(48 dagar senare.... fortfarande ingen dator)
Har handlat av komplett.se några gånger för några år sedan och det har fungerat smärtfritt.
Gjorde en ny beställning den 4 januari. Efter två veckor började jag efterlysa datorn jag beställt och orsaken till att dom inte skickat den var att ett tangentbord var restat och dom inte visste när det skulle komma. Jag bad dom då ta bort det från min beställning. Hade dom haft någon som helst kundservice hade dom redan kontaktat mig och fråga vad jag ville göra. Herregud... det var ju ett tangentbord det handlade om! Knappast vitalt för beställningen.
Ytterligare en vecka senare fick jag datorn, men den ville inte ens starta. Efter en evighet i telefonsupport kön, som dessutom kopplades bort flera gånger så att jag fick ringa om, bad supporten mig att öppna burken och se om nån kabel åkt ur (?!!). Jag skulle ju ändå inte veta vart den skulle sitta även om så var fallet. Det visade sig att hårddisken inte var fastsatt och hade alltså slängts omkring i burken under transporten. Jag fick skicka tillbaka datorn och blev lovad ett "prioärende".
En vecka senare, den 6 februari, skickade jag ett mail och frågade vad som hände med datorn, det skulle ju vara ett prioärende. Inget svar...
Två dagar senare skickade jag ytterligare ett mail till supporten och frågade samma sak. Ytterligare två dagar igen skickade jag mail till 4 olika mottagare på komplett.se och var rätt irriterad över att ens inte få ett svar. Tre dagar efter det, den 13 februari fick jag ett kollinummer och en serviceorder på vad dom gjort. 3 dagar senare var kollinr sökbart och jag såg att det skickats från Norge??
Den 20 februari visade det sig dessutom var det fel fraktsätt då vi valt företagspaket vid beställningen. Jag skulle alltså behöva hämta ett 41,68 kg tungt och otympligt paket själv. Jag hade ju skickat tillbaka skiten en gång, så jag visste ju hur tungt och stort det var för lilla mig. Hade jag velat bära omkring på någon dylikt hade jag kunna köpa datorn i en lokal butik till ett lägre pris dessutom, men jag föredrar att betala mer och få bekvämlighet och service (vilket visade sig var pengar jag lika gärna kunde kastat i sjön eftersom jag inte fått nåt av det). Jag skickade ett mail samma dag att om dom inte fixade utkörning så skulle jag själv fixa det och dra av det på fakturan och motsåg ett omgående svar.
Dagen efter hade jag fortfarande inte fått svar och ringde posten. Då visade det sig att dom inte kunde ändra fraktsättet såvida vi inte betalade kontant med jämna pengar till chauffören vid utkörning. Vi är ingen butik på nåt sätt och har alltså inga pengar liggandes. Det enda alternativet var att komplett.se ändrade fraktsättet så att Posten kunde fakturera dom för utkörningen. Återigen skickade jag ett mail till alla e-postadresser jag hittade till dom och förklarade situationen och att jag då inte tänkte åka och hämta något paket. Det kom med företagspaket första gången och jag förväntar mig att få det utkört även denna gång. Det var ju inte mitt fel att datorn var trasig när den kom och jag hade valt företagspaket! Jag skrev även att om dom inte fixade utkörning så skulle paketet till slut gå tillbaka till avsändaren, det vill säga dom själva, och då kunde dom behålla datorn och jag tänkte då inte heller betala någon faktura för något jag aldrig fått.
(Som tur är hade jag hållt inne med betalningen)
Inte heller på detta mail fick jag något svar!!
Deras "garanti" är ju rena rama bluffen...
Citat:
Vi på komplett vill att våra kunder skall vara maximalt nöjda med
sitt köp och därför står vi till ditt förfogande för att du ska få
bästa möjliga glädje och nytta av din nya dator. Om du mot
förmodan skulle få problem med din Komplett PC ber vi att du först
läser igenom informationen nedan innan du tar kontakt med vår
kundservice.
Citat:
STANDARD SUPPORT
Denna tjänst ger dig användarstöd i 3 år. Detta omfattar
de vanligaste problem som du kan behöva hjälp med i
användandet av din Komplett PC.
Tjänsten ger dig fri telefon- och e-postsupport under
helgfria vardagar mellan 09:00-17:00.
Det krävs ju liksom att dom svarar också!!
För tillfället ligger paketet fortfarande hos Posten och jag misstänker att komplett.se inte kommer att fixa så att det körs ut. Det ska då bli intressant att se hur dom agerar när dom får tillbaka datorn, vilket jag antar kommer att skickas tillbaka till Norge igen där den kom ifrån.
En sak är i allafall säker...
ALDRIG MER KOMPLETT.SE!!!