2012-01-09, 14:04
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avgn
Lite uppdatering på det ovan;
Fick tillslut tag på någon som kunde hjälpa mig.

Tydligen så fanns inte bla processorn inte i lager, men dom hade tydligen inte hunnit märka ut det på hemsidan.

Så de kommer att ersätta produkterna som inte finns i lager med ;

Istället för en AMD Phenom II X4 960T 3,0GHz kommer jag att få en AMD Phenom II X6 1090T. Vilket är Väldigt generöst.

Nätaggregatet fanns inte heller i lager, så dom kommer att skicka med ett annat som är 150watt starkare.

Snacka om helomvändning , jag kunde faktiskt inte varit mer nöjd

Lät ju riktigt trevligt Försökte inte dumförklara dig förut utan påpekade saker vissa köpare inte riktigt tänker på. Men, slutet gott
Citera
2012-01-10, 11:22
Medlem
Totorox0rzs avatar
Har bara positiva saker att säga om Komplett. Enda online-affären jag handlar hårdvara ifrån.
Citera
2012-01-19, 17:06
Medlem
Nisse300s avatar
Jävla pissföretag beställde en dator av dem den 4 januari har fortfarande inte fått den...
Kommer aldrig beställa något från dem igen ringt två gånger. Första gången så skulle jag ha fått den idag eller imorgon. Fick inget mail att dem hade skickat datorn så ringer igen och får veta att den inte bli klar förens på fredag, så skulle få den på måndag eller tisdag nästa vecka alltså den 23/24 januari.

Aldrig mera Komplett det största skitföretaget som existerar

Köp inget där ifrån om ni vill ha era grejer snabbt alla som jag har pratat med har haft samma upplevelser med Komplett
Citera
2012-01-19, 18:35
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse300
Jävla pissföretag beställde en dator av dem den 4 januari har fortfarande inte fått den...
Kommer aldrig beställa något från dem igen ringt två gånger. Första gången så skulle jag ha fått den idag eller imorgon. Fick inget mail att dem hade skickat datorn så ringer igen och får veta att den inte bli klar förens på fredag, så skulle få den på måndag eller tisdag nästa vecka alltså den 23/24 januari.

Aldrig mera Komplett det största skitföretaget som existerar

Köp inget där ifrån om ni vill ha era grejer snabbt alla som jag har pratat med har haft samma upplevelser med Komplett

Har Komplett nämnt någon orsak till denna försening? Är det bristfälligt slut på olika komponenter?
Citera
2012-01-19, 18:55
Medlem
Nisse300s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Har Komplett nämnt någon orsak till denna försening? Är det bristfälligt slut på olika komponenter?

Det var slut på en av delarna något som de missade att ändra på hemsidan...
Sedan att delen var trasigt när det kom till dem gjorde saken inte bättre.
Dem har haft alla delarna i fem vardagar nu utan att lyckas sätta ihop dem och posta så börjar bli jäkligt irriterad nu
Citera
2012-01-24, 11:05
Medlem
har alltid tyckt komplett varit bra att ha med att göra fram till nu, då mina samt polares ordrar inte levereras som utlovas, dvs dagen efter om man beställer innan 14.00.
En bagatell kan tyckas, men det är förbannat irriterande att dom i telefon gång efter annan utlovar leverans dagen efter, och " ojdå, ja, nån gång då och då kan det kanske bli så här", vilket det blivit dom senaste 4 beställningarna.

En småsak kan tyckas, men när man blir lovad på telefon att "era saker kommer vara framme i morgon, garanterat" och det är torsdag man beställer, blir man lite lack, och som sagt, när det händer oavsett dag i veckan, kan man inte annat än att börja misstänka att dom satt det i system...
Citera
2012-01-24, 11:35
Medlem
Boggas avatar
Aldrig haft nåt större bekymmer med komplett. Hjälpsam personal tycker jag också. Det man kan störa sig på är dyr frakt och att det många gånger kan ta 1 dag längre än från t.ex. inet.

Nu har jag också haft turen att inte fått några defekta grejer från komplett. Så jag vågar inte svara på service, reparationer eller liknande.

Brukar dock ändå alltid vända mig till inet då de aldrig gjort mig besviken. Snabb leverans, nästan alltid bäst priser, trevlig och hjälpsam personal. Skickade in ett moderkort på service, visade sig till slut att det var ett av mina egna minnen som strulade... de stod för frakt och bjöd på undersökningen. Så behåller man kunder och fixar nya genom mig som alltid pratar gott om företaget
Citera
2012-02-12, 04:34
Medlem
Ok så då har jag precis fått tillbaka min dator som jag knappt spelat på sen jag köpte den för cirkus 13K i Oktober-November förra året. Första dagen jag fick hem den så fick jag blåskärm när jag installerade fucking Nero, bränninsprogrammet som medföljer. Jag tänkte äh vafan, så startade om en och då gick det utmärkt. Sen fick jag blåskärm igen och igen, så började misstänka att det var något fel på datorn. Testade då att formatera den, när jag hade formaterat datorn var blåskärmen kvar och datorn svalde inte uppdateringarna från Windows och fryste när man stängde av den("Installerar uppdateringar 7 av 78" eller något sånt, tvingades stänga av på knappen. Ringde Komplett om Uppdateringarna och blir då dirigerad av någon korkad brud att ringa till Microsoft. Lämnade in datorn till en av farsans kontakter som håller på med sånt och han kunde inte lösa det men han trodde det var något fel på moderkortet. Ringde till Komplett och förklarade och dem sa att jag skulle skicka in den.

