2016-07-19, 15:59
Medlem
x12s avatar
Jag har aldrig fått från sverige, såvitt jag känner till. Tror allt går via sandefjord, om du inte väljer att hämta på nåt av deras egna utlämningsställen, t.ex i göteborg.
Citera
2016-09-16, 20:18
Medlem
Är dessa så kallade "support agenter" som man får prata med i chatten på Komplett.se helt efterblivna? Är det robotar eller är det gratis arbetskraft som sitter där?

Beställer ett Xbox One S som skulle komma idag, 16:e september, detta var BEKRÄFTAT och det står fortfarande detta på ordern. Supporten jag pratade med innan jag bokade spelet skrev att jag bör ha den på måndagen då dem skulle skicka den idag. Nu har idioterna bara gått in och flyttat fram datumet en dag till imorgon, senast jag kollade så står posten still på helger? Även support agenten skrev att det skulle komma imorgon och skickas på söndag så jag bör ha det på måndagen.

Jag har bara haft problem med denna butik tidigare men tänkte, då får jag spelet några dagar tidigare än den 22:e så jag slår till. Stort misstag. Skulle inte förvåna mig om jag får en defekt konsol också.

Beställde en dator för några år sedan, typiskt måndagsexemplar. ALDRIG haft så mycket problem med en dator tidigare. Och deras värdelösa support kunde inte hitta felet till systemfelet(blue screen) trots säkert 5 inlämningar av datorfan. Dem gick till och med så långt som att anklaga mig för att inbilla mig att det är fel på datorn. En annan firma konstaterade efter en inlämning att det var processorn.

En annan gång gick en hårddisk sönder, och jag tror att jag satt och bråkade med deras support i över en timme om att dem prompt skulle ha den trasiga hårddisken INNAN dem skickar den nya. Försökte förklara att om jag skickar skiten nu så kan ni skicka mig den nya, men icke.
Senast redigerad av No6 2016-09-16 kl. 20:24.
Citera
2016-10-25, 11:54
Medlem
Är detta Sveriges slöaste butik när de gäller leverans? Beställd en dator för en bit över 10lök.
Dom leverar alltså inte den förrens Onsdag. När jag beställde Söndag natt.

Vad är detta för jävla sida som kan konkurrera med andra företag i branchen som har max 1-2 sen har man grejorna?

Vilken ångest jag har.
Citera
2016-10-26, 16:46
Medlem
Rixxzs avatar
Känner faktiskt inte till någon firma som kan leverera en komplett dator under 48 timmar, Kompletts stationära datorer är inte fabriksmonterade, dom måste ju sätta ihop grejjerna också
Citera
2016-10-26, 19:17
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Beställer ett Xbox One S som skulle komma idag, 16:e september, detta var BEKRÄFTAT och det står fortfarande detta på ordern. Supporten jag pratade med innan jag bokade spelet skrev att jag bör ha den på måndagen då dem skulle skicka den idag. Nu har idioterna bara gått in och flyttat fram datumet en dag till imorgon, senast jag kollade så står posten still på helger? Även support agenten skrev att det skulle komma imorgon och skickas på söndag så jag bör ha det på måndagen.
En bekant beställde en laptop från SIBA som levererades in till Postnord på söndag kväll och var hos honom på måndagen.

Så uppenbarligen går det.
Citera
2016-10-26, 19:29
Medlem
annanmedlems avatar
Personligen tycker jag väl mest Komplett är typ det säkraste stället att handla på av allting.

Fri frakt, 45 dagars öppet köp och fri retur också.

Priserna är inte normalt de bästa men det är ju rimligtvis svårt att ha det med fri frakt och fria returer .. Jag tycker väl kanske mer flexibilitet / längre perioder av låga priser / .. hade varit trevligt och bättre än impulsköp som kanske slutar i returer men det är ju som det är med det.

Tryggt att handla ifrån är det ju iaf och när de har nedsatt pris kan de ju hålla bästa pris och göra det med råge.
Citera
2016-10-26, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annanmedlem
En bekant beställde en laptop från SIBA som levererades in till Postnord på söndag kväll och var hos honom på måndagen.

Så uppenbarligen går det.
Okej, jag kan ha fel där var inte säker.

Faktum kvarstår att Komplett, i mina ögon, inte går att lita på. Jag har flera gånger fått defekta delar och "måndagsexemplar" när jag köpt saker därifrån. Deras support som verkar bestå av gratis arbetskraft/praktikanter/idioter har inte kompetens nog att reparera saker. Och när man ska skicka in en defekt del så är det krångel med dem. Detta är bara min egen erfarenhet. Köpte t.ex. en dator där för några år sedan som hade vissa begagnade defekta delar. Och inte ens efter fem inlämningar så kunde dem fixa den.

Jag skulle inte ens köpa någonting från komplett om jag fick det gratis.
Citera
2016-10-28, 02:57
Medlem
jag fick grejerna efter 2 dagar som planerat.
tack vare Postnords skitsida och deras slöa uppdatering skrämde mig.
de va ingen färdigbyggd dator, utan hårdvaror.

Är skit nöjd såhär långt.
Citera
2019-08-26, 02:16
Medlem
Gammal tråd men, varför finns det bara kortbetalning som betalsätt? Det står att man kan välja att delbetala i kassan, men det finns bara kortbetalning i kassan?
Citera
2019-08-26, 20:39
Medlem
Har handlat på komplett i många år nu, och tycke att de har haft mycket bra service. Nu när jag börjat kolla på ett nytt datorbygge så inser jag dock att de inte riktigt hänger med. Inet leder i hästlängder när det gäller utbud av datorkomponenter. Får se om det blir Inet eller Komplett.
Citera
2019-08-28, 15:21
Medlem
who-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kepler-22b
Har handlat på komplett i många år nu, och tycke att de har haft mycket bra service. Nu när jag börjat kolla på ett nytt datorbygge så inser jag dock att de inte riktigt hänger med. Inet leder i hästlängder när det gäller utbud av datorkomponenter. Får se om det blir Inet eller Komplett.

Kör med komplett tycker jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in