Citat:
Ursprungligen postat av TidusSloan
De har förmodligen öppet bara att det verkar jobba 2 pers i deras kundservice. ringde in igår och satt i kö i 40 min och lyssna på den hemska musiken som spelades
Det är nästan alltid bättre/lika bra att bara kontakta genom mail om man upplever långa kö tider. Om inte annat slänga iväg ett mail och sedan ringa dom
Beställer inte från komplett längre då jag nu jobbar på annat ställe som gör att jag kan få det lättare. Men mina tidigare erfarenheter av komplett är bra och även när jag haft problem med hårdvara har det gått relativt snabbt. Fått nytt på 1-3 veckor.
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Tog en vecka, men den var felaktig och sedan tog det tre veckor för dem att fixa det. Komplett är som ett lotteri.
Sånt här skitsnack som ger bra företag dåligt rykte. Två fel med detta påstående (ja, fel. Detta är inte en åsikt).
Ett:
Produkter kan vara defekta, även om dom testkört den så kan något gå snett ganska direkt vid leverans. Detta är inte deras fel utan det är någonting i tillverkningsprocessen som gått snett.
Två: Anledningen till att det tog tre veckor för dom att fixa det är för att dom först måste ta in den på kontroll (leveranstid). Därefter måste dom undersöka exakt vad som är defekt och även så att det inte är du som tagit emot datorn som har pajat den. Sekunden dom lämnar den till kund så kan något gå snett. Ingenting so säger att du öppnat datorn och pillat på någonting du inte hade nån aning om vad du gjorde.
Sedan när dom väl har hittat det som är fel (täcks förhoppningsvis av garantin) måste dom ansöka om att få varan krediterad av tillverkaren/leverantören. De flesta leverantörer brukar kunna kreditera innan dom mottagit produkten men vissa är mer stränga med detta och därför kan det då dröja om även deras leverantör måste godkänna denna.
Det låter dumt men det är så det funkar och borde funka, folk har blivit för bortskämda snabbt med att allt SKA FUNGERA PERFEKT. Klagar och skriker som småbarn gör folk också när grejer inte fungerar till 100% med snabbtast effektivitet.