Efter hela julen får jag tillbaka datorn. Helt överlycklig som jag är startar jag datorn och börjar spela och allt flyter på fint. Sen kommer blåskärmen igen(och igen, och igen). När jag ska stänga av datorn så står det att jag har "uppdateringar som ska installeras" varje gång jag stänger av den, ungefär som om dem gjort så att datorn ignonerar uppdateringarna istället för att installera dem. Blåskärmen fortsätter så ringer Komplett. Får då prata med en jävligt tjurig brud i telefon som säger att "vi har kollat och provkört datorn, det är inget fel på den!" - "Men problemet är ju kvar, får fortfarande blåskärm". Ringer farsans kontakt igen som seriöst verkar kunna mer än dem på Komplett och han förklarar vad han kollat när han hade datorn och att det förmodligen är moderkortet. Han lyckas på något sätt övertala henne och kommer fram till att datorn ska skickas in.

Får tillbaka datorn förra för någon dag sedan och då har dem bytt moderkortet i datorn. Har inte packat upp den en av olika anledningar, men kollade papperet som medföljer och tydligen har dem satt i ett annat moderkort än det jag köpte. Får hoppas på att det är samma skit för om dem tror att dem kan lura mig och sätta in ett moderkort som saknar SLI så tror dem fel. Man tycker ju man borde få lite ersättning för att dem gjort bort sig, jag menar jag har ju ändå betalat 500 kronor i månaden för skiten som jag inte ens kunnat använda. Men nej, inte ett skit. Ett tips: Lita aldrig på Komplett i första hand. Borde ha valt Inet... aldrig mer komplett iallafall, den saken är säker. Jävla skitföretag.
Citera
2012-02-21, 14:36
Medlem
(48 dagar senare.... fortfarande ingen dator)

Har handlat av komplett.se några gånger för några år sedan och det har fungerat smärtfritt.

Gjorde en ny beställning den 4 januari. Efter två veckor började jag efterlysa datorn jag beställt och orsaken till att dom inte skickat den var att ett tangentbord var restat och dom inte visste när det skulle komma. Jag bad dom då ta bort det från min beställning. Hade dom haft någon som helst kundservice hade dom redan kontaktat mig och fråga vad jag ville göra. Herregud... det var ju ett tangentbord det handlade om! Knappast vitalt för beställningen.

Ytterligare en vecka senare fick jag datorn, men den ville inte ens starta. Efter en evighet i telefonsupport kön, som dessutom kopplades bort flera gånger så att jag fick ringa om, bad supporten mig att öppna burken och se om nån kabel åkt ur (?!!). Jag skulle ju ändå inte veta vart den skulle sitta även om så var fallet. Det visade sig att hårddisken inte var fastsatt och hade alltså slängts omkring i burken under transporten. Jag fick skicka tillbaka datorn och blev lovad ett "prioärende".

En vecka senare, den 6 februari, skickade jag ett mail och frågade vad som hände med datorn, det skulle ju vara ett prioärende. Inget svar...

Två dagar senare skickade jag ytterligare ett mail till supporten och frågade samma sak. Ytterligare två dagar igen skickade jag mail till 4 olika mottagare på komplett.se och var rätt irriterad över att ens inte få ett svar. Tre dagar efter det, den 13 februari fick jag ett kollinummer och en serviceorder på vad dom gjort. 3 dagar senare var kollinr sökbart och jag såg att det skickats från Norge??

Den 20 februari visade det sig dessutom var det fel fraktsätt då vi valt företagspaket vid beställningen. Jag skulle alltså behöva hämta ett 41,68 kg tungt och otympligt paket själv. Jag hade ju skickat tillbaka skiten en gång, så jag visste ju hur tungt och stort det var för lilla mig. Hade jag velat bära omkring på någon dylikt hade jag kunna köpa datorn i en lokal butik till ett lägre pris dessutom, men jag föredrar att betala mer och få bekvämlighet och service (vilket visade sig var pengar jag lika gärna kunde kastat i sjön eftersom jag inte fått nåt av det). Jag skickade ett mail samma dag att om dom inte fixade utkörning så skulle jag själv fixa det och dra av det på fakturan och motsåg ett omgående svar.

