16, 13:47
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
Låter som felkod #40, alternativt SBS. Det vill säga 40cm ifrån tangentbordet.
Utifrån inlägget i fråga så kan vi nog slå fast att detta är ett klassiskt fall av SBS.
Citera
2011-12-24, 00:05
Medlem
Folkskyggs avatar
Gah. Dagens fråga på Kompletts julkalender, vart kan man hitta svaret? Googlat som en idiot.
Citera
2011-12-30, 19:54
Medlem
Någon köpt Win7 från komplett.se?

Hej eftersom komplett stängt sin kundservice nu så kan jag inte ringa de.
Jag köpte ett sånthär Christmas special datorpaket och fick med alla skivor och grejs i lådan som moderkortet låg i (datorn är ihopplockad).

Men nu när jag startar datorn och den frågar efter windows produktnyckeln så hittar jag inte den någonstans. Någon som har beställt något liknande och kan hjälpa mig?
Citera
2011-12-30, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krullert
Jag köpte ett sånthär Christmas special datorpaket och fick med alla skivor och grejs i lådan som moderkortet låg i (datorn är ihopplockad).

Men nu när jag startar datorn och den frågar efter windows produktnyckeln så hittar jag inte den någonstans. Någon som har beställt något liknande och kan hjälpa mig?
Det sitter väl ett licensklistermärke på ditt chassi, brukar se ut som en liten sedel med ett hologramstreck på bredden..

Iaf där så står det vilket OS du har och och nyckeln.
Citera
2011-12-30, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krullert

Hittade inte min heller på en gång men den satt högst upp på chassit vid främre kanten, så du borde ha din där du me, kolla
Citera
2012-01-03, 01:26
Medlem
avgns avatar
Beställde datordelar den 13onde december. Allt jag har fått är chassit, resten har är kvar på okänt ställe. Har ringt 4 gånger, men det har inte hjälpt ett jävla skit. Fyfan vad värdelöst, kommer aldrig att handla mer på komplett
Citera
2012-01-03, 15:09
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avgn
Beställde datordelar den 13onde december. Allt jag har fått är chassit, resten har är kvar på okänt ställe. Har ringt 4 gånger, men det har inte hjälpt ett jävla skit. Fyfan vad värdelöst, kommer aldrig att handla mer på komplett

Om det är posten som strular så kan du ju inte skylla på Komplett? Har du beställt något som dom inte får in föränns nu i januari brukar dom skylta glatt med det med. Många slänger ihop paket med varor som inte finns i lager har jag sett.

Vad menar du med kvar på okänt ställe? Har sakerna skickats men inte kommit fram? Har Komplett problem med att få varorna från tillverkaren?

Har handlat flertalet gånger på olika sidor och Komplett har tveklöst bäst service med Inet snäppet efter. Även om nu Komplett sällan är billigast.
Citera
2012-01-03, 15:44
Medlem
avgns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
Om det är posten som strular så kan du ju inte skylla på Komplett? Har du beställt något som dom inte får in föränns nu i januari brukar dom skylta glatt med det med. Många slänger ihop paket med varor som inte finns i lager har jag sett.

Vad menar du med kvar på okänt ställe? Har sakerna skickats men inte kommit fram? Har Komplett problem med att få varorna från tillverkaren?

Har handlat flertalet gånger på olika sidor och Komplett har tveklöst bäst service med Inet snäppet efter. Även om nu Komplett sällan är billigast.
Nej det är inte posten som strular. Jag har ringt flera gånger + kollat orderstatus. Enligt kompletts orderstatus har dom inte skickat iväg någonting från deras lager, men jag har redan fått chassit. Men enligt deras kundservice har dom inte skickat något chassi heller.

Sen behöver du inte dumförklara mig, jag vet exakt vad jag skickade efter och allting fanns i lager. Har t.o.m dubbelkollat att allt fanns i lager i efterhand.
Citera
2012-01-04, 19:15
Medlem
avgns avatar
Lite uppdatering på det ovan;
Fick tillslut tag på någon som kunde hjälpa mig.

Tydligen så fanns inte bla processorn inte i lager, men dom hade tydligen inte hunnit märka ut det på hemsidan.

Så de kommer att ersätta produkterna som inte finns i lager med ;

Istället för en AMD Phenom II X4 960T 3,0GHz kommer jag att få en AMD Phenom II X6 1090T. Vilket är Väldigt generöst.

Nätaggregatet fanns inte heller i lager, så dom kommer att skicka med ett annat som är 150watt starkare.

Snacka om helomvändning , jag kunde faktiskt inte varit mer nöjd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in