Dagen efter hade jag fortfarande inte fått svar och ringde posten. Då visade det sig att dom inte kunde ändra fraktsättet såvida vi inte betalade kontant med jämna pengar till chauffören vid utkörning. Vi är ingen butik på nåt sätt och har alltså inga pengar liggandes. Det enda alternativet var att komplett.se ändrade fraktsättet så att Posten kunde fakturera dom för utkörningen. Återigen skickade jag ett mail till alla e-postadresser jag hittade till dom och förklarade situationen och att jag då inte tänkte åka och hämta något paket. Det kom med företagspaket första gången och jag förväntar mig att få det utkört även denna gång. Det var ju inte mitt fel att datorn var trasig när den kom och jag hade valt företagspaket! Jag skrev även att om dom inte fixade utkörning så skulle paketet till slut gå tillbaka till avsändaren, det vill säga dom själva, och då kunde dom behålla datorn och jag tänkte då inte heller betala någon faktura för något jag aldrig fått.
(Som tur är hade jag hållt inne med betalningen)
Inte heller på detta mail fick jag något svar!!

Deras "garanti" är ju rena rama bluffen...

Citat:
Vi på komplett vill att våra kunder skall vara maximalt nöjda med
sitt köp och därför står vi till ditt förfogande för att du ska få
bästa möjliga glädje och nytta av din nya dator. Om du mot
förmodan skulle få problem med din Komplett PC ber vi att du först
läser igenom informationen nedan innan du tar kontakt med vår
kundservice.

Citat:
STANDARD SUPPORT
Denna tjänst ger dig användarstöd i 3 år. Detta omfattar
de vanligaste problem som du kan behöva hjälp med i
användandet av din Komplett PC.
Tjänsten ger dig fri telefon- och e-postsupport under
helgfria vardagar mellan 09:00-17:00.

Det krävs ju liksom att dom svarar också!!

För tillfället ligger paketet fortfarande hos Posten och jag misstänker att komplett.se inte kommer att fixa så att det körs ut. Det ska då bli intressant att se hur dom agerar när dom får tillbaka datorn, vilket jag antar kommer att skickas tillbaka till Norge igen där den kom ifrån.
En sak är i allafall säker... ALDRIG MER KOMPLETT.SE!!!
Citera
2012-03-31, 00:59
Medlem
QOTSAs avatar
Köpte en Komplett Gamer pc från komplett, fick den i tisdags och märker ganska fort att dom glömt sätta in den ena hårddisken jag skulle ha. Skulle ha en SSD på 120gig som sitter i burken och en extra på 1 tb på saknas helt och hållet. Skickade ett mejl för tre dagar sedan inget svar, ringt två ggr men efter ca 10-15min i telefonkö så kopplas jag bort!? Vad i helvete. Har ännu inte betalt fakturan och överväger att returnera datorn men fan om jag orkar. Trodde Komplett var seriösa men går ju inte få tag i dom. Ser sen att jag har endast 14 dagars ångerrätt på Komplett PC (mot en demonteringsavgift på 1500-2500:-)

Citera
2012-04-03, 23:36
Medlem
hockexxs avatar
Jag har beställt flertalet gånger (16 order totalt) av Komplett och det har alltid gått suveränt. La en order i fredagskväll och fick sakerna idag och då bor jag i Norrland så leveranstiden är det inget fel på. Har även reklamerat 2 DoA produkter och fått mycket bra hjälp dom gångerna samt även reklamerat fullt fungerande produkter men sluppit felsökningsavgift 3 gånger vilket sparat mig ett par hundralappar.

Jag vet inte hur ni för er för att lyckas få dålig service från dom för mig har det alltid gått ypperligt i samtliga fall. Det är just Komplett jag väljer då jag köper hårdvara just på grund utav tidigare erfarenheter. Jag köper givetvis av andra butiker med men i regel lägger jag endast dom större orderna på Komplett då jag erfarit andra butikers (Inet/Webhallen) service inte riktigt levt upp till mina tidigare erfarenheter av Komplett. Webhallen har inte alls varit bra att göra med tidigare, vet inte alls hur dom är nu. Inet däremot är helt okej i alla fall priserna, den lilla erfarenhet jag har av deras service har kunnat varit bättre.

Hur som är Komplett en suverän butik enligt mig och jag kommer fortsätta att lägga mina viktigaste beställningar hos dom, tills den dag jag får problem med dom. Deras fraktpriser må vara höga men den extra slanten är jag villig att betala.
Citera
2012-04-04, 15:57
Medlem
Säger som hockexx. Jag brukar bygga datorer åt släktingar, vänner samt släktingars vänner eftersom det är det roligaste jag vet att meka ihop nya datorer. Jag har i och för sig alltid sett till att endast beställa saker som står listade som "finns i lager", och aldrig bett butiken att skruva ihop delarna själva. Komponenterna har alltid kommit inom 2-4 dagar (inga klagomål från min sida) och den enda gång det varit fel på någon komponent (RAM-minnen som det var fel på redan från början, hittades med MemTest86) så skickade de nya i ett paket med en retursedel så jag slapp tänka på fraktkostnad och/eller emballage.

Har nu byggt 10-15 burkar med komponenter därifrån, och har inga planer på att ens pröva någon konkurrent förrän om/när komplett fuckar upp ordentligt, antingen prismässigt eller servicemässigt. 99 kr för ett postpaket är inget jag gnäller över